המדריך לכתיבת קורות חיים מנצחים

תוכן עניינים

כתיבת קורות חיים מנצחים היא קריטית כדי להבליט את עצמכם בפני מעסיקים פוטנציאליים ולהעלות את הסיכויים לקבל הזמנה לריאיון עבודה – וכמובן, גם להתקבל לעבודה הרצויה. אז אם אתם נמצאים לקראת כתיבה או עריכה של קורות חיים שלכם להלן מדריך אשר יספק לכם את הידע והכלים איך לטפל ולבנות נכון את קורות החיים:

פרטי התקשרות – הדרך ליצור אתכם קשר

יש להתחיל עם השם שלכם, במרכז ראש העמוד של המסמך. כדאי להשתמש בגודל גופן קצת יותר גדול משאר קורות החיים.
יש לכלול את הכתובת הנוכחית, מספר טלפון וכתובת דוא"ל מקצועית (הימנעו משימוש בכתובות דוא"ל לא מקצועיות או לא רשמיות מדי).

הגדרת המטרה

כתבו סיכום או הצהרה אובייקטיבית תמציתית אשר מדגישה את יעדי הקריירה שלכם, הכישורים הייחודיים שלכם ולמעשה, את מה שאתם מביאים עמכם "לשולחן". יש להתאים ולשנות את החלק הזה  בהתאם למקום העבודה ולמשרה הספציפית אליה אתם מגישים מועמדות.

ניסיון מקצועי

יש לרשום את ניסיון שלכם העבודה בסדר כרונולוגי הפוך (העבודה האחרונה תחילה).
כלול את הפרטים הבאים עבור כל תפקיד: הגדרת תפקיד, שם החברה ומיקום, תאריכי עבודה (חודש ושנה), תחומי אחריות והישגים עיקריים (השתמש בנקודות תבליט). מומלץ להדגיש את ההישגים שלכם עם מספרים או מדדים ספציפיים בכל מקום אפשרי. דבר זה יכול לסייע להבליט את הכישורים ואת היכולות שלכם.

מיומנויות

כדאי ליצור כותרת בקורות חיים המציגה את המיומנויות שלכם ובין היתר:  את הכישורים הטכניים הרלוונטיים שלכם. יש להתאים את הסעיף הזה כך שיתאים לדרישות המשרה שאליה אתה מגישים מועמדות. חשוב לכלול הן מיומנויות טכניות (למשל, שפות תכנות, מיומנות בתוכנה) והן מיומנויות רכות (למשל, תקשורת, מנהיגות).

השכלה

יש לרשום את הקורסים והלימודים שלכם בסדר כרונולוגי הפוך (התואר האחרון ראשון).
יש לכלול את הפרטים הבאים עבור כל תואר: סוג תואר לדוגמא, לימודי הנדסה.  מגמה או תחום לימודים. שם ומיקום מוסד הלימודים.  תאריך סיום הלימודים (או תאריך הסיום הצפוי). חשוב לציין ולהדגיש כל הצטיינות אקדמית, פרסים או עבודות קורסים רלוונטיות אם רלוונטי.

הסמכות והדרכה

אם יש לכם הסמכות או הכשרה רלוונטית,  יש לכלול אותם בחלק ייעודי. ציינו את שם ההסמכה, הארגון המנפיק ותאריך קבלתו.

פרויקטים או הישגים מיוחדים

אם יש לכם פרויקטים, מחקרים או הישגים משמעותיים שרלוונטיים לתפקיד, כדאי לשקול ליצור קטע נפרד כדי להדגיש אותם. במקרה כזה, יש לספק תיאור קצר של הפרויקט, תפקידך והתוצאות.

שפות

אם אתם בקיאים בשפות שאינן שפת האם שלכם וידיעת שפות אלה יכולה להיות במידה כזאת או אחרת רלוונטית לתפקיד, כדאי ומומלץ לכלול את הנושא הזה בסעיף נפרד בתוך קורות החיים.

המלצות

אין לכלול את ההמלצות בתוך קורות חיים. במקום לרשום את ההמלצות בתוך קורות החיים, ציינו שהן זמינות לפי בקשה. הכינו מסמך התייחסות נפרד למתן המלצות אם וכאשר דבר זה יתבקש על ידי מעסיק – כמובן, במקרים רבים המעסיק יבקש לדבר עם מעסיקים קודמים ולכן, יש להכין מסמך אשר כולל את פרטי הממליצים ואת מספרי הטלפון שלהם או הדרך באמצעותה ניתן ליצור עמם קשר.

למרות שחשוב לכלול את כל הפרטים החשובים ההמלצה היא ליצור מסמך אשר אורכו לא יעלה על דף אחד. יש לשים דגש על נראות המסמך, הוא אמור להיות מרשים ומסודר. מעבר לכך, כדאי לבקש מחברים או מכרים שיעברו על מסמך קורות החיים, בכדי לוודא שאין שגיאות כתיב ושהמסמך לא צריך עריכה או תיקונים – שגיאות יכולות לפגוע ברושם שקורות החיים ישאירו.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים