קורס חשמלאי ראשי: הכשרה בתחום

תוכן עניינים

מבחינת חלק מהאנשים, תעשיית החשמל עשויה להיתפס כשדה מוקשים כשהם מנסים להעריך את המיומנויות והיכולות של אדם שמבצע עבודות חשמל בישראל. מאמר זה מסביר את הכישורים הנדרשים מאנשי מקצוע שעברו קורס חשמלאי ראשי.

קווי הסיוע הטכני של חברת החשמל מקבלים פניות בתדירות גבוהה, בכל הנוגע לבעיות חשמל נפוצות. אם אתם שוקלים להתחיל בקריירה כחשמלאים ומעוניינים להבין את מגוון ההזדמנויות התעסוקתיות העומדות לרשותכם, הצעד הראשון הוא קורס חשמלאי ראשי.

הכשרה בתחום

אם עברתם הכשרה בתחום לפני חמש, עשר או עשרים שנים, אתם צריכים לעבור הכשרה נוספת כדי לעסוק בתחום ולעדכן את הכישורים שלכם. עם כל כך הרבה התמחויות שצצות בתעשיית החשמל, הניסיון הרלוונטי חושב. לחשמלאי תעשייתי שהשקיע את רוב הקריירה שלו בתחזוקת מכונות תלת פאזיות, עשויים להיות חסרים כלחשמלאי אשר עבר קורס חשמלאי ראשי ומוסמך לבצע עבודות חשמל בהתאם לתקנות. הכישורים הנדרשים.

מצב זה מתהפך בקלות עבור חשמלאי אשר עבר קורס חשמלאי ראשי ומוסמך לבצע עבודות חשמל בהתאם לתקנות. יחד עם זאת, גם הניסיון בתחום חשוב, וסביר להניח שכל מעסיק יבדוק את רמת ההכשרה וההתאמה של חשמלאי שסיים את הקורס, למקום העבודה.

התלמדות בשיטה הקלאסית

קורס חשמלאי ראשי מספק את הידע החיוני לעיסוק בתחום. התלמידים מקבלים ניסיון והדרכה מחשמלאים מנוסים, יחד עם הכשרה טכנית במרכז הדרכה. התלמידים לומדים לקראת תעודה טכנית, ובדר כלל עובדים בפיקוח של חשמלאים ומפקחים מוסמכים.

ההסמכה שנרכשת מהתלמדות מורכבת משני חלקים עיקריים: הכשרה טכנית בכיתה והערכות מקצועיות. בדרך כלל התלמידים נדרשים להציג כישורי מתמטיקה, וטכנולוגיית תקשורת מידע. התלמדות צפויה להימשך בין שלוש לארבע שנים, ובסיומה התלמיד יהיה חשמלאי מוסמך.

חשמלאי מוסמך

חשמלאי מוסמך הוא אדם שסיים קורס חשמלאי ראשי עם התלמדות של שלוש עד ארבע שנים, ויש לו הסמכה טכניתחשמלאי מוסמך הוא אדם שסיים קורס חשמלאי ראשי עם התלמדות של שלוש עד ארבע שנים ומקצועית או תעודת סיום הלימודים. ניתן לקבל כישורים אלו מבלי לעבור התלמדות, אבל חשמלי יצטרך לעבוד בענף החשמל על מנת להשיג את ההסמכה המקצועית, ואין זה סביר שהוא יעשה זאת ללא ניסיון של לפחות שלוש שנים בעבודה בענף החשמל.

חשמלאי מחזיק בתעודה טכנית ובתעודת הכשרה לעיסוק בתחום, ובתנאי שיש לו ראיות להוכיח כי הוא עבד בתעשיית החשמל במשך פרק זמן סביר. לחשמלאים יש את הניסיון והידע הנדרשים של קורס חשמלאי ראשי, לביצוע עבודות חשמל בסביבות ביתיות, מסחריות ותעשייתיות, למרות שבחלק מהמקרים, סביבות מסחריות ותעשייתיות עשויות לדרוש הכשרה מיוחדת נוספת.

אישור לעסוק בתחום

חשמלאי שעמד בכל הקריטריונים הנדרשים לקבל מעמד של חשמלאי מוסמך, חייב לעמוד במספר דרישות. כמובן שהדרישה העיקרית היא השתלמת קורס חשמלאי ראשי והתלמדות, או כישורים מקבילים. בהמשך לכך, צריך להיות לו ניסיון מספיק בעבודה כחשמלאי, למעלה משנתיים לאחר השלמת הכשרות מקובלות.

ברוב המקרים, לחשמלאים מוסמכים יש את הידע לתכנן, להתקין ולוודא מגוון רחב של התקנות חשמל באופן היעיל והחסכוני ביותר. קורס חשמלאי ראשי מקנה את הידע הדרוש להפעלת פרויקטים, הגדרת מערכות טובות של עבודות שרטוטים ומפרטים, והבנה טובה מאוד של דרישות התקנות.

לחשמלאי ביתי אין את הידע שיש לחשמלאי ראשי, אם הוא לא סיים התלמדות או צבר את הכישורים והניסיון המקבילים לחשמלאי ראשי.

עלות קורס חשמלאי ראשי

בוגרי קורס חשמלאי ראשי מקבלים הסמכה לעסוק בתחום, ויכולים להתקבל למקומות עבודה עם שכר התחלתי שלקורס חשמלאי ראשי מספק את הידע החיוני לעיסוק בתחום. התלמידים מקבלים ניסיון והדרכה מחשמלאים מנוסים, יחד עם הכשרה טכנית במרכז הדרכה 6,000 ₪.

חשמלאי ראשי הוא דרגת הסמכה שלישית בתחום, שמגיעה לאחר דרגת חשמלאי מעשי, והשלמת הדרגות הנדרשות לעיסוק בתחום מושגת במהלך הלימודים המקיפים, שעלותם עשויה לנוע בין 6,500-10,000 ₪ בהתאם למרכז הלמידה ודרגת ההסמכה הנדרשת.

כיצד בוחרים קורס חשמלאי ראשי?

יש כמה קריטריונים שעל פיהם שווה לבחור קורס חשמלאי ראשי:

  1. משך הזמן של הקורס, ימים ושעות – בין אם אתם מתכננים לעבור את הקורס בזמן שאתם עובדים בעבודה אחרת ובין אם אתם פנויים, שווה לבדוק כמה זמן הקורס נמשך, כמה ימים תצטרכו להגיע לבית הספר או המכללה בה תעברו את הקורס, ועל פני כמה זמן הקורס נפרס – חצי שנה, שנה או יותר?
  2. מה לומדים בקורס- בעיקרון הסיבה שאתם מלכתחילה רוצים לצאת לקורס קשורה לקריירה שלכם ולכן כדאי לשים לב ולחשוב איך הקורס תורם לכם מבחינה מקצועית לפני שאתם לוקחים החלטה לכאן או לכאן. בדקו מהם התכנים שמועברים בקורס, איך הם תורמים לכם מבחינה מקצועית וכדומה.
  3. עלויות- לפני שאתם בוחרים קורס כזה או אחר, שווה לבדוק מחירים, מיקום, דרכי הגעה ורק אז להחליט מה בדיוק מתאים לכם.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורס חשמלאי ראשי או קורסים אחרים הקשורים לתחום החשמל? דרך האתר Limudim index תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי לכם כולל מענה על שאלות הקשורות ללימודים אלו, כדי שתוכלו לבחור את המסלול שהכי מתאים לכם ולהמשך הקריירה שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למעשה להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונציג מטעמנו יחזור אליכם במהרה.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים