למי מתאים קורס עיצוב פנים למתחילים?

תוכן עניינים

התחום של עיצוב פנים מרתק ומושך לא מעט אנשים במגוון רחב של גילאים או מצבים אישיים ומשפחתיים. יש מי שמתעניין בו לצורך לימודים גבוהים ותעסוקה מקצועית ויש מי שמתעניין בתחום כהעשרה למילוי זמן הפנאי שלו. יש מי שמחפש הסבה מקצועית ויש מי שפשוט מתעניין בעקרונות של עיצוב פנים והיה רוצה ללמוד אותם כדי ליישם עבור עצמו ועבור בני המשפחה או החברים שלו. בדיוק עבור אנשים כאלה יש כיום קורס עיצוב פנים למתחילים שנותן את הבסיס.

למה ללמוד קורס עיצוב פנים למתחילים?

יש מגוון רחב של סיבות למה כדאי לחפש ולמצוא קורס עיצוב פנים למתחילים. הסיבה הראשונה היא רצון לדעת יותר על התחום אבל בלי העומק הנדרש לשםיש הרבה מה ללמוד במסגרת קורס עיצוב פנים למתחילים – עקרונות של עיצוב וניצול חלל, התורה השלמה של צבעים, גוונים והתאמה בין אלה לאלה תעסוקה בתחום ומתן שירותים מקצועיים. סיבה נוספת יכולה להיות הוספת רובד נוסף של ידע ותוכן לידע שכבר בתחומים קרובים או משיקים וכמובן שהקורס יכול להתבצע לשם העשרה אישית והרחבת אופקים. מכיוון שעיצוב הפנים הוא תחום רחב ומגוון מאד, אין ספק שקורס למתחילים יכול לתת בסיס טוב מאד ללומדים.

הקשר של קורס עיצוב פנים למתחילים לחיי היומיום

הנחת היסוד בכל קורס שמיועד למתחילים היא שהלומדים מגיעים ללא ידע מקדים בתחום המדובר. מכאן שצריך להתרכז ביסודות הבסיסיים ביותר של התחום ובמקרה של עיצוב פנים – מה התחום בכלל כולל, מה נהוג לעשות עם הידע שקשור לקורס, באילו מקרים של חיי היומיום אפשר להיתקל בעקרונות עיצוב הפנים וכך התלמידים מגלים שהתחום קרוב אליהם ויומיומי הרבה יותר ממה שהם חושבים או מעלים על דעתם.

אילו תכנים לומדים בקורס עיצוב פנים שמתאים למתחילים

יש הרבה מה ללמוד במסגרת קורס עיצוב פנים למתחילים – עקרונות של עיצוב וניצול חלל, התורה השלמה של צבעים, גוונים והתאמה בין אלה לאלה, סגנונותהנחת היסוד בכל קורס עיצוב פנים שמיועד למתחילים היא שהלומדים מגיעים ללא ידע מקדים בתחום המדובר. כאלה ואחרים שכבר מוכרים בתחום ומתי או היכן או מתאימים וכמובן שכדאי מאד שבקורס יהיה גם פן מעשי, כלומר שהתלמידים יתנסו בעצמם בעיצוב חלל קטן או בסימולציה של עיצוב. הקורסים כיום גם כוללים את הלימוד איך לעבוד עם תוכנות מקצועיות שנפוצות בתחום ומשמשות אנשי מקצוע בפרויקטים כאלה ואחרים.

לפי מה אפשר וכדאי לבחור קורס למתחילים?

כיום יש לא מעט סוגים של קורס עיצוב פנים למתחילים וחשוב לשים לב לפרטים מדויקים שלהם על מנת לבחור את הקורס הנכון והמתאים ביותר עבור כל מי שמתעניין. ראשית, חשוב לשים לב לימים והשעות שבהם מתקיים הקורס, למיקום הגאוגרפי ולמשך הקורס. מומלץ להתעמק בתכנים של הקורס על מנת להבין בדיוק מה עומדים ללמוד, באילו נושאים הקורס נוגע ובאילו לא, האם הקורס כולל גם לימוד על אותן תוכנות ממוחשבות והאם יש בו גם שלב של התנסות מעשית.

כמה עולים קורסים של עיצוב פנים למתחילים?

באופן כללי אפשר לומר שקורסים כאלה ודומים עולים בסביבות כמה אלפי שקלים אך כמובן שקשה מאד לענות באופן חד משמעי, שכן לכל קורס יש את המאפייניםלכל אחד שלומד יש את המטרות שהוא מנסה להשיג אחרי שיסיים בהצלחה קורס עיצוב פנים למתחילים הייחודיים שלו שקובעים את המחיר שלו. יש קורסים יותר או פחות מעמיקים ויש קורסים ארוכים או קצרים יותר. חשוב לבחון לעומק את מה שהקורס מציע לתלמיד וכמובן ליצור קשר עם המקום שבו הקורס מתקיים על מנת לברר פרטים נוספים וכדי לדעת בדיוק את המחיר שיתאים לכל תלמיד.

איך מרגישים כאשר מסיימים את הקורס?

אין זה פשוט ללמוד, ללא קשר לגיל או למצב האישי והמשפחתי. צריך להקדיש לא מעט זמן, תשומת לב וריכוז ללימוד עצמו בשיעורים, יש מטלות או משימות שצריך לבצע וכמובן שלכל קורס יש את הדרישות של מי שמעביר אותו. זה אף פעם לא פשוט ותמיד זה בנוסף לעבודה, לניהול משפחה ולכל מה שיש ביומיום של כל אחד. התחושות בעת סיום הלימודים הן תחושות של שמחה, של סיפוק אדיר, של עמידה באתגר ושל מסוגלות. הרבה אנשים לא מאמינים שיצליחו ולבסוף מפתיעים את עצמם.

מה עושים לאחר שמסיימים את הקורס?

לכל אחד שלומד יש את המטרות שהוא מנסה להשיג אחרי שיסיים בהצלחה קורס עיצוב פנים למתחילים. יש מי שיעסוק בתחום זה כתחביב מהצד, בלי לפנותש מי שמחפש הסבה מקצועית ויש מי שפשוט מתעניין בעקרונות של עיצוב פנים והיה רוצה ללמוד אותם, עבורו מתאים קורס למתחילים את הקריירה הראשית שלו לשם כך, יש מי שיראה בידע שרכש בקורס בסיס להמשך לימודים מעמיקים יותר בקורסים שמיועדים למתקדמים ויש מי שיספיק לו עצם הלמידה והוא לא יעשה שום שינוי בחיים האישיים שלו לאחר שיסיים בהצלחה את הקורס. כך או כך – הידע ברשותו בכל רגע שירצה לעשות בו שימוש.

עיצוב פנים למתחילים – לומדים ונהנים!

גם לאורך הלמידה יש הרבה סיפוק ושמחה. מדובר בזמן אישי שהתלמיד מקדיש עבור עצמו, שם הכל בצד ומתרכז בלמידה של נושא שמעניין אותו ומושך אותו. כיום, בתקופה של מציאות אינטנסיבית ומאד לחוצה ועמוסה – אין זה מובן מאליו לעצור הכל לכמה שעות על בסיס קבוע כדי ללמוד.

אוהבים סדר ועיצוב? אוהבים לייעץ לחברים שלכם כיצד כדאי לעצב את הסלון? כנראה שאתם צריכים ללמוד את עולם עיצוב הפנים. קורס עיצוב פנים הוא קורס שיהפוך את התחביב שלכם למקצוע שתוכלו לקבל עליו משכורת. על קורס עיצוב פנים במאמר הבא. 

 

מה ההשפעה של עיצוב פנים?

עיצוב פנים הוא מקצוע מתוך עולם העיצוב והתעשייה. עולה זה מורכב ממגוון מקצועות מגוונים ומעניינים. מקצוע עיצוב פנים הוא מקצוע מורכב שמשלב בתוכו מגוון יכולות שונות. 

עיצוב פנים הוא למעשה תחום התמחות באדריכלות בו מעצב הפנים עוסק בתכנון, שינוי ועיצוב של חללים פנימיים במבנים לפרטי פרטים. בניגוד לאדריכלות, מעצבי הפנים לא מתכננים מבנים אלא עוסקים בעיצוב החללים הפנימיים שלהם. 

לעיצוב פנים יש השפעה רבה על אנשים. עיצוב חללים יכול להשפיע באופן משמעותי על האווירה שתשרה בחלל- אווירה רגועה יותר או פחות. במידה ומדובר בחלל של בית ניתן לעצב אותו כך שיהיה רגוע, יוריד מתחים, יעניק תחושת ביטחון ועוד. במידה ומדובר בחלל של עבודה ניתן לעצב אותו כך שיעורר יצרנות, תפוקה, יעזור לריכוז ועוד. המודעות לעיצוב חללים בישראל צוברת תאוצה ויותר אנשים מבינים כמה כוח השפעה יש לחללים בהם אנו נמצאים ורוצים לפעול לשם כך. 

מהו קורס עיצוב פניםמהו קורס עיצוב פנים?

בזכות ההשפעה הרבה של עיצוב פנים על אנשים, הביקוש לקורס עיצוב פנים עולה משנה לשנה ויותר ויותר אנשים מבקשים ללמוד את המקצוע הזה. מעצבי הפנים למעשה מצליחים ליצור שילובים מעניינים וחכמים שיעניקו את המענה המושלם עבור הלקוחות שלהם ומה שהם מחפשים בחלל אותו הם מבקשים לעצב. 

הקורס שנמשך שנתיים ומצריך 700 שעות לימוד אקדמיות. הקורס משלב לימודים בנושאים שונים הלקוחים מתחום האדריכלות, העיצוב, הטכנולוגיה ועוד. בנוסף בקורס תלמדו על היבטים אנושיים, חברתיים ורעיוניים. הדגשים בקורס יבואו לידי ביטוי בשפת העיצוב ועקרונותיה ויינתנו לתלמידים כלים מקצועיים ומגוונים. 

מטרתו של הקורס היא לסייע לתלמידים לרכוש את הידע הנדרש על מנת להצליח להשתלב בתחום ולהתפרנס ממנו, בין אם על ידי פתיחת  משרד עצמאי ובין אם על ידי השתלבות במשרד אדריכלות ומעצבי פנים. שימו לב כי יש קורסים המשלבים יחידות לימוד המכשירות את הלימודים באופן ספציפי להקמת עסק עצמאי בתחום עיצוב הפנים. 

היתרונות של קורס עיצוב פניםמה היתרונות של קורס עיצוב פנים?

לקורס עיצוב פנים יש יתרונות רבים, ריכזנו לכם את המרכזיים בהם- 

    • העשרה- כל מה שתלמדו בסופו של דבר יעשיר אתכם בידע נוסף. במיוחד בתחום העיצוב. זה נכון שלהרבה אנשים הפן העיצובי בא בקלות והם יודעים לעצב ולתכנן גם בלי ללמוד את זה. אבל קורס מקצועי מוביל להעשרת הידע ועל ידי כך תגיעו למקומות שלא הייתם מצליחים להגיע בלי לימודים. בקורס  אתם תלמדו על טכניקות עיצוב שונות, על שילובים נכונים, על עיצוב יצירתי ועל נושאים שיהפכו את התחביב שלכם למקצוע.
    • יצירתיות- לימודים עוזרים לפתח את היצירתיות ולהרחיב את הגבולות שלנו. כאשר עוסקים בעיצוב בתור תחביב נשארים בעולם עיצוב מצומצם וקשה להתפתח ולהתקדם ממנו. אך כאשר בוחרים ללמוד את המקצוע, אנחנו מרחיבים את עולם העיצוב שאנחנו מכירים, מפתחים את היצירתיות שלנו ורוכשים כלים נוספים. הלימודים מעניקים לכם יכולות שלא בהכרח ידעתם שקיימות בכם לפני כן.
    • יכולות- כאשר אנחנו לומדים מקצוע אנחנו משפרים את היכולות שלנו באותו המקצוע. בקורס אתם תשפרו את יכולות העיצוב שלכם ותלמדו לנצל באופן מקסימלי את כל אפשרויות העיצוב העומדות לפניכם. כך תוכלו לעצב חללים פנימיים שונים ולהבין מה העיצוב המתאים להם ביותר בהתאם לפרמטרים הנדרשים. כמו כן, על ידי לימודים תצליחו לסגל לעצמכם טעם עיצובי משלכם.
    • פרנסה- בסופו של דבר למידה של מקצוע מובילה לכך שנצליח להתפרנס מהמקצוע שלמדנו. בקורס עיצוב פנים התלמידים יוצאים עם תעודה מקצועית שבזכותו הם יכולים לעסוק בעיצוב פנים כמקצוע ולהתפרנס ממנו. כאשר יש לנו ידע שמלווה בתעודה מקצועית מתאימה אנחנו יכולים להציע שירותי עיצוב ולהרוויח עליהם כסף.
    • שילוב כמשרה חלקית- אחת האופציות העומדות לפניכם היא לשלב את המקצוע כמשרה חלקית ולא כעבודה מרכזית. אנשים רבים אוהבים את תחום העיצוב ורוצים לעסוק בו אך לא באופן מלא. קורס עיצוב פנים מאפשר לכם לעשות זאת על ידי שילוב של המקצוע עם העבודה הנוספת שלכם. כך תוכלו להרוויח כסף ממה שאתם אוהבים. 

קורס עיצוב פניםעיצוב פנים התגבש בישראל בעשור האחרון כמקצוע שדורש מיומנות וידע נרחב ועומד בזכות עצמו. בעבר מי שרצה לעסוק בתחום לא היה צריך שום הסמכה רשמית והרבה מוותיקי התחום עברו הכשרות קצרות 'תוך כדי תנועה' ותוך כדי עבודה בשטח, או שהסתמכו רק על 'כשרון טבעי' וטאץ' אישי. היום מוצעים בישראל לימודי עיצוב פנים במגוון מסלולים, כולל לימודי תואר ראשון ומסלול הנדסאים. יש גם מוסדות אקדמיים שמציעים מסלול דו-חוגי המשלב לימודי אדריכלות ועיצוב פנים.

מוסדות מכובדים בהם מוצעים מסלולים בתחום הם:   

  • שנקר
  • בצלאל
  • הטכניון
  • המכללה להנדסאים תל אביב
  • מכללת ספיר
  • האוניברסיטה הפתוחה
  • המכון הטכנולוגי בחולון

לימודי עיצוב פנים בעידן הדיגיטלי

כמו בתחומים אקדמיים רבים ובמקצועות רבים שבהם רותמים את הטכנולוגיה לפיתוח הענף, כך גם בעיצוב פנים יש היום תוכנות שרטוט ותוכנות הדמיה מעולות, שמהוות חלק בלתי נפרד מלימודי התחום ומהפרקטיקה היומיומית של העוסקים בו. בין התוכנות המובילות בתחום שנלמדות במסגרת ההכשרה המקצועית תמצאו את:

  • Autocad
  • Sketch up 
  • לומיון (תוכנת תלת-מימד מתקדמת)

מה לומדים בקורס עיצוב פנים?

  • ידע תאורטי לגבי תפיסת החלל (תפיסה מרחבית, פוטנציאל עיצוב, איזון בין החלל למרחב העיצובי)
  • מושגי יסוד באדריכלות ובתכנון
  • תכנון פרויקט
  • גיבוש קונספט עיצובי לפרויקט
  • בניית מודלים
  • שרטוט אדריכלי (כולל יסודות השרטוט, ידני)
  • תכנון אדריכלי
  • היכרות עם החלל הבנוי: קונסטרוקציה, קירות, עמודי תמך, חלונות, פתחי אוויר וכדומה
  • שיטות בנייה מתקדמות
  • הדמיה בתוכנות תלת מימד
  • הכנת 'לוח השראה' ופרזנטציה ללקוח
  • תורת הדו-שיח עם הלקוח והתאמת פתרונות מקצועיים לצרכיו
  • יחסי גומלין בין סביבה ואקולוגיה
  • עיצוב חללי עבודה
  • חומרים איכותיים בהתאמה לאובייקט המעוצב (ריהוט, אביזרים, סניטריים, חיפויים, ריצוף וכו')
  • שילוב מוצרי טקסטיל בעיצוב פנים
  • עיצוב פנים בקטגוריות שונות: משרדים, וילות, מבני ציבור, בתים פרטיים, דירות יוקרה
  • תאורה
  • קורס חומרים והתאמתם הפונקציונאלית (עץ פלסטיק, בד, אקריל, נירוסטה אלומיניום, זכוכית)
  • הום סטיילינג
  • עיצוב 'חדרים רטובים' (אמבטיה, מטבח, שירותים)
  • התנסות בעיצוב פנים בפרויקטים 'בשטח' 
  • סיורים מקצועיים רלבנטיים עם בעלי מקצוע שונים ובאתרים רלבנטיים לתחום
  • סטאז', הכנת תיק-עבודות ופרויקט גמר

מהם תנאי הקבלה במסלול עיצוב פנים?

כמובן שתנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד ובהתאם ל'נפח הלימודים'. אם מדובר בלימודי תואר ראשון, אז תנאי הקבלה לרוב יכללו דרישה לתעודת בגרות מלאה או 'מכינה' ולפעמים גם ציון פסיכומטרי גבוה. בנוסף, מפגש מול וועדת קבלה לראיון אישי לבדיקת זיקה לתחום/הצגת כישורים רלבנטיים. אם מדובר בקורס של מספר חודשים שבסיומו לימודי תעודה (אבל לא תואר אקדמי) מקובל לעבור ראיון אישי לבדיקת התאמה, להציג תעודת סיום 12 שנות לימוד ולעבור תרגיל מעשי, שבודק כישורים בסיסיים רלבנטיים, כמו: ראייה מרחבית, תלת ממד, יצירתיות. יש מקרים שתתאפשר קבלה ללימודים גם ללא תעודת בגרות. חשוב לציין שקורס עיצוב פנים מוכר לצורך 'פיקדון' לחיילים משוחררים ושיש גם קורסים בתחום מטעם משרד העבודה. 

קורס עיצוב פנים אונליין

מה חשבתם, שפלטפורמות ה-ZOOM והוו'בינרים, הרשתות החברתיות והיוטיוב לא יצטרפו לחגיגת העיצוב?! ברור שיש גם קורסים בתחום בלמידה מרחוק, באונליין. יש גם כאלה שמשלבים אונליין עם מפגשים פרונטליים וסדנאות עיצוב פנים לימודים בקבוצות קטנות. שווה לבדוק גם את האופציות האלו, שהן גמישות מאוד ותוכלו להשתלב בהן בהתאם ללוח הזמנים האישי שלכם ובקצב שלכם. 

טרנדים מובילים בעיצוב פנים

עולם התוכן של תחום עיצוב הפנים הוא עשיר ומתפתח. חשוב שתדעו את זה אם אתם בוחרים ללמוד את התחום. הוא משיק להמון קטגוריות, ניזון מהם ומפרה אותם. העיסוק בעיצוב פנים מבטיח עניין, יצירתיות וחדשנות, כי הם לב ליבו של המקצוע: ליצור ולייצר, ליישם אסתטיקה בחלל הנתון, למלא את החלל בצבעים, סגנונות, חום, Flow, אופנתיות וכך הלאה. הטכנולוגיה שיפרה כל כך הרבה תתי-תחומים הקשורים לאבזור ועיצוב ובזכותה יש היום מגוון עשיר של חומרים ופתרונות ספציפיים לכל אזור בכל חלל נתון. הנה לדוגמא כמה מהטרנדים שבולטים מאוד לאחרונה:

  • שימוש בחומרים 'ירוקים' – איכותיים לסביבה
  • חומרים ש'מחקים' חומרים אחרים (למשל דמוי עץ, דמוי שיש, דמוי זכוכית)
  • עיצוב בר קיימא
  • מגמת ה'חזרה לטבע' (קש, טיח טבעי, במבוק, טקסטיל מחומרים טבעיים, צבעי חמרה)
  • משחקי צבעים שונים בקירות הבית, לא צבע אחיד בכל המרחב
  • שילוב 'קיר במראה גולמי' באזור המטבח/הסלון
  • שילוב אלמנטים מאבן 
  • ריהוט מעץ ממוחזר/עץ טבעי
  • פרזול דקורטיבי
  • מראה בקו נקי, חלל פתוח ומרווח ו'נושם'
  • אמבטיה פריסטנד, ארונות אמבט 'צפים'
  • שילוב של 'אי' גדול במרכז המטבח
  • שימוש בגווני פסטל ליצירת רוגע
  • שימוש באלמנט של צבע 'מעושן' ליצירת דרמה
  • עיצוב פינות ירוקות/הדמיה של גינה ירוקה במרחבי הבית
  • עיצוב מרפסת-גג בקונספט של 'גן תלוי' (מגמה שהתפתחה מאוד בתקופת הקורונה, שבמהלכה אנשים היו יותר בבית וחיפשו פתרונות להיות בבית ולהרגיש קצת 'בחוץ')
  • חדר עבודה/חלל עבודה במסגרת המרחב הביתי (גם מגמה זו התפתחה בתקופת הקורונה, שבמהלכה יותר ויותר אנשים עברו לעבודה מהבית והיו צריכים פתרון למתחם עבודה בתוך הבית). 
  • ספות עמוקות וגדולות ופינות ישיבה 'נדיבות' בגודלן
  • סגנון נורדי 'משולב': חלל בעיצוב רגוע, מינימליסטי, גווני בז' ואפור, בטאץ' של צבעים פסטלים

 

לסיכום

קורס עיצוב פנים הוא קורס מרתק שמאפשר לכם לקחת את הפן העיצובי שלכם כמה רמות למעלה. בזכות הקורס אתם יכולים להתמקצע בעיצוב, להרחיב את הגבולות שלכם, לפתח את היצירתיות שלכם ובסופו של דבר להרוויח כסף מהתחום שאתם אוהבים. כמו כן, בקורס עיצוב פנים תוכלו לסגל לעצמכם טעם עיצובי בלעדי שלכם ותאמינו לנו שאין דבר יותר מספק מזה. לסיכום, אל תתלבטו יותר מדי, אם תחום העיצוב מעניין אתכם ואתם רוצים להמשיך ולחקור אותו כדאי לכם לעשות זאת באופן מקצועי על ידי קורס עיצוב פנים. 

 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים