מהם קורסים מקצועיים ללא בגרות?

תוכן עניינים

עולם התעסוקה בישראל הוא עשיר ומגוון ויש אינספור תפקידים או משרות שאפשר להגיש אליהם מועמדות וכך לפתח קריירה משגשגת ומעניינת. אחד הנתונים הנדרשים לשם פיתוח קריירה מקצועית ברמה גבוהה הוא קיומה של תעודת בגרות ברשותו של המועמד. כיום מדובר בתנאי סף כמעט לכל תפקיד במשק ולכן התעודה גם מהווה תנאי רישום לאוניברסיטאות ומכללות לצורך לימודים גבוהים. אך מה לגבי היעדר תעודת בגרות? יש לא מעט קורסים מקצועיים ללא בגרות.

מהם אותם קורסים מקצועיים ללא בגרות?

יש אחוז לא מבוטל של צעירים בישראל שאין להם תעודת בגרות. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות וברוב המקרים תהיינה קשורות לנשירה מבית הספר התיכון.ורסים מקצועיים ללא בגרות מתאימים בדיוק להם והם יבדקו את כל האפשרויות שעומדות בפניהם ללמוד, לרכוש מקצוע ולפתוח לעצמם דלת של קריירה ופרנסה שתעלה אותם על דרך המלך של החיים. חשוב מאד לאפשר להם למצוא קורסים מקצועיים ללא בגרות, שכן האלטרנטיבה היא שהם כבר בגילם הצעיר יהיה באופן מובהק וברור חסרי עתיד – בלי קריירה יציבה ובלי אפשרות לפרנסה מכובדת ומכבדת. מכיוון שיש גם מקרים שבהם היעדר תעודת הבגרות לא תלוי באותו אדם, הרי שיש לספק אלטרנטיבות גם עבורו.

איך יודעים על קורסים מקצועיים ללא בגרות?

קורסים אלה שמאפשרים ללמוד מקצוע בצורה יעילה ומעמיקה מתאפשרים בדרך כלל דרך המוסד לביטוח לאומי או משרד העבודה והרווחה. יש קורסים כאלה שאפשר לפנות אליהם באופן פרטי ולממן את הלימודים בהם ויש קריטריונים כאלה ואחרים שמאפשרים ללומד ליהנות גם מסבסוד הקורס על ידי המדינה. כך או כך המטרה של אותם קורסים מקצועיים ללא בגרות היא זהה – מתן הזדמנות שווה למחוסרי תעודת הבגרות לרכוש מקצוע שיוכל לספק להם פרנסה לאורך זמן.

מה לומדים בקורסים האלה?

הקורסים האלה, כאמור, מאפשרים למסיימים אותם בהצלחה להיות עם מקצוע ביד בו יוכלו להתחיל לעסוק לפרנסתם באופן מיידי. בין הקורסים אפשר למצואכיום כבר ידוע שלא עבור כל תפקיד צריך להגיש מועמדות רק אחרי לימודי תואר אקדמי ולכן בזכות קורסים מקצועיים ללא בגרות הרבה מועמדים יכולים לפנות. כאלה שקשורים למכונאות רכב, לימודים לקבלת תעודת חשמלאי או הנדסאי, עיצוב שיער וקורסים רבים בתחומים שקשורים לעולמות המחשב, הדיגיטל ורשת האינטרנט. כיום כבר ידוע שלא עבור כל תפקיד צריך להגיש מועמדות רק אחרי לימודי תואר אקדמי ולכן בזכות קורסים מקצועיים ללא בגרות הרבה מועמדים יכולים לפנות.

מה המשמעות של לימוד בקורסים מקצועיים

על פניו מי שאין לו תעודת בגרות, ללא קשר לסיבה אשר בגינה הוא לא השיג את התעודה, כביכול לא תהיינה לו אפשרויות ללמוד או לפנות לתפקידים ומשרות שתעודת בגרות היא תנאי סף עבורם ויש לא מעט כאלה. יחד עם זאת, כאשר הוא יגיע עם תעודת סיום של קורס מקצועי, שבו גם לומדים את התחום המדובר באופן תיאורטי וגם מתנסים בעבודה מעשית – הרי שלא רק שהוא יוכל להגיש מועמדות, אלא שבזכות ההתנסות המעשית יהיה לו אפילו יתרון על פני מועמדים אחרים.

למי מתאימים הקורסים האלה?

יש צעירים שלא יהיה אכפת להם לאן זורם מסלול החיים שלהם והעובדה שאין להם תעודת בגרות לא תשנה להם. לעומתם יש את אלה שלא ייוותרו על יצירת הזדמנויות לעצמם ולא יסכימו לוותר על החיים שלהם. קורסים מקצועיים ללא בגרות מתאימים בדיוק להם והם יבדקו את כל האפשרויות שעומדות בפניהם ללמוד, לרכוש מקצוע ולפתוח לעצמם דלת של קריירה ופרנסה שתעלה אותם על דרך המלך של החיים. הם יותירו מאחור בעיות או משקעים וייצאו לדרך חדשהבהיעדר תעודת בגרות עומדים אינספור קורסים מקצועיים בפניו של זה שלא מוותר על מסלול חייו. וטובה.

היתרון של מסיימים הקורסים המקצועיים

כאמור, שוק העבודה כיום אינו פשוט ויש לא מעט דרישות לכל תפקיד או משרה. ברוב המקרים יהיה צורך או בניסיון קודם או בלימודים גבוהים ובהיעדר תעודת בגרות הרי מה שיכול המועמד להציג זה ההתנסות המעשית שלו כפי שביצע אותה במהלך הקורס. עצם הידיעה שלו את הנושאים המעשיים יכול להקנות לו יתרון על פני מועמדים מוכשרים אחרים שאולי מכירים את תחום העיסוק בתיאוריה אך לא התנסו מעולם בשום פעולה שיכולה להיות קשורה לביצוע התפקיד המדובר.

מה קורה כאשר מסיימים את הקורס?

מי שמגיע מסיטואציות חיים לא פשוטות אשר בגינן הוא לא למד לבגרות ולכן אין לו את תעודת הבגרות – יכול לחוש אושר עילאי של ממש כאשר יסיים את הקורס המקצועי בהצלחה. לא רק שהוא שובר מוסכמות ופורץ גבולות אלא הוא גם משיג הישג וניצחון אישיים מהותיים מאד שיכולים בתורם לתת לו תחושת מסוגלות אדירה. הוא יידע שבאמת אין שום דבר העומד בפני כוח הרצון ולאורך זמן הוא יידע איך להשתמש בכוחות שיש לו לצורך השגת מטרות ויעדים שהוא יציב לעצמו.

לבחור נכון קורס מקצועי

בהיעדר תעודת בגרות עומדים אינספור קורסים מקצועיים בפניו של זה שלא מוותר על מסלול חייו. עליו לחשוב איזה תחום הוא אוהב ויכול ליהנות ממנו, איזה קורס יכול לאפשר לו להתחיל לעבוד באופן מיידי במקצוע וכמובן בטווח הארוך איזה קורס יכול לעזור לו למצוא פרנסה נוחה, מכבדת וכזאת שאיתה הוא יוכל לכלכל את עצמו ועם הזמן – גם את המשפחה שיקים.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים