כל מה שרציתם לדעת על השלמת בגרויות

תוכן עניינים

תקופת הלימודים בבית הספר היא התקופה שבה יהיה עליכם להשלים את חובתכם הלימודית. עם זאת ישנם תלמידים שמעדיפים להתעסק בדברים אחרים במקום בהוצאת תעודת בגרות. אך מה יקרה ביום שאחרי הלימודים כאשר אותם אנשים ירצו להתקבל למקומות עבודה שונים? במרבית המקרים הם יתקשו לעבור את הריאיון הראשוני שנועד לסנן מועמדים לא מתאימים. תעודת בגרות מלאה היא אחת מדרישות הסף הבסיסיות לכל מקצוע. מהסיבה הזאת ישנם כאלה שרוצים לדעת מה הם יכולים לעשות על מנת לתקן את המצב. השלמת בגרויות היא הבחירה הנכונה עבור אותם אנשים שהבינו כי הבחירה לא ללמוד הייתה מוטעית מיסודה.

 

איך משלימים בגרויות אחרי התיכון?

החדשות הטובות עבור אותם אנשים הן שעדיין לא מאוחר מידיי לתקן את המצב. זה נכון שהיה עדיף שכבר הייתה לכם תעודת בגרות ביד, אך את מה שהיה לא ניתן להשיב. כעת מה שצריך לעשות זה להסתכל קדימה, לחשוב איך מתקנים את המציאות הקיימת. השלמת בגרויות אחרי התיכון אפשרית דרך מוסדות שונים שיספקו ליווי צמוד. על מנת להשלים מבחני בגרות באזרחות או בכל תחום אחר יהיה עליכם ללמוד את החומר. לא תמיד החומר שלמדתם זה החומר שעליו תיערך בחינת הבגרות של השנה הקיימת. המוסדות השונים ילמדו אתכם את החומר, בו בזמן הם ידאגו לרשום אתכם לבחינת הבגרות.

 

למה לא כדאי ללמוד לבד להשלמת בגרויות?

חשוב להבין כי על הנייר יש לכם את האופציה ללמוד באופן עצמאי להשלמת בגרויות. יש כאלה שסבורים כי הם יצליחו ללמוד את כל החומר, הרי כמה זה כבר יכול להיות מורכב? המציאות מלמדת אותנו כי השלמת בגרויות היא עניין מסובך ומורכב. החומר שעליו נלמדים בבגרות משתנה כל שנה, כך שהמצב שונה מהמצב שאותו הכרתם. השלמת בגרויות באופן עצמאי יכולה להיות עניין לא קל, כזה שידרוש מכם למידה מאומצת. מצד שני למידה עם אנשי מקצוע מנוסים תאפשר לכם לראות את האור בקצה המנהרה. כאשר נסתכל על ממוצע בגרות תל אביב או בכל עיר אחרת נראה כי הוא גבוה בזכות למידה אפקטיבית.

 

כמה עולה להשלים בגרויות בשלב מתקדם?

ההורים מפצירים בכם ללמוד בתיכון בגלל שבמהלך הלימודים בתיכון אינכם משלמים סכומים גבוהים. התשלומים במהלך הלימודים בבית הספר הם רק למוסד הלימוד ומה שהוא נותן בתמורה. בשלב מתקדם ההוצאות עשויות להיות גבוהות, הרבה מעבר למה שאתם מדמיינים לעצמכם. ראשית קורסים להשלמת בגרויות יכולים לעלות כמה אלפי שקלים עבור קורס אחד בלבד. בו בזמן ישנם מוסדות לימוד שייגבו מכם כמה מאות שקלים על הרשמה לבגרות עצמה. כך שתמצאו את עצמכם מוציאים סכום לא מבוטל, כזה שחובה לקחת אותו בחשבון. אך מה לא עושים בשביל לפתוח עוד דלתות בעתיד?

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים