לימודי טלוויזיה: תיאור מהלך הלימודים

תוכן עניינים

אם תחום הטלוויזיה מעניין אתכם, אם אתם חושבים להיות מנהלי הפקה, מגישים, ללמוד על תכנים טכנולוגיים וכדומה, יכול מאוד להיות שלימודי טלוויזיה פשוט תפורים עליכם. יש כל מיני סוגים של מסלולי לימוד טלוויזיה כמו למשל לימודי הנדסאים קולנוע וטלוויזיה, תואר BA בהפקה קולנועית, תואר BA בקולונוע וטלוויזיה, כלומר תואר ראשון, BFA באמנות הקולנוע והטלוויזיה או הוראת תקשורת וקולנוע. כדי שתוכלו להבין באיזה מסלול להשתלב, כדאי להכיר קצת את התחום ולהבין אילו תכנים יש בכל קורס.

מה לומדים במהלך הלימודים?

במהלך לימודי טלוויזיה או לימודים משולבים של קולנוע וטלוויזיה גם יחד, לומדים על תהליך ההפקה בתוך האולפן,במהלך לימודי טלוויזיה תואר לומדים תולדות הטלוויזיה והקולנוע, כל מה שקשור לעבודה בתוך אולפן כמו תאורה, סאונד והקלטה, בימוי, צילום תולדות הטלוויזיה והקולנוע, כל מה שקשור לעבודה בתוך אולפן כמו תאורה, סאונד והקלטה, לומדים בימוי, צילום ואנימציה ממוחשבת, איך לבצע תחקיר מעמיק שלב אחר שלב, יסודי ומקצועי, לומדים בימוי הפקה ועריכה, פסי קול, קידום מכירות ועוד.

שיעורי הפקת טלוויזיה, בשילוב עם לימודי כתיבת תסריט או ניהול הפקה, מהווים, בין היתר את המערך של לימודי טלוויזיה, לצד שיעורי השכלה כללית בתחום, תכניות כתיבה, עיצוב ואומנויות מדיה, ומטלות מעשיות.

חוץ מזה, קיימות תכניות תעודת הפקה, מחקר, פיתוח ופוסט פרודקשן, כנושאים נפוצים בתוכניות לתואר שני. המושגים הנפוצים שנמצאים בתוכניות לימודי טלוויזיה הם מדיה דיגיטלית; מבנה סיפור או סרט; וכתיבת תסריטים.

הפקת טלוויזיה

לימודי טלוויזיה מכסים את תפקידי העבודה הבסיסיים הרלוונטיים להפקת טלוויזיה, כגון בימוי, הפעלת מצלמה,לימודי טלוויזיה לעיתים קרובות דורשים מהתלמידים להפיק קטעי טלוויזיה משלהם עריכת תוכן ועריכת וידיאו. שיעורים אלו דורשים מהתלמידים לעתים קרובות להפיק קטעי טלוויזיה משלהם, מה שמאפשר להם לחקור את המכשולים הרבים שניצבים בפני מפיק טלוויזיה כהכנה לצילומים ובפוסט פרודקשיין.

קורסי הפקת טלוויזיה נלמדים בדרך כלל באמצע ובסוף לימודי טלוויזיה, בהתאם לתוכנית הלימודים המתקדמת בכל רמת קורס.

הפקת סרטים

חלק מתוכניות לימודי טלוויזיה כוללים, בין היתר, גם קורסי הפקת סרטים מלמדים בימוי, צילום, כתיבה, הפקה ועריכת סרטים. הנושאים כוללים שימוש בשפה ובפורמטים נרטיביים עבור מספר ז'אנרים של סרטים.

לימודי טלוויזיה חושפים את התלמידים גם לבעיות תזמון וארגון, שאיתם מתמודדים מפיקי סרטים, כמו גם להיבטים הכספיים של ההפקה, כגון תקציב. סדרה של קורסי הפקת סרטים מתאימה בדרך כלל למחצית השנייה של תוכנית אקדמית.

צילום סרטים באורך מלא

קורסים לצילום מתעמקים בהיבטים היצירתיים והטכניים של הפקת טלוויזיה. ברוב המקרים, הם נלמדים במחצית השנייה של לימודי טלוויזיה על מנת לקדם את ההבנה של התלמידים באמנות הפקה.

התלמידים לומדים את האלמנטים של תנועה, קומפוזיציה, תאורה, צבעים וחלל באמצעות מטלות מעשיות. לעתים קרובות הם עובדים יחד בקבוצות על מנת לדמות את שיתוף הפעולה המתבצע על ידי צוותי טלוויזיה מקצועיים.

טכניקות עיצוב צלילים ותאורה עם הפעלת מצלמה

לימודי טלוויזיה כוללים קורס עיצוב צליל שמכסה אלמנטים שונים, כולל הקלטות קול במיקום, החלפת דיאלוג, הכנתלימודי טלוויזיה כוללים קורס עיצוב צליל שמכסה אלמנטים שונים, כולל הקלטות קול במיקום, החלפת דיאלוג, הכנת  מיקס ובניית רצועות. מיקס ובניית רצועות. שיעורים שמדגימים את האופן בו יש לפתור בעיות עריכה נפוצות הם עיקר הלימודים. המשתתפים עובדים עם טכנולוגיית סאונד מתפתחת בזמן שהם לומדים את הטכניקות הדיגיטליות המשמשות בפוסט פרודקשן.

קורסים של עיצוב סאונד מסייעים לתלמידים להבין את התיאום של הפעלת מצלמה בשילוב עם טכניקות אור וקול; לכן סטודנטים בדרך כלל לוקחים קורסים בעיצוב סאונד בשנה ב' של לימודי טלוויזיה.

מחיר לימודי טלוויזיה ללא הסמכה רשמית

עלות לימודי טלוויזיה, נכון לשנת 2021, עומדת על טווח מחירים שנע בין 12,000-20,000 ₪, בהתאם למרכזי הלימוד השונים. ברוב המקרים, אנשים שמעוניינים ללמוד את התחום אינם מעוניינים בקורסים מקצועיים של הכשרה או בהסמכה רשמית בתחום.

העניין של רוב המשתתפים בתוכניות לימודים אלו הוא ללמוד את התחום כדי להתחיל קריירה בטלוויזיה או בקולנוע, ולהתפתח בתעשייה עם צבירת הניסיון המעשי.

איך בוחרים מסלול לימודי טלוויזיה?

עלות לימודי טלוויזיה, נכון לשנת 2021, עומדת על טווח מחירים שנע בין 12,000-20,000 ₪, בהתאם למרכזי הלימוד השונים.בהיותכם בוחרים לימודי טלוויזיה, עליכם לקחת בחשבון מגוון של קריטריונים בתהליך הבחירה. קודם כל חשוב להבין מה לומדים בכל קורס ומה ההכשרה שתקבלו בסיום הלימודים. כלומר ברגע שמסיימים ללמוד עלינו להבין איפה נוכל להשתלב במעגל העבודה ומה הלימודים נותנים לנו מבחינה מקצועית ומבחינה פרקטית. דבר נוסף שאנחנו רוצים לבדוק קשור לנושאים טכניים כמו למשל איפה הקורס או הלימודים מתקיימים ואיך זה מסתדר עם החיים שלנו כרגע, כמה כסף עולים הלימודים והאם אנחנו צריכים להיערך לזה, האם יש אפשרות להגיש מלגה למשל. מומלץ גם לבדוק מי מעביר את התכנים ומה הדרישות מאיתנו לפני, בזמן ואחרי הלימודים כמו למשל משימות, פרויקטים, עבודות ומבחנים.

רוצים לקבל מידע נוסף על לימודי טלוויזיה? לא בטוחים לאיזה קורס או מסלול לימודים לפנות? דרך האתר Limudim index תוכלו לקבל מענה על כל השאלות שיש לכם בנוגע ללימודי טלויזיה וכך לבחור את המסלול המתאים לכם להמשך הקריירה אותה אתם מתכננים. כל שעליכם לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם ולתת לכם מענה ממש בקרוב.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים