חמשת התארים הפופולאריים ביותר בישראל

תוכן עניינים

אז נכון שבבחירת מסלול ללימודי תואר ראשון, ההמלצה היא לשים דגש על פרמטרים כמו: נטיית הלב, ההעדפות, כישורים ויכולות, אבל, מי שרוצה להסתייע גם בנתונים סטטיסטיים. או להבין מה אחרים בוחרים, יוכל להיעזר גם בקבלת מידע ופרטים לגבי חמשת התארים הפופולאריים ביותר בישראל.
היכרות עם הנתונים אומנם לא אמורה להוות כגורם משפיע על ההחלטה, אבל תמיד טוב לדעת.
אז אחרי ההקדמה, נעבור ל"שורה התחתונה" שהיא חמשת התארים הפופולאריים ביותר בישראל:

מקום 5 – הנדסת אלקטרוניקה

מיותר לציין שלימודי ההנדסה ככלל נחשבים לפופולאריים במיוחד בקרב הסטודנטים הישראלים, אשר מבקשים להשתלב בתעשיית ההייטק.
כנראה זאת הסיבה כי לימודי תואר בהנדסת אלקטרוניקה נחשבים למאוד מבוקשים – למעשה, על פי נתונים בשנת 2020 קרוב ל-15,000 סטודנטים בחרו ללמוד את התחום.
כאמור, הנדסת אלקטרוניקה מגיעה ביחד עם הנדסת מחשבים ומהווה כאחת הדרכים הטובות ביותר להשתלב בשלב הבא במשרה טובה ומכניסה בתעשיית ההייטק.

מקום 4 – תואר במדעי המחשב

הנה עוד תואר אשר יכול להתוות את הדרך להשתלבות בעולם ההייטק. בשנת 2020 כמעט 18 אלף סטודנטים החליטו להירשם ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב ובמתמטיקה.
מדובר במסלול לימודים אשר אורך בין 3 ל-4 שנים ומיותר לציין, שתנאי הקבלה אליו הם לא פשוטים (ובטח כשיש ביקוש כה גדול).

מקום 3 – תואר במנהל עסקים

תואר ראשון במנהל עסקים, משך אליו בשנת 2020 מעל ל-18 אלף סטודנטים חדשים. התואר מאפשר התמקצעות בנושאים שונים כמו: השקעות וניירות ערך, ניהול משאבי אנוש ועוד..
מעבר לכך, הוא מהווה גם כמדרגה ללימודי תואר שני בתחום – כאשר בוגרי התואר השני יקבלו ידע וכלים אשר יאפשרו להם להשתלב במגוון רחב של משרות.
כמובן, שמדובר בתואר אשר יכול להוות ככתובת הנכונה עבור כל מי שמעוניין לפתח קריירה עצמאית כיזם או כבעל עסק, מכל סוג ובכל ענף – כך שמסלול זה מושך אליו לא רק אנשים צעירים אלא גם אנשים בוגרים יותר, אשר מבקשים ארגז כלים מקיף יותר, אשר יאפשר להם לנהל את העסק בצורה טובה יותר.

מקום 2 – תואר במדעי החברה

תואר ראשון במדעי החברה טומן בחובו מגוון רחב של אפשרויות ומסלולים כמו: קרימינולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, מדע המדינה וכמובן, תקשורת.
מכיוון שהתואר יכול לאפשר לבוגרים להשתלב במגוון רחב של משרות שונות, יותר מ-20 אלף סטודנטים בחרו להירשם למסלול זה בשנת 2020.
חשוב לציין שמדובר בתואר נפוץ שניתן ללמוד במגוון רחב של מוסדות לימוד אקדמאיים, מעבר לכך, תנאי הקבלה למסלול הם לא מהקשים ביותר..

מקום 1 – תואר בהוראה

כן.. כן.. למרות שאנחנו שומעים לא מעט על הקשיים אותם חווים מורים בתחילת דרכם, מדובר עדיין בתואר הפופולארי והמבוקש ביותר בישראל.
למעשה, בשנת 2020 יותר מ-30 אלף סטודנטים בחרו ללמוד את התחום.
מדובר בלימודים אשר מתפרשים על פני תקופת זמן של כ-4 שנים וניתן ללמוד אותם במכללות שונות ברחבי הארץ.

לסיכום, על פי הנתונים לשנת 2020 אלו הם 5 התארים הפופולאריים ביותר בקרב הסטודנטים הישראלים. כמובן, שהנתונים יכולים להשתנות בכל שנה – יש לא מעט סיבות בגינן תואר מסוים זוכה פתאום לתהילה ולפופולאריות ותואר אחר אולי נדחק לפינה.
בכל מקרה, הנתונים הללו לא אמורים להוות כגורם שיש לו השפעה גדולה מדי על בחירת התואר – כי בסופו של דבר, לכל אחד יש את השיקולים שלו בעת הבחירה, את הרצונות והציפיות שלו מהשכר העתידי ומהעבודה ואת הנושאים הפרטניים אשר מעניינים ומאתגרים אותו.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים