לימודי רפואה משלימה

תוכן עניינים

לימודי רפואה משלימהרפואה משלימה היא שם כולל למגוון שיטות ריפוי וטיפול שונות מהשיטות המקובלות ברפואה המערבית. ברפואה משלימה דרך הטיפול לא תהיה על ידי מרשמי תרופות או ניתוחים מסובכים, אלא תתבסס על צמחי מרפא, שמנים מיוחדים או טיפולים הוליסטיים שונים. מהם לימודי רפואה משלימה ולמי הם מתאימים? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי רפואה משלימה?

לפני שנבין מהם לימודי רפואה משלימה כדאי להבין מה זה אומר בכלל רפואה משלימה. 

מטרתה של הרפואה המשלימה היא להביא הרמוניה לגוף, לנפש ולרוח ועל ידי כך לקדם את הבריאות. הרפואה המשלימה מתבססת על איזון בין האנרגיות הטבעיות הקיימות בגוף האדם. 

מקור הרפואה המשלימה הוא בשלוש תרבויות עתיקות- סינית, הודית ואינדיאנית, כאשר כיום גם היפנית נכנסה לתודעה. 

הרפואה המשלימה כוללת עקרונות בסיסיים שונים ביניהם- 

  • אמונה בכוח ההרמוניה בין הגוף, הנפש והרוח על מנת לקדם בריאות ולמנוע מחלות. 
  • אמונה כי טיפול יעיל מהותו טיפול בשורשי המחלה ולא בתסמיניה. 
  • אמונה כי כדאי למנוע מחלות על ידי אורח חיים בריא ולא לטפל במחלה לאחר שהתפתחה. 

 

מהם לימודי רפואה משלימהמהם לימודי רפואה משלימה?

הלימודים במגוון רחב מאוד של תחומים המתרכזים במניעת מחלות ובטיפול בהם. מטפלים ברפואה משלימים מסייעים למטופלים ומלווים אותם בשינויים באורח החיים שלהם על מנת לעזור להם להפחית סיכון למחלות. על פי התפיסה של הרפואה המשלימה ברגע שהמטופל יזהה את הבעיות הסביבתיות, הרגשיות והפיזיות הקיימות סביבו ובתוכו וברגע שהוא יבין כיצד הדברים קשורים אחד בשני בהרמוניה, הוא יוכל לנהל אורח חיים שיוביל אותו לבריאות מיטבית הן בגוף והן בנפש. 

הלימודים מציעים תחומים רבים ושונים ללמידה כאשר ניתן לכלול אותם בשלוש קבוצות  מרכזיות- מסלול הכשרה לטיפול במגע שם תמצאו קורסים של רפלקסולוגיה או עיסוי הוליסטי, מסלול הכשרה בהדרכה, הנחייה וטיפול שם תמצאו קורסים של מורים ליוגה, מאמני ריצות ארוכות או ליצנות קפואה ומסלול טיפול, העצמה והתפתחות אישית שם תמצאו קורסים כמו ארומתרפיה. 

תנאי קבלה

במידה ואתם רוצים ללמוד רפואה משלימה כדאי לקחת בחשבון כי קיימים תנאי קבלה. תנאי הקבלה ללימודים כוללים בין היתר ריאיון אישי עם מנחה הקורס. הריאיון חשוב מאוד ובו המנחה בודק האם אתם מועמדים מתאימים לקורס והאם הקורס מתאים לציפיות שלכם. 

 

מדוע כדאי לבחור בלימודי רפואה משלימהמדוע כדאי לבחור בלימודי רפואה משלימה?

עולם הרפואה המשלימה הוא עולם רחב שיכול להתאים למגוון אנשים רבים. ריכזנו לכם מספר סיבות בגינן כדאי לבחור בלימודי רפואה משלימה- 

לימודים מיוחדים

לימודי רפואה משלימה הם מיוחדים, מרתקים ומעניינים מאוד. הם כוללים לימודים עם אנשי מקצוע מסקרנים וייחודיים. במידה ותבחרו בלימודי רפואה משלימה יעמדו לפניכם מגוון תחומים שונים ונושאים רבים שתוכלו ללמוד ולחקור. חלק מהתחומים הנלמדים במסגרת לימודי רפואה משלימה יתמקדו בטיפול במגע (רפלקסולוגיה ועיסוי), חלק יהיו מבוססים על הדרכה, הנחייה וטיפול (פוטותרפיה ותרפיה באומנות) וחלק יהיו מבוססים על לימודי צמחי מרפא וארומתרפיה. 

מגוון כישורים שונים

לימודי רפואה משלימה יעניקו לכם מגוון כישורים שונים שיאפשרו לכם לעבוד בעבודות שונות ולא רק בתחום אותו למדתם. כך אם תגלו בסיום הלימודים שקריירת הטיפול פחות מתאימה לכם תוכלו ליישם את הכישורים שרכשתם גם בתחומים אחרים. לדוגמא- קורס NLP (ניתוב לשוני פיזיולוגי) הוא קורס בו תלמדו על שיטה פסאודו-מדעית. שיטה זו מציעה מגוון טכניקות ומיומנויות טיפול שונות. מטרתה של שיטה זו היא ליצור השפעה ושינוי במחשבות, רגשות והתנהגויות של אדם דרך שינוי של הרגלים, דפוסים וברירות מחדל של האדם. קורס זה למעשה מכשיר אתכם כמטפלים בשיטת טיפול המבוססת שפה. כך תוכלו להביא לשינוי התנהגותי ותחושי על מנת לשפר מודעות עצמית, יכולות תקשורת וביטוי חברתי של המטופל. עם קורס זה לא תהיו חייבים לעסוק בטיפול NLP פר אקסלנס אלא תוכלו לשלב את הכישורים שרכשתם כיועצים חינוכיים במוסדות חינוך לדוגמא. 

המשך לימודים

עולם הרפואה המשלימה הוא עולם רחב מאוד ולכן לימודי רפואה משלימה מאפשרים לכם המשך לימודים בתחום. לדוגמא, אם סיימתם קורס מטפלים בכירים בעיסוי הוליסטי תוכלו לבחור בקורס נוסף מתחום הרפואה המשלימה ולהמשיך את הלימודים. כך תוכלו לבחור להמשיך ללמוד-

  • לימודי רפלקסולוגיה
  • קורס ליצנות רפואית
  • קורס טיפול באמצעות ביו אנרגיה
  • קורס נטורופתיה

ועוד.. 

שכר התחלתי מרשים

סיבה נוספת לכך שכדאי לבחור בלימודי רפואה  היא שהשכר ההתחלתי בתחום הוא שכר מרשים. בוגרים של לימודי רפואה יכולים לצפות למשכורות טובות מאוד. 

ביקוש

בעבר, הביקוש למטפלים ברפואה המשלימה היה לא גבוה. הסיבה לכך הייתה בעיקר בגלל המודעות לכך. לרוב האנשים לא הייתה מודעות לגבי רפואה משלימה ורובם לא האמינו בכוח שלה. כיום, המודעות לתחומים אלה התרחבה מאוד ויותר ויותר אנשים מאמינים הכוח הרפואה המשלימה לריפוי ולטיפול במחלות בגוף ובנפש. כתוצאה מכך הביקוש למטפלים ברפואה משלימה הולך וגודל עם השנים. בוגרים של לימודי רפואה יכולים להשתלב במגוון עבודות ביניהן עבודה בתחום המחקר, עבודה בתחום הבריאות ההוליסטית, עבודות בספא, בקופות חולים וכמובן פתיחת עסק עצמאי שיציע שירותי רפואה משלימה. 

יש עבור רפואה משלימה לימודים בכל רחבי הארץ, אבל על מה מדובר בכלל? רפואה משלימה נכנסה לחיים שלנו לפני הרבה זמן, אבל למעשה תפסה תאוצה גדולה בשנים האחרונות. הביקוש לרפואה משלימה רק גדל משנה לשנה, אנשים מעדיפים לפתור את הבעיות הרפואיות שלהם באופן טבעי מאשר דרך תרופות כימיות. ככל שגדל הביקוש לרופאה משלימה גם עוד דבר גדל, היצע הבקשות עבור רפואה משלימה לימודים.

רפואה משלימה לימודים – מה זה?

מדובר על לימודים תיאורטיים ומעשיים אשר מעניקים לכם כלים ומיומנויות כדי להשתלב בתחום הזה. בתוך התחום הזה תוכלו לעסוק במגוון תחומים, הומאופתיה, דיקור סיני, נטורופתיה, רפואה סינית, צמחי מרפא ועוד טיפולים טבעיים אשר אמורים לשפר את איכות החיים של המטופל. הרפואה המשלימה היא נפוצה בכל העולם היום ואמורה להוות תחליף לרפואה המערבית. כמובן, יש דברים שאין להם תחליף כמו ניתוחים או השתלות כאלה ואחרות. עם זאת, יש הרבה מקרים בהם נוכל באמצעות רפואה משלימה לפתור את הבעיות שלנו לצמיתות. מה שעומד מאחורי רפואה משלימה היא שרוב הבעיות הפיזיות שלנו נגרמות עקב המצב הנפשי שלנו. כלומר, הגוף והנפש הם אחד, בוודאי שמעתם על זה.

באמצעות הכשרה של רפואה משלימה לימודים נוכל לגלות איך לטפל בכל מטופל בדרכים לא חודרניות. נוכל לדעת אילו נקודות בגוף משדרות את המצוקה, למצוא אלטרנטיבות לרפואה המערבית באמצעים רבים כמו צמחי מרפא, טיפולים שונים, תהליך הרזייה טבעי ועוד.

רפואה משלימה לימודים לעומת רפואה מערבית – מצא את ההבדלים

ההבדל בין שתי הרפואות הוא בהתאם לתפישה של כל אחת מהן. הרפואה המשלימה נשענת על הרעיון מאחורי הגוף והנפש הם אחד, יש השפעה למצב הפיזי שלנו כאשר אנחנו במצב רגשי מסוים. למעשה, רפואה משלימה היא בעיקר רפואה מונעת והיא לא מהווה תחליף אלא השלמה לרפואה הקונבנציונלית. לעומת זאת, רפואה מערבית מספקת לנו פתרונות לבעיות באמצעות טיפולים חודרניים ותרופות. כאשר מדובר על מצבים מסכני חיים אין אנחנו יכולים לפנות אל רפואה משלימה אלא לרפואה המערבית. לכן, חשוב להבין שרפואה משלימה כשמה כן היא, משלימה ולא מהווה תחליף מלא לרפואה קונבנציונלית.

השוני בא לידי ביטוי גם בתחומי הלימוד. הלימודים אותם עובר התלמיד ברפואה משלימה מתאימים להקניית אמצעי טיפול, הכרת גוף האדם והנפש, ממש שילוב של פסיכולוגיה ורפואה. יש מסלולי לימוד שונים אשר חלקם יכולים גם לקחת שלוש שנים ואילו מסלולים אחרים ייקחו פחות זמן. עליכם להכיר את המטרה לשמה אתם לומדים, האם זה רק בשביל להעשיר את הידע או לעבוד כמטפל. אם אתם רוצים לעבור בתור מטפלים יהיה עליכם לקבל הכשרה מקיפה בתחום הזה. חשוב גם לבחור את מוסד הלימודים הטוב ביותר, בעל שם ומוניטין בשוק. התלמידים לא לומדים רק מונחים הקשורים בתחום הרפואה המשלימה אלא גם איך ליצור קשר נכון עם המטופל, איך לאבחן את הבעיות שלו בגוף ואיך לגרום לו להגיע לאיזון נפשי. מדובר בדרך כלל על סדרת טיפולים שניתן יהיה לראות בכל פעם את השיפור במצבו הנפשי והפיזי של המטופל.

 

יש מגוון רחב של שיטות בתחום הרפואה המשלימה, לפניכם על קצה המזלג מספר תחומים בולטים:

  • רפואה יפנית – נקודות ריפוי בגוף באזורים שונים אשר בעצם פותרת לכם בעיה פיזית במקום אחר בגוף. בדרך כלל נקודות אלו יופיעו עם התייחסות מיוחדת לעור הפנים, לראש ולצוואר.
  • רפואה סינית – שיטות ריפוי מסורתיות באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא.
  • הומאופתיה – תרופות אנרגיות מן החי, משמע התרופות לא כוללת דבר כימי בהן. המטרה היא להתאים תרופות לאדם חולה, התרופה היא לחולה ולא למחלה, חשוב להבין זאת. בלימודים אלו יקבלו התלמידים הכשרה לאבחון והתאמת התרופות.
  • שיאצו – שיאצו הוא טיפול במגע, באמצעות לחיצות על נקודות שונות בגוף על פי עקרונות הבודהיזם בעיקר.
  • נטורופתיה – שיטת ריפוי טבעית אשר נועדה כדי לחזק את האדם. ניתן לעשות גם בטיפול עצמי ברגע שאתם מכירים את שיטת הטיפול. כמו כן, הטיפול גם כולל שימוש בתזונה וצמחים.
  • טווינה – טיפול במגע אשר פותח ערוצי אנרגיה בגוף. יש כלל אצל רפואה משלימה לימודים, שילוב בין ידע לפיזיות.
  • עיסוי הוליסטי – לימודים המבוססים על שיטות טיפול שונות במגע. העיסוי כולל שילוב של מגוון רחב של טיפולים במגע על בסיס הרקע התיאורטי.

כמה זה עולה לי?

כפי שכבר הבנתם, רפואה משלימה אינה מהווה תחליף לרפואה המערבית. יש הרבה עבודה כאשר מדובר על רפואה משלימה, אבל עליכם לדעת מה אתם מחפשים. בדרך כלל, קורס של רפואה משלימה ינוע בין 4,000 ש"ח ועד 8,000 ש"ח, תלוי במסלול בו אתם בוחרים. המחיר נקבע גם על פי המסלול אותו אתם בוחרים, גם על פי מוסד הלימודים אותו אתם בוחרים וגם לפי התחום הספציפי ברפואה המשלימה בו אתם בוחרים להתמקד. חשוב להכיר את כל האופציות לפני שאתם מתמקדים בבחירה אחת, רק אז תהיו שלמים עם הבחירה שלכם.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים