נמצאים לפני מבחן חשוב? מידע שחשוב שיכול לעזור לכם

תוכן עניינים

אם אתם נמצאים לפני בחינה חשובה, אתם כמובן מודעים לעובדה שיהיה עליכם להתכונן לקראתה בצורה הנכונה.
יחד עם זאת, מידע מקיף לגבי הבחינה, לגבי המבנה, התוכן וכיוצא בזה.. יכול לאפשר לכם להגיע ברמת מוכנות גבוהה ולסייע מניעת מצבים לא נעימים, בהם אתם מגלים ב"זמן אמת" שאתם לא מספיק מוכנים.
אז להלן חלק מהדברים שחשוב שתדעו לגבי הבחינה אליה אתם עתידים לגשת:

 

מבנה הבחינה
אחד הפרמטרים הראשונים והמרכזיים שחשוב שתהיו מודעים אליו זה מבנה הבחינה. כמה פרקים הבחינה כוללת, מה הנושאים של כל אחד מאותם הפרקים. האם יש מגבלת זמן לכל פרק ומהי אותה המגבלה. זה גם הזמן לברר מה פרק הזמן המוקצב לביצוע הבחינה.

 

תוכן פרקי הבחינה
בשביל שתוכלו להגיע לבחינה ברמת מוכנות גבוהה, חשוב שתהיו מודעים לתוכן הפרקים של הבחינה. לסוג השאלות – פתוחות, אמריקאיות וכיוצא בזה, לכמות השאלות בכל פרק וכיוצא בזה.. היכרות עם המידע הזה תאפשר לכם להתכונן לכל פרק ולגשת לכל פרק ברמת המוכנות הגבוהה ביותר – מה שיעלה את סיכויי ההצלחה לאותה הבחינה.

 

מבנה הציון של הבחינה
סולם הציונים יכול להיות שונה בכל בחינה. למעשה יש מבחנים כמו מבחן אמיר לדוגמא, בהם גם כל מוסד לימודים יכו להחליט איך להתייחס לכל ציון ואלו החלטות לקבל בנושא.

 

המשמעות וההשפעה של הבחינה
עד כמה הבחינה היא חשובה בעבורכם ומה המשמעות שלה? בחלק מהמקרים בחינה יכולה להוות כתנאי קבלה ללימודים (בחלק ממסגרות הלימוד או בכולן). במקרים אחרים הבחינה יכולה להשפיע על מספר הקורסים אותו תדרשו לקחת בנושא מסוים וכיוצא בזה.. הבנה מעמיקה של משמעות הבחינה והשפעתה תאפשר לכם להבין עד כמה חשוב שתשקיעו בהכנה לבחינה.

מועד או מועדי הבחינה
יש בחינות אשר מתקיימות בכל פרק זמן קצר, וישנן בחינות המתקיימות מספר מצומצם וקבוע של מועדים במהלך השנה. חשוב לבדוק את הנושא הזה מבעוד מועד וכמובן, להיות מודעים למועדים של הבחינות (אשר יכולים להשתנות בכל שנה). יש לזכור, שאם תפספסו את מועד הבחינה, יכולה להיות לזה השפעה על השאלה מתי תוכלו להתחיל את הלימודים – והמטרה תהיה כמובן להימנע מעיכובים מיותרים.

 

אופן פרסום הציונים
יש לבדוק תוך כמה זמן יפורסמו הציונים ובאיזו צורה תוכלו לבדוק את הציון שלכם. בעידן האינטרנט, ברוב המקרים הציונים מפורסמים באתר ייעודי וניתן לגשת אליהם דרך האזור האישי – יש להזין מייל או שם משתמש וכמובן גם סיסמה. יחד עם זאת, כדאי לוודא את הנושא הזה בכדי שתוכלו לקבל את הציון בזמן אמת.

 

אופן ההרשמה לבחינה
חשוב שתדעו איך ניתן להירשם לאותה הבחינה, כמה זמן מראש צריך להירשם ומה מועד ההרשמה האחרון. בחלק מהמקרים, הרשמה לבחינות כרוכה בתשלום של אגרה מסוימת – בכדי למנוע הפתעות מיותרות, חשוב שתדאגו שיהיה ברשותכם את המידע גם בנושא זה.

 

תנאים מותאמים אישית
אם אתם זקוקים לתנאים מיוחדים הן בנוגע לשפת הבחינה, למבנה הבחינה, להארכת זמן וכיוצא בזה, חשוב שתוודאו שאכן יש לכם את האפשרות לקבל את התנאים האלו וכמובן, גם מה עליכם לעשות בכדי ליהנות מאותם התנאים.

לסיכום, לא משנה לקראת איזו בחינה אתם עומדים בין אם זה מבחן אמיר, הבחינה הפסיכומטרית או כל מבחן משמעותי אחר. זכרו שתמיד ידע יכול להוות ככוח ובמידה ותדעו בצורה שלמה ומלאה לקראת מה אתם הולכים, תוכלו להעלות במידה רבה את סיכויי ההצלחה שלכם – וגם למנוע מצבים בהם תפספסו מועד הבחינה הרלוונטי בעבורכם.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים