לימודי רפואת שיניים ב-2023

תוכן עניינים

תמיד רציתם להיות רופאי שיניים? עכשיו יש לכם הזדמנות לעסוק בתחום הזה. כל אחד מאיתנו ירצה להיות רופא, בכל זאת מדובר על תפקיד יוקרתי עם חשיבות רבה. אין דבר יותר משמח מאשר לקבל מטופל כאוב, ולהוציא אותו רגוע ומרוצה בחזרה הביתה. עם זאת כדי להיות רופאי שיניים ישנו צורך להתחיל לימודי רפואת שיניים באחד ממוסדות הלימוד המוכרים. ללא תואר מתאים, לא תהיה אפשרות לעסוק בתחום הזה, בדומה לתחומים אחרים. אז מה אתם צריכים לדעת על לימודי רפואת שיניים ב-2023? הגיע הזמן לשים את כל הדברים על השולחן. כך לא תמצאו את עצמכם עושים החלטה שאינה טובה או מתאימה לכם באופן אישי.

מי יכול להתחיל לימודי רפואת שיניים?

תנאי הקבלה של מוסדות הלימוד משתנים, עם זאת ישנן דרישות סף בסיסיות ללימודי רפואת שיניים. התנאי הבסיסי של כל מוסדות הלימוד הינו הגעה עם תעודת בגרות מלאה ופסיכומטרי מעל 650. מי שאינו עומד באחת מהדרישות הללו, לא יצליח להתקדם במעלה הדרך. כמובן שקיימות דרישות נוספות שמשתנות בין מוסדות הלימוד לפי השקפתם. יהיו מוסדות לימוד שידרשו מהסטודנטים להגיע עם רמה מסוימת באנגלית ובמתמטיקה. אחרים יכולים אפילו לקרוא לסטודנטים לשיחות אישיות על מנת לבצע סינון על סמך פרמטרים נוספים. המטרה היא בסופה של הדרך לקבל למוסד הלימוד את האנשים הכי איכותיים שיסיימו את הלימודים בהצלחה.

האם כדאי ללמוד רפואת שיניים בחו"ל?

בשל דרישות הסף הגבוהות של מוסדות הלימוד בישראל, ישנם ישראלים שבוחנים אלטרנטיבות בחו"ל. ישנה אפשרות ללמוד רפואת שיניים בחו"ל, עם זאת האופציה הזו לא מתאימה לכל אחד. נציין כי לימודי רפואת שיניים בחו"ל ידרשו מכם להתנתק מהמשפחה ומהחברים לתקופה של כמה שנים טובות. לא כולם יהיו בנויים לעשות צעד שכזה, בטח שמדובר על צעד מאוד קיצוני ומשמעותי. מעבר לעובדה הזו, תנאי הסף של מוסדות הלימוד בחו"ל אינם יהיו נמוכים מאוד בהשוואה לארץ. עדיין תצטרכו לעמוד בדרישות סף בסיסיות, בו בזמן גם ללמוד בשפה זרה. את כל השיקולים הללו חובה להכניס אל תוך סל השיקולים שגם ככה בוחנים מראש.

כמה עולה להתחיל לימודי רפואת שיניים?

גם כאן אין תשובה חד משמעית שתהיה נכונה ומדויקת לכל מוסדות הלימוד. כל מי שהתחיל תואר אקדמי יודע כי למוסדות הלימוד יש את היכולת לקבוע את שכר הלימוד הנראה להם לעין. מרבית מוסדות הלימוד גובים שכר לימוד אוניברסיטאי, שנע בין 12 עד 15 אלף ש"ח. השכר הסופי נקבע לפי כמות הקורסים ולפי משתנים נוספים שעשויים להגדיל אותו. עם זאת מוסדות לימוד פרטיים יכולים לדרוש גם שכר לימוד שנתי של 20 עד 30 אלף ש"ח. אנו מציעים לכם מראש לנסות להבין מהו שכר הלימוד של המוסד בו בחרתם ללמוד. כך לא תמצאו את עצמכם מתחילים לימודי רפואת שיניים, אך לא מצליחים לסיים אותם.

למה שתרצו ללמוד רפואת שיניים?

בהשוואה ללימודי רפואה רגילים, הדרישות להתחיל לימודי רפואת שיניים יהיו נמוכות יותר. מעבר לעובדה הזו, יש כאלה שהתחום הזה יותר מדבר אליהם בהשוואה לתחומי רפואה אחרים. אם בחרתם להיות רופאי שיניים, מחובתכם לאהוב את העולם הזה ולחקור עליו בלי סוף. אי אפשר להתעלם מהעובדה כי ישנה יוקרה סביב התואר רופא שיניים. בדרך כלל מדובר על אנשים מוצלחים שעברו דבר או שניים במהלך חייהם. אם כל זה לא שכנע אתכם, לרופאי שיניים יש המון עבודה והשכר שלהם מן הסתם יהיה בהתאם לכך. המאמר נכתב בשיתוף www.mamraev.co.il מרפאת השיניים המובילה בישראל.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים