קורס בודק מעליות: הסמכה והכשרה

תוכן עניינים

אחד ממוצרי החשמל הכי שימושיים, מסוג הדברים שאנחנו יכולים רק לשאול את עצמנו איך אנשים הסתדרו בלי זה לפני כן הוא מעלית. יש סוגים שונים של מעליות. יש מעליות של בנייני מגורים המתאימות לבניינים של עד 7 או מקסימום עשר קומות ונחשבות יחסית לקטנות, ממש כמו הבניינים בערים ראשון לציון, תל אביב, גבעתיים ורמת גן. יש מעליות שמתאימות לבניינים יותר גבוהים למשל גורדי שחקים שגם שם אנשים גרים של עד 20 קומות בממוצע ויש מעליות לבנייני משרדים שנחשבות גדולות יותר ומסוגלות לשאת משא כבד יותר. כדי שהמעליות הללו יוכלו לשאת את המשא שהן סוחבות יום יום שעה שעה, כדי שהן יוכלו לפעול כמו שצריך, יש צורך לתחזק אותן כמו שצריך. בשביל זה קיים קורס בודק מעליות שמסמיך אנשים להפוך להיות טכנאים ובודקי מעליות מקצועיים.

חשיבות קורס בודק מעליות

מדובר בעבודה שדורשת המון. מצד אחד ידע רב שבעזרתו יכול הבודק לבצע את כל תהליכי הבדיקה והתחזוקה. מצד שני, המון כלים כמו כלי עבודה. למשל, טכנאי מעליות משתמשים בציוד מיוחד כמו מדי לחץ ומדי זרימה לבדיקת תפקוד מעליות, מדרגות נעות ומעליות למגורים. טכנאים שמתמחים בתחזוקה ותיקון או בהתקנת ציוד, זקוקים לידעטכנאי מעליות משתמשים בציוד מיוחד כמו מדי לחץ ומדי זרימה לבדיקת תפקוד מעליות מקצועי באלקטרוניקה, חשמל והידראוליקה.

רוב הטכנאים מסיימים תוכנית קורס בודק מעליות כולל התלמדות של ארבע שנים שמוצע על ידי מרכז למידה. תוכניות אלו מציעות הדרכה מפוקחת בכל היבטי התחום, ומכינות את הבוגרים למבחן הסמכת טכנאי.

הכשרה מתקדמת

בעוד שרק ההתלמדות מספיקה ברוב המקרי להכשרת טכנאי מעליות, הטכנולוגיה המשתנה בתחום מובילה מעסיקים רבים לחפש טכנאים שיש להם גם תואר באלקטרוניקה.

תוכניות אלה מלמדות את התלמידים לעבוד עם סוגים שונים של מערכות אלקטרוניקה. לאחר סיום קורס בודק מעליות, טכנאי מעליות מקבלים רישיון.

תוכניות הכשרה

רוב טכנאי המעליות המוסמכים הוכשרו לתפקידיהם בתוכניות קורס בודק מעליות שכוללות התלמדות של ארבעבעוד שרק ההתלמדות מספיקה ברוב המקרי להכשרת טכנאי מעליות, הטכנולוגיה המשתנה בתחום מובילה מעסיקים רבים לחפש טכנאים שיש להם גם תואר שנים, והם מקבלים תעודה שמאפשרת להם לעסוק בתחום. התלמידים מתלווים לטכנאי מעליות מנוסים ומתחילים את ההתלמדות שלהם בביצוע משימות קטנות. בסופו של דבר הם מתקדמים ולומדים על משקלי נגד; מנועים; הידראוליקה; וחיווט חשמלי.

השכר למתלמדים מתחיל ברוב המקרים בשיעור של מחצית מהשכר השעתי של טכנאי מעליות מוסמך, ועולה עד לתעריף המתלמד במהלך תוכנית ההתלמדות. עם סיום תוכנית ההכשרה, בוגרי קורס בודק מעליות מקבלים תעודת סיום מוכרת ארצית.

תכני קורס בודק מעליות

מרכז למידה מציע שיעורים לצד ההכשרה המעשית של תוכנית ההתלמדות. קורס בודק מעליות כולל:

  • היסטוריית מעליות
  • התקנת רכיבי מעלית
  • מנועים
  • חיווט חשמלי
  • תיאוריה הידראולית.

תוכניות לימודים לתואר

ברוב המקרים, מכונאי מעליות עם תואר מתקדמים מהר יותר מטכנאים שיש להם רק תעודת סיום קורס בודקכנאי הרמה מוסמך לפרויקטים של נגישות ומגורים פרטיים, וטכנאי מעליות מוסמך מעליות. למרות שלא נדרש היום תואר בתחום על ידי רוב המעסיקים, בהתחשב בהתקדמות הטכנולוגית, תואר באלקטרוניקה מספק לטכנאי יתרון בהזדמנויות תעסוקה וקידום.

תוכניות תואר באלקטרוניקה מספקות לתלמידי קורס בודק מעליות מיומנויות בציוד בדיקה אלקטרוני וכן ידע בעבודה בחומרת מחשב ותוכנה שמשמשים לעתים קרובות בתחום. תוכניות לימודי אלקטרוניקה מיועדות לספק לסטודנטים הכשרה לתפקידים ברמת התחלה במגוון תחומים, כולל טכנולוגיית מעליות.

תכני לימודי תואר באלקטרוניקה

תוכניות לימודי אלקטרוניקה לאחר הכשרה ראשונה במסגרת קורס בודק מעליות, מתמקדות בחיווט, המשכיות ומתח, והשיעורים מכסים נושאים כגון:

  • זרמים מתחלפים וישרים
  • מעגלים
  • מיקרו מעבדים
  • פיזיקה
  • טכנולוגיה.

תעודה

מרכז למידה מציע שני סוגי הסמכה בתחום: טכנאי הרמה מוסמך לפרויקטים של נגישות ומגורים פרטיים, וטכנאי מעליות מוסמך. תהליך ההסמכה כולל תוכנית לימודים עצמית במסגרת במשך שנתיים, ולאחריהן התלמידים עוברים בחינת הסמכה.

השיעורים מבוססים על שילוב של עבודת ספרות מקצועית, קורס בודק מעליות במתכונת מקוונת ותהליך אימות מיומנויות.

קריירה בתחום

בוגרי קורס בודק מעליות מוסמכים לעבוד בתפקידים התחלתיים במגוון תחומים מלבד טכנולוגיית מעליות. התחומים הנפוצים כוללים מערכות תקשורת, חימום, אוורור ומיזוג אוויר, טכנולוגיית הנדסת מחשבים ואנרגיה מתחדשת.

לסיכום, טכנאי מעליות מתאמנים ברוב המקרים באמצעות תוכנית התלמדות של ארבע שנים במסגרת קורס בודק מעליות, אם כי מעסיקים רבים מחפשים היום את הבוגרים שיש להם גם תואר באלקטרוניקה, רישיון לטכנאי מעליות, והסמכה גבוהה.

עלות קורס בודק מעליות

מרכז למידה שמציע קורסים מקצועיים בתחומים שונים מציג תוכניות למידה של קורס בודק מעליות כולל הסמכה והכשרה לעיסוק בתחום בהתאם לפקודת הבטיחות בעבודה. דמי ההרשמה לקורס עולים 480 ₪, והקורס עולה 17,000 ₪.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורס בודק מעליות? דרך האתר Limudim index תוכלו להתרשם מכל המידע הרלוונטי לכם וכך בעצם לבחור את הקורס המתאים לכם. כל מה שאתם צריכים לעשות למעשה הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר, נציגנו יחזרו אליכם זמן קצר. אנחנו כאן לייעוץ, הכוונה וכל מה שצריך בדרך להשתלבות בקורס מעליות מקצועי שיספקו לכם תעודה מתאימה ויפתח בפניכם אופציות תעסוקה רבות.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים