לימודי ארכיטקטורה בישראל

תוכן עניינים

אם אתם תוהים מה הופך מבנה לייחודי, בין אם מדובר על בית מגורים, מבנה תעשייתי, בניין משרדים או כל מבנה אחר, חשוב שתדעו שהשילוב בין יצירתיות ובין פרקטיות, בין חדשנות ומקוריות וכן היכולת להיטמע בסביבה קיימת בצורה טובה, הם אלה שהופכים כל מבנה למבנה ייחודי מאין כמותו. מי שקובע כיצד המבנה יראה הוא האדריכל. אם תחום עיצוב בתים פרטיים או מבנים מסוג אחר מעניין אתכם, ייתכן מאוד שמתאים לכם ללמוד ארכיטקטורה.

על מנת לעבוד בפועל כאדריכלים כיום יש צורך להשלים תואר ראשון באדריכלות ואחריו יש צורך להשלים סטאז'. במהלך התואר מקבלים את כל הכלים וכן את הידע הנדרשים לתכנון מגוון רחב של סוגי חללים פנימיים, שכונות, מבנים ויישובים.

 למי יתאימו לימודי ארכיטקטורה?

עיסוק בתחום האדריכלות מתאים לאנשים בעלי חושים מחודדים, יצירתיות וחוש אסתטי מפותח. כמו כן, התחום מתאים מאוד לאנשים שמתחברים אליו, קולטים בצורה מהירה תנאי סביבה ומוצאים דרכים יעילות, פשוטות וקלות לשפר את תנאי הסביבה. תחום האדריכלות משלב בעצם בין מיומנויות טכניות, יצירתיות וכישורים רלוונטיים בתחום. המקצוע דורש דיוק, יסודיות, מודעות לסביבה ומעוף מחשבתי. אנשים שמסיימים בהצלחה תואר בארכיטקטורה וסטאז' יכולים לעסוק באדריכלות, כאשר האדריכל הוא איש המקצוע שמתכנן את המבנה מההתחלה ועד הסוף. בשלב התכנון חשוב מאוד להקפיד על פרטים שונים, להביא מגוון רחב של שיקולים פרקטיים בחשבון לרבות תאורה,  חשמל ועוד וכמובן, להקפיד על האסתטיקה של המבנה.

תוכניות לימודים בלימודי ארכיטקטורה

בתוכניות לתואר ראשון בארכיטקטורה עוסקים במכלול כלים שונים וכן בכל המיומנויות הרלוונטיות לאדריכלים. הסטודנטים ילמדו על סוגיות תיאורטיות ויישומיות בצורה רחבה כגון: שיטות תכנון, מרכיבי מבנים, טכנולוגיות בנייה, שלבי בנייה ועוד. כמו כן, הסטודנטים יתוודעו לשלל היבטים שונים בתחום לרבות היבטים חברתיים, סביבתיים וכלכליים. הם ילמדו כיצד משפיעים מבנים על הסביבה ועל האנשים שעושים בהם שימוש וכן, כיצד להתאים את המבנים לצרכי המשתמשים בהם. הלימודים יכללו גם נגיעה בתמורות שחלו בעולם האדריכלות בעידן הדיגיטלי ובשיטות חדשות ומתקדמות העומדות על הפרק כיום עבור תכנון.

במהלך התואר יעסקו הסטודנטים במגוון סוגיות שונות בתחום האדריכלי כגון: שיטות של תכנון ושרטוט, עיצוב ערים וסביבה אורבנית ועוד. הם יכירו תוכנות ממוחשבות הרלוונטיות כיום עבור שרטוט וכן ילמדו קורסים הנוגעים לתולדות האדריכלות, זרמים שונים בה והתפתחותה לאורך השנים.

אורכו של התואר יהיה חמש שנים כאשר הלימודים במסגרת תואר זה הם תובעניים ואינטנסיביים מאוד. הלימודים יכללו מגוון קורסים עיוניים ומעשיים.

תנאי קבלה והיכן אפשר ללמוד?

במסגרת תנאי הקבלה לתואר יש צורך בבגרות מלאה וכן ציון גבוה בבחינה הפסיכומטרית. גובה הציונים ישתנה ממוסד למוסד וכן משנה לשנה. מרבית המוסדות יבדקו את ציוני הבגרות של המועמדים במתמטיקה ואנגלית ויקפידו על רמת 5 יחידות לימוד. כמו כן, יהיה צורך לעבור יום מיונים  ובחינות ללימודים וכן, עמידה בראיון אישי.

תואר ראשון בארכיטקטורה ניתן ללמוד כיום בבצלאל בירושלים, במרכז האקדמי ויצו שבחיפה, באוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת אריאל בשומרון, בטכניון בחיפה ובמכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון בבאר שבע. בכל אחד מהמוסדות הללו תנאי הקבלה שונים וחשוב מאוד לבדוק מהם תנאי הקבלה, מה לומדים  במסגרת התואר והאם מומלץ ללמוד את התואר במקום.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים