לימודים ללא בגרות

תוכן עניינים

לימודים ללא בגרותלא כולם מתאימים למסגרת החיים הרגילה בה מסיימים 12 שנות לימוד, מוציאים תעודת בגרות, מתגייסים לצבא ומתחילים ללמוד במוסד אקדמאי. בעבר, מי שלא התאים למסגרת הזו, לא הצליח להתקבל לעבודות משמעותיות. אך כיום, קיימים סוגים שונים של לימודים ללא בגרות שמאפשרים גם למי שלא הוציא תעודת בגרות מצוינת להתקבל לעבודות איכותיות ומשמעותיות. 

 

מדוע צריך לימודים ללא בגרות?

לא כולם מצליחים ללמוד בזמן התיכון. התיכון היא תקופה בה מכירים חברים, מתבגרים ובין היתר לומדים. בדגש על בין היתר. יש כאלה שמצליחים להפוך את הלימודים למרכז החוויה בתיכון, בעוד אחרים לא ממש מצליחים בביצוע המשימה הזו. בעקבות כך הם גם לא מצליחים לסיים עם תעודת בגרות מלאה. לעתים זה נובע ממחסור במקצוע אחד בלבד. למזלנו, בעולם של היום המחסור במקצוע זה לא אומר שלא תוכלו לעסוק במקצועות נחשבים. כיום, קיימים מגוון מקומות הכשרה המספקים לימודים ללא בגרות או ללא פסיכומטרי. 

לימודים ללא בגרות- תואר

כיום תוכלו להתקבל ללימודי תואר ללא תעודת בגרות, במיוחד אם עברתם את גיל 30. כיום קיימת תוכנית ייחודית שנקראת תוכנית 30+. תוכנית זו מיועדת לאנשים בלי תעודת בגרות מלאה או עם ממוצע ציונים נמוך. בתוכנית זו תוכלו להוציא תואר ראשון במגוון מוסדות אקדמאיים שונים. 

הלימודים בתוכנית זו נמשכים כארבעה חודשים. בסוף הלימודים מקבלים תעודת המאפשרת להתקבל ללימודי תואר ראשון ללא בגרות. 

יש לקחת בחשבון כי בתוכנית זו התנאי המרכזי הוא שתהיו מעל גיל 30. תנאי קבלה נוסף לתוכנית זו הוא שסיימתם 12 שנות לימוד. 

 

לימודים ללא בגרות וההשפעה על עבודה רציניתלימודים ללא בגרות וההשפעה על עבודה רצינית

מלבד לימודי תואר, קיימים מגוון קורסים שונים המאפשרים לימודים ללא בגרות והם בעלי חשיבות גבוהה. אחד הספקות הנפוצים ביותר בלימודים ללא בגרות- הוא האם חוסר בבגרות מלאה או בתואר יכולים להשפיע על קבלה לעבודה "רצינית". התשובה היא לא. 

בעבר, תעודת בגרות ולימודים אקדמאיים היו הכרח למקומות עבודה רציניים ומשמעותיים. לעתים גם לתפקיד שלכם בצבא הייתה השפעה על העבודה אליה אתם רוצים להתקבל. כיום, הדברים עובדים קצת אחרת. התפיסה שלפיה חייבים תעודת בגרות מלאה בשביל להתקבל לעבודה רצינית שונה. זה נכון שיש מקצועות שמחייבים תעודת בגרות מלאה ופסיכומטרי גבוה ואם אתם רוצים להתקבל אליהם כנראה שתאלצו להשלים בגרויות ולעבוד קשה על הפסיכומטרי, ביניהם תמצאו בין היתר את מקצוע הרפואה, המשפטים או הפסיכולוגיה. 

אך לא כל המקצועות מצריכים זאת. המון מעסיקים מודעים לעובדה שזה לא משנה איזה תלמיד היית בתיכון או מה עשית בצבא. כיום יש התייחסות הרבה יותר עמוקה ורצינית דווקא לתכונות שלכם. 

ברוב בתי העסק שמים דגש על פרקטיקה וכושר מעשי. דברים אלה פחות באים לידי ביטוי בלימודים אקדמאיים והמעסיקים מודעים לכך. 

יש לקחת בחשבון כי אין לזלזל בלימודי תואר. הם בעלי חשיבות במקצועות מסוימים כפי שציינו קודם (רפואה לדוגמא). אך בעולם של היום בו תחום ההייטק והדיגיטל שולטים יש חשיבות גבוהה יותר לכישרון, להתמדה ולידע מעשי לעומת השכלה אקדמאית או תעודת בגרות. 

לימודים ללא בגרות וההשפעה על הייטק

כפי שציינו קודם, עבודה בהייטק מצריכה פרקטיקה, התמדה, ידע מעשי וכישרון ושמה זאת בחשיבות על פני השכלה אקדמאית. לדוגמא, אם אתם מעוניינים במשרת תכנות במשרד הייטק נחשב, תהיה לכם עדיפות על פני מועמדים אחרים אם יש לכם ידע מעשי ופרקטי בתחום התכנות. גם אם המועמדים האחרים בעלי תואר אקדמאי בתחום. בסופו של דבר מה שקובע הוא הניסיון ורכישת ניסיון לא מחייבת לימודי תואר או תעודת בגרות. משרד ההייטק יעדיף את המועמד עם הידע הפרקטי והמעדי כיוון שהם יודעים שתוך מספר ימים אותו  מועמד יהיה עובד עצמאי שאין צורך לדאוג לו. 

מסיבות אלה, לתעודת הבגרות אין כלל חשיבות כאשר אתם מגיעים למשרדי הייטק נחשבים כיוון שאינה מעידה על יכולת או על חוסר יכולת. משרדי הייטק או ארגונים גדולים בודדים יוותר על מועמד למשרה כזו או אחרת רק מהסיבה שאין לו תעודת בגרות. 

 

אז איך לימודים ללא בגרות עוזרים לנו להתקבלאז איך לימודים ללא בגרות עוזרים לנו להתקבל לעולם ההייטק והדיגיטל?

כפי שהבנו עד עכשיו, תעודת בגרות או לימודים אקדמאיים לא נדרשים כאשר מנסים להתקבל למשרה במשרד הייטק נחשב. מה שכן צריך הוא פרקטיקה וידע מעשי. אז איך רוכשים אותם? ניתן לעשות זאת על ידי לימודים ללא בגרות שמספקים קורסים שונים בהם תוכלו להתמקצע במגוון תחומים שונים. 

בראש ובראשונה עליכם לחשוב על מקצוע שמעניין אתכם ומתאים לכם. קיימים מגוון מקצועות שונים בעולם ההייטק והדיגיטל ביניהם תכנות, פיתוח, בדיקות תוכנה QA, ניהול מערכות מידע, ניהול רשתות, עיצוב גרפי, אנימציה תלת מימד, שיווק דיגיטלי ועוד. לאחר שתבחרו את המקצוע שמעניין אתכם תוכלו לעבור קורס מתאים (שלא מצריך תעודת בגרות) ולרכוש את הידע הנדרש. 

בסופו של דבר, כפי שציינו מספר פעמים- לרוב מנהלי המשרדים בעולם ההייטק והדיגיטל לא אכפת אם סיימתם תיכון בהצטיינות או לא. העקרונות החשובים בעיניהם למציאת עבודה הם ידע, כישרון, התמדה ושאיפות גבוהות. 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים