איך לגרום לילדך לרצות ללמוד אנגלית

תוכן עניינים

הדבר היפה שיש לנו על פני הפלנטה הוא שיש מגוון רחב של סוגי אנשים, תרבויות ותפיסות עולם. כשילד נולד הוא רוכש כבר בבטן של אימו את הגנים אשר הוטמעו בו בזמן היצירה. כך גם, הורים שהיו טובים בבית הספר באנגלית רוב הסיכויים שגם לילדים שלהם תהיה קליטת שפות טובה ויהיו דוברי אנגלית טובה, אך במקרים בהם הילד או ילדה כן מתקשים או לא מעוניינים ללמוד אנגלית?

 

עזרה לילדים בלמידת השפה האנגלית

לא מעט הורים נתקלים במקרים של ילדים שלהם אין חשק, כח רצון או יכולות למידה של שפה חדשה אשר היא לא שפת אם. ובכן, מה אנו כהורים יכולים לעשות כדי לעודד את הילדים שלנו ללמוד את השפה האנגלית כשפה שניה ולגרום להם לאהוב את זה?

 

ללמוד זה לא עונש

אחת הטעויות הנפוצות זה לתת לילדים כמעין סוג של עונש ללכת לחדר ולפתוח ספרים. הדרך הנכונה היא בדיוק ההפך מכך, אנחנו חייבים להיות טיפה יותר יצירתיים וזה מצריך מאיתנו את תשומת ליבנו כלפיי הילד ולנסות לגשת אל נושא הלימודים עם המון רוך ויצירת אווירה שלימודים זה כיף, אפשר לעשות זאת בעזרת סיפורים באנגלית למתחילים או שיעורי אנגלית לילדים מתחילים, נסו לתת שלכם את נושא למידת השפה כאתגר, אתגר שיש לו גם בונוסים שעל הדרך ובונוס נחמד גם בסיום כל פרק למידה. אנחנו מתכוונים לבונוסים – צ'ופר, אך לא כסף!

 

תמיכה משפחתית עבור הילד/ה

אחד האלמנטים החשובים בתהליך למידת השפה האנגלית כשפה שניה לילדים, הוא המודעות של מצב ההתקדמות של הלמידה של הילד לאורך כל התהליך. אנו ממליצים מידי פעם לעשות בבית את "שבוע השפה האנגלית", משמע, לגרום לכל המשפחה לדבר באנגלית ככל שניתן, גם אם זה קצת "צולע" בהתחלה אך המטרה לתת לילד/ה להרגיש שלטעות זה בסדר, שאין לו מה לחשוש, חשוב לזכור שהמטרה שלנו כהורים זה לתת לילד שלנו את הביטחון הדרוש כדי שהוא ידבר באנגלית ברור וזקוף גם כשהוא טועה דקדוקית. בנוסף, רצוי לתקן את הילד/ה שהם טועים והכי חשוב זה להיות סופר סבלניים לזה, לא להתעצבן גם שהם טועה את אותה הטעות מספר פעמים.

 

עזרה חיצונית ללימודי השפה האנגלית

כפי שידוע על כולנו כיום ניתן להיעזר במקורות חיצוניים בכל מה שקשור ללמידה ועזרה בלימוד אנגלי. ישנם מקורות כגון:

* שיעורי אנגלית לילדים מתחילים

*סיפורים באנגלית למתחילים

* קורס דיבור אנגלית אונליין

 

ניתן לקבל מענה מיידי עבור ילדים אשר מתקשים ללמוד את השפה האנגלית או שלא מוצאים את הדרך הנכונה כדי להשתפר ולקלוט יותר. חשוב להבהיר שיש ילדים אשר קולטין את השפה די מהר ואפילו מאמצים מבטא אמריקני או בריטי, אך ישנם ילדים שמתקשים מאוד ללמוד את השפה ומרגישים מאוד מתוסכלים מכך, אנחנו תפקידנו לתמוך תמיד במקרים אלה ואף לייצר פתרונות יצירתיים כדי למצוא את הדרכים הנכונות כדי להגיע לליבם ושכלם של הילדים שלנו.

 

שיטות פרקטיות ללימוד השפה האנגלית

כפי שציינו בתחילת המאמר השיטה הכי יעילה שיש כיום ללימוד השפה האנגלית היא ליצור עבור הילדים סביבה תומכת אשר רוב השיח היומי יתנהל באנגלית, המטרה זה לגרום לילד לצבור ביטחון ולכן הסביבה הראשונה שאנו ממליצים עליה היא הסביבה הביתית, נסו לדבר בבית באנגלית מול כל דיירי הבית במיוחד עם אלה אשר לא דוברים את השפה כל כך.

 

"תחיו בסרט"

תנסו למצוא סרט או סדרה שהילדים אוהבים מאוד ולנסות להקרין את זה עבורם ללא כתוביות. המטרה העיקרית זה לגרום להם להתאמץ לשמוע מה נאמר ולמה התכוונו בסדרה או הסרט אותו הם רואים.

 

שיעורי אונליין וכמה שיותר

עוד שיטה אשר די נגישה עבורנו וניתן להגשים בה את המטרות בתהליך למידת השפה האנגלית עבור הילד/ה הוא לקחת כמה שיותר שיעורי אונליין. בעזרת שיעורי אנגלית לילדים מתחילים או קורס דיבור אנגלית אונליין ניתן לשפר את יכולות הדיבור בשפה האנגלית ולתת לילדים שלנו את הכלי הכי חשוב כדי להצליח בחיים וזה היכולת לנהל דיאלוג עם אדם אחר בשפה אנגלית ללא חשש מטעויות או בעיות חוסר ביטחון למינהם.

 

סיכום

השפה האנגלית היא השפה הפופולרית שיש כיום ולדעת אותה זה כח עצום בחיי היום יום במהלך החיים. יש הבדל גדול בין ללמוד שפה בגיל 20+ לבין ללמוד את השפה האנגלית היטב כבר בשלבי היסודי. ילדים הם ספוג ויכולת הספיגה שלהם מעולה, זה הזמן הכי טוב לתת דגש על למידה של השפה כולל יכולת דיבור ולא רק קרוא וכתוב, יכולת דיבור בביטחון בקול רם וברור. לאחר שיכולת הדיבור נמצאת ברמה מספקת ניתן גם לגשת לנושאים של מבטא וניב אשר תבחרו בעצמכם, יש משרות כיום בתחומים מגוונים שחלק מסעיפי פרוטוקול המשרה הוא יכולת דיבור בשפה האנגלית במבטא בריטי או אמריקני.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים