מהם סוגי הצילום השונים ומה מייחד אותם?

תוכן עניינים

הדרישה לצילום מקצועי כיום בכל תחום ובכל עסק היא גבוהה מאוד. אם בעבר צלמים היו רלוונטיים בעיקר עבור צילום אירועים מיוחדים, כיום צלמים נדרשים עבור צילומי מוצרים, צילומי תדמית ועוד מגוון רחב של סוגי צילומים שונים, אשר הצלם הנדרש עבור כל אחד מהם חייב להיות בעל ידע מקצועי ספציפי ורלוונטי עבור סוג הצילום העומד על הפרק. צילום הוא מושג יחסי ויש לו מגוון כיוונים וגוונים שונים. חשוב להבין מהו ההבדל בין סוגי הצילומים השונים וזאת כדי לבחור בצלם הנכון והמתאים בכל פעם שעולה הצורך בשימוש בצילומים.

סוגי צילומים

1.     צלמי אירועים – אין ספק שמדובר בתחום הצילום הפופולרי והמוכר ביותר. צלמי אירועים מהווים את אנשי המקצוע החשובים ביותר עבור כל אירוע. הם אלה שדואגים לתעד ולהנציח את הרגעים היפים והשמחים ביותר של כל אדם באירוע החשוב בחייו, וזאת בכדי שלאותו אדם תהיה אפשרות להתבונן בתמונות גם שנים לאחר האירוע ולהנות מזיכרונות מתוקים.

צלמי אירועים מחולקים לכמה נישות: צלמים שמצלמים רק אירועים גדולים, צלמים שמצלמים רק אירועים     קטנים ועוד. ישנם צלמים שמגדירים את עצמם רק עבור צילום בת מצווה או צילום בר מצווה וישנם צלמים שמגדירים את עצמם צלמי חתונות בלבד.

חשוב מאוד כמובן לבחור עבור כל אירוע, את הצלם המתאים לו. עבור אירועים קטנים יש לבור צלם אשר    עוסק בתחום זה , יש לבחור צלם מקצועי בעל ותק וניסיון בתחום צילום חתונות שכן עליו לדעת כיצד לצלם צילומי הכנות לחתונה, צילומי חוץ של החתן והכלה וכן את צילומי האירוע עצמו בצורה הטובה ביותר ולא משנה היכן הוא נערך, מהם תנאי התאורה ועוד.

2. צילום פורטרטים – מדובר על נישה ספציפית ומרתקת בצילום. צילומים מעין אלה חייבים להיות מקצועיים מאוד ומדויקים מאוד, גם באופיים. הצלם חייב להיות בעל יכולת לראות דברים שאחרים אינם רואים, לזהות את צדדים ורגעים מיוחדים של האדם המצולם ועוד. מדובר במקצוע לא פשוט בכלל ולא פעם כדי להפיק תמונה טובה אחת יש לצלם 70 תמונות ולעיתים אפילו יותר ולכן, צלם פורטרטים חייב להיות מנוסה ומקצועי בתחום.

3. צלם מסיבות ומועדונים – צלמי מועדונים אינם דומים לצלמי אירועים רגילים. צלם אירועים חי בתאם לפרויקטים כאשר כל אירוע הוא פרויקט בפני עצמו ואילו צלם מועדונים חי את הלילה. בדרך כלל יהיה מדובר על צלמים צעירים שאוהבים את חיי הלילה במועדונים. בעלי מועדונים המעוניינים לצלם מסיבה מיוחדת במועדון שלהם, חייבים לבחור בצלמים שמתמחים בצילומים הללו ומבצעים את העבודה בצורה מקצועית על מנת לקבל את התמונות הטובות ביותר.

4. צילום מוצרים – צילום מוצר הוא אומנות של ממש. צלם שמצלם מוצרים חייב להיות מקצועי מאוד שכן, עליו לצלם גם את המוצרים הפשוטים ביותר בצורה שבה ייראו הכי אטרקטיביים ומיוחדים שאפשר. המטרה היא לשווק את המוצר ולמשוך את לב הצרכנים על ידי תמונה ייחודית שלו ועל כן, על הצלם לדעת כיצד לבצע את העבודה ברמה הגבוהה ביותר.

5. צילום ספורט או אקסטרים – מדובר על צילום מאתגר ויפה. צלמי ספורט יכולים לצלם למגזינים ועיתונאות או לעשות זאת מתוך אהבה לתחום. מדובר על צילום שדורש דיוק ותפיסה של הרגעים הטובים ביותר ולא פעם גם לזהות רגע עתידי ועל כן, גם במקרה הזה חשוב מאוד שהצלם ידע כיצד לבצע את העבודה.

6. צילום מגנטים – מדובר על תחום הקשור לאירועים, אך צלמי המגנטים אינם צריכים להיות צלמי אירועים.  אם אתם מעוניינים בצילום מגנטים איכותי שישאיר לכם ולאורחים שהגיעו לאירוע שלכם מזכרת טובה ואיכותית, אין ספק שחשוב לבחור צלם מקצועי שיודע כיצד להנציח את הרגע בצורה ייחודית.

7. צילום סטודיו – צילום סטודיו הוא צילום בתוך חלל ייעודי הרלוונטי עבור צילומים. בחלל המדובר תהיה תאורה שונה, רקעים שונים ועוד. צלם סטודיו חייב להיות מומחה בתאורה וכן מקצועי מאוד בכל הנוגע למצלמות ועדשות שהוא ישתמש בהם במהלך הצילומים בסטודיו. המטרה היא להתאים את התאורה הנכונה בסטודיו לכל סוג של צילומים ועל כן, צלם סטודיו חייב להכיר היטב את התחום ולבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים