קורס די.ג'יי: מדריך למתחילים

תוכן עניינים

קורס די.ג'ייקורס די.ג'יי

אם אתם חיים, נושמים וחולמים מוסיקה וגם מחפשים מקצוע שיכול לענין, לרתק ולהעיף אתכם באוויר, ממש לא מסוג המקצועות שיכולים לשעמם אנשים שהם אמנים בנשמה שלהם, יכול מאוד להיות שקורס די גיי הוא בול מה שאתם מחפשים. בעוד שבמהלך קורס די.ג'יי תלמדו את עקרונות המקצוע, הנקיטה בפעולה האמיתית תלויה רק בכם. במהלך לימודי תקליטנות, התלמידים לומדים להתאים את הביטויים המוזיקליים שלהם עם דרישות הקהל

קורס די.ג'יי מלמד לא רק התאמת ביטים או וריאציות לשירים, אלא מלמד גם התבוננות, אמפתיה ותגובה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לימודים אלו אינם סוללים דרך קלה להצלחה בן לילה בתחום, כי נדרשת עבודה וזמן

ההתחלה אינה קשה, אבל קשה להתבלט ולהיות יוצאי דופן. מאמר זה מציג את השלבים שיש להכיר בתהליך כדי להגשים את חלומכם להיות תקליטנים.

מה לומדים בקורס די גיי?

במהלך הקורס תלמדו על סצנת המועדונית בישראל וברחבי העולם. תכירו את המיקסר והדקים, תלמדו על מבוא לתיאוריה מוסיקלית, על קצבים, סגנונות, פעימות ומשקלים. במהלך הלימודים הידע שלכם יועשר ותבינו איך מפיקים מיקסים עם אפקטים, איך עושים שימוש נכון בסולמות ובונים מיקס הרמוני. תלמדו גם על עולם האירועים, ההפקות והחתונות בישראל, על בחירת מוסיקה נכונה לפי קהל, מיקסים בשלל סגנונות מוסיקליים ועוד

הבנת תפקיד הדי.ג'יי

יש הרבה סוגים שונים של תקליטנים, אז לפני תחילת קורס די.ג'יי, כדאי להבין מה באמת כולל התפקיד:

תקליטנים במועדוניםתקליטנים במועדונים

לכל מועדון יש מאפיינים, מוניטין וקהל שונים, מה שאומר שהם משתנים מבחינת ציפיות הבחירה המוזיקלית שלהם. בדרך כלל, תפקידו של תקליטן המועדון הוא לוודא שרחבת הריקודים מלאה. תקליטי מועדונים עשויים לבצע מעברים ארוכים בין שירים, או שהם נוקטים בשיטות אחרות על מנת לוודא שהאנשים רוקדים כל הזמן.

קורס די.ג'יי מאפשר לבוגרים למצוא עבודה קבועה במועדון, עם בקיאות בהעלאת והורדת האנרגיה, תוך שמירה על האיזון בין רחבת ריקודים פעילה לבין בר עמוס. תקליטני מועדונים שבנו קהל לקוחות עשויים להופיע גם בברים, אולמות מוזיקה, פסטיבלים וכן הלאה.

תקליטנים ניידים

תקליטנים אלה מופיעים בחתונות, מספקים את הטון המוזיקלי לאירועים עסקיים, או משמיעים מוסיקה במסיבות בלתי נשכחות. במקרים רבים, לתקליטנים מהסוג היזמי יש הרבה מה להציע. הם עשויים להיות האחראים הבלעדיים להתקנה ולפירוק הציוד, לתכנון ההופעה, לניהול הקהל ולפרסום הודעות כלשהן במהלך האירוע.

תלמידי קורס די.ג'יי שמעוניינים להפוך לתקליטנים מסוגים אלו צריכים להתאים את מערך המוסיקה שלהם לבקשות הקהל, ולפעמים לנגן אפילו פלייליסטים שלמים, לדבר למיקרופון ולהשקיע בציוד סאונד.

תקליטנים ברדיו

כל תחום התקליטנות חייב את מקורותיו לרדיו. תפקיד תקליטן הרדיו משתנה מאוד, מהאדם שמודיע על מזג האוויר והתנועה על הכבישים בין שיר לשיר, ועד אוצרות מוזיקלית מלאה. בעוד שתקליטני רדיו ארגוניים רבים איבדו שליטה על המוזיקה, האמנות חיה בפורמט פודקאסט.

מה לגבי הפקות?

קורס די.ג'יי מלמד את ההבדל בין תקליטן לבין הפקה מוסיקלית. בעוד שתקליטן משמיע מוזיקה מוקלטת מראש לקהל, הפקה היא יצירה או הקלטה מקורית של מוזיקה. במילים פשוטות: מישהו מייצר שיר טכנו, ואז תקליטן תכנו מנגן את השיר הזה בפסטיבל.

שני התחומים נראים אולי מבלבלים, כי הופעות רבות הן הכלאות של שני המושגים האלו. כשהיוצר והמבצע של שיר הוא אותו אדם, אתם עשויים להתייחס אליו כאל תקליטן או מפיק.

החלטה על המטרה

תקליטנות היא תחום שאפשר להצליח בו, לבנות מוניטין מצוין, ולהתפרנס היטב ממקצוע אהוב, כך שיש סיבות רבות להתחיל קורס די.ג'יי, אבל השיקול החשוב ביותר הוא להיות כנים לחלוטין לגבי הסיבות שמובילות אתכם ללמוד את התחום

מבחינת אנשים רבים, תקליטנות היא קריירה. מבחינת אחרים זו הכנסה צדדית, ושיטה להרוויח כסף קל. אם אתם מעוניינים להפוך לתקליטנים כעבודה מפרנסת, חשוב שתבינו שההכנסה עשויה לדרוש אסטרטגיה או גישה יצירתית כלשהי. קבלת תשלום לתקליטנות משתנה בהתאם לתתיהתחום הרבים בענף זה.

ניתן להרוויח כסף עם בניית מוניטין של התקליטן הטוב ביותר לחתונות או מהופעות, והמפתח הוא לגלות במהלך קורס די.ג'יי איזו זווית עובדת עבורכם.

עלות קורס די.ג'ייעלות קורס די.ג'יי

עלות לימודי תקליטנות משתנה בין מרכזי הלימודי השונים, אבל ניתן ללמוד קורס די.ג'יי עם קורסים נלווים בתחום בעלות ממוצעת של 80 עד 100 ₪ לשעה. קורסים מקצועיים למתקדמים בתחום נמשכים כמה חודשים.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורס דיגיי? מעוניינים בלימודים מקצועיים ולא בטוחים איפה כדאי לכם להשתלב? דרך האתר Limudim-Index תוכלו לקבל מענה על כל השאלות, להתרשם ממגוון של מסלולי לימוד ברחבי הארץ ולבחור את הקורס המתאים לכם בצורה המושלמת. כך מתחילים קריירה במוזיקה. בודקים, משווים ואז מחליטים. כעת כל שנותר לכם הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה עם מענה על כל השאלות

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים