ישנן תקופות בחיים המהוות זמן אופטימאלי ללימודים…

תוכן עניינים

ישנן תקופות בחיים, של שינויים, של משברים, של רצונות לדברים חדשים והתקופות הללו יכולות לעיתים להוות כזמן אופטימאלי ללימודים.
זה אומנם נכון שרוב האנשים, נרשמים ללימודי תואר ראשון בתחילת – אמצע שנות העשרים – אחרי הצבא, הטיול הגדול ואולי גם זמן של עבודה. אבל, קודם כל זה לא גורף ויש כאלו אשר מסיבות שונות, לא מצליחים להגיע ללימודים בגילאים הללו. מעבר לכך, מה לגבי לימודי תואר שני או לגבי לימודי תעודה – בסופו של דבר, לא כל מי שלמד תואר ראשון, בהכרח מפתח קריירה לכל החיים באותו התחום אותו הוא בחר ללמוד.
לכן, חשוב לדעת לזהות את התקופות בהן הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם היא להירשם ללימודים:

כשדברים פחות מסתדרים

לפעמים מכל מיני סיבות דברים לא מסתדרים בחיים, זה יכול להיות בתחומי חיים שונים. במקרים רבים תוכלו להטמיע שינויים או לנסות ולסדר את הדברים באמצעות צעד כמו פנייה ללימודים.
לימודים ובעיקר לתואר, יכולים לשנות לכם את מסלול החיים, לספק לכם מסגרת מסודרת לשנים הקרובות ולאפשר לכם גם לבצע שינויים ולהכניס סדר לחיים.
לפני שאתם לוקחים את הצעד הזה שהינו דיי משמעותי, חשוב שתבינו עם עצמכם שאתם יודעים מה מצפה לכם ואתם מרגישים מחויבים לאותו הצעד – יש לקחת בחשבון, שלימודי תואר גם כרוכים בעלויות לא נמוכות וגם מצריכים השקעה רבה.

כשרוצים לעשות שינוי בקריירה

אחרי מספר שנים בעבודה מסוימת, יכול להיות שתמצאו את עצמכם לא מספקים. אולי פיתחתם כבר קריירה והיא אפילו דיי מפוארת, אבל משהו ירגיש לכם חסר או לא מתחבר. ומכיוון שחיים רק פעם אחת, יכול להיות שההחלטה הנכונה ביותר בעבורכם תהיה לעשות הסבה – ולצורך אותה ההסבה יש כמובן לעבור תקופה של לימודים.
כמובן, שלפני שאתם נרשמים ללימודים, חשוב שתקבלו החלטה לגבי התחום בו אתם מעוניינים לעסוק – ולאחר מכן, תבדקו מהו המסלול הלימודים המהיר והיעיל ביותר אשר יכול להוביל אתכם לעיסוק באותו התחום בו בחרתם.
כמובן, שההמלצה היא לא לעזוב את העבודה הנוכחית עד שאתם בטוחים בהחלטה – ואם זה מתאפשר אז גם עד שאתם משתלבים בעבודה חדשה.

כשמחפשים עניין

יכול להיות שמשעמם לכם, שאתם מרגישים ריקנות וחוסר במשהו.. מאוד יכול להיות שאת אותו החלל שנפער תוכלו למלא בלימודים.
כמובן, שחשוב שתבחרו בתחום לימודים שמעניין אתכם וגם מסגרת של לימודים אשר מתאימה למצב שלכם בחיים – לא בטוח שאתם נמצאים במצב בו אתם יכולים להתחייב ללימודי תואר שהם יותר דורשניים ואולי במקרה כזה, כדאי לשקול את האפשרות ללימודי תעודה אשר יגיעו בדמותם של קורסים קצרים.

כשהפרנסה לא מספקת

מיותר אולי לציין שהמחיה בישראל יקרה וכפי שזה נראה, היא רק הולכת ועולה.. לכן, לא מעט אנשים יכולים למצוא את עצמם מתקשים לגמור את החודש או במצבים בהם המשכורת החודשית נבלעת עוד לפני שהיא נכנסת לבנק.
במקרה כזה, יש לא מעט פעולות אותן ניתן לבצע ובין היתר: להטמיע שינויים בהוצאות הכספיות החודשיות, לנסות למצוא מקור פרנסה נוסף ועוד..
יחד עם זאת, יש גם אפשרות נוספת והיא לשאוף למצוא עיסוק שיאפשר לכם ליהנות מהכנסה גבוהה יותר.
בלא מעט מקרים הדרך להשגת מטרה שכזאת תעבור בלימודים – כאשר, חשוב לבחור במסגרת לימודים אשר תקנה לכם כלים פרקטיים, ידע והכשרה בדרך למקצוע הטומן בחובו הכנסה מכובדת.
המלצה נוספת היא כמובן לא לעזוב את העבודה הנוכחית, עד לסיום הלימודים והשתלבות בתחום אחר.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים