איך לבחור תואר ראשון שמתאים לי?

תוכן עניינים

שכר הלימוד באקדמיה גבוה דיו כדי שתרצו לשקול את כל השיקולים שיעזרו לכם לחשוב על התואר הראשון כעל השקעה בעתיד ולא רק כמכשול הבא שתצטרכו לעבור כדי להשיג את הג׳וב הראשון שלכם.

כדי לעזור לכם, הנה כמה שאלות שתוכלו לשאול את עצמכם ובכך להפוך את התשובה המפחידה לשאלה: ״איך לבחור תואר ראשון?״ לקצת יותר קלה.

קודם כל, אל תשאלו את עצמכם ״באיזה מסלול עליי לבחור?״, אלא ׳איזה מסלול מתאים לי?״ הצעד הראשון בבחירת התואר הראשון המתאים לכם הוא להבין אילו תחומי לימוד חשובים לכם. אז בואו נתחיל!

 

איך לבחור תואר ראשון במסלול המתאים לי?

אנחנו מציעים לכם לבחור במגמת הלימוד שלכם לתואר ראשון תוך הסתמכות על היכולות, הערכים, תחומי העניין או התשוקות שלכם:

–          איזו מגמת לימוד תתאים ליכולות שלי?

׳יכולות׳ הן באופן כללי כל מה שאתם מסוגלים לעשות היום. כשתצליחו לבחון ולהבין באילו תחומים יש לכם מיומנויות ובאילו תחומים תוכלו לפתח קריירה טובה, תעלו על הדרך הנכונה שתאפשר לכם להתחיל את תהליך הבחירה בתואר הראשון הנכון לכם.

עם זאת, אל תזלזלו בענפים אחרים, שבהם עדיין חסרה לכם יכולת. אחרי הכול תוכלו לבנות יכולות נוספות במהלך הלימודים.

דוגמה ליכולות: הייתי מדריכה אהובה בתנועה, אולי אבחר בחינוך?

 

– איזו מגמת לימוד תתאים לערכים שלי?

בחירה במסלול לימודי המבוססת על האמונות והערכים שלכם, תוביל אתכם לעבודה מתגמלת ומשמעותית יותר. עם זאת, כשאתם בוחרים את המקצוע שבו תתמחו, אל תסתכלו יותר מדי על הערכים שלכם. אחרי הכול, האקדמיה היא תקופה של ניסויים וגילוי עצמי, וכמו כולם, גם אתם תגבשו את הערכים שלכם במהלך הלימודים במכללה.

דוגמה לערכים: חשוב לי לעצור את שינויי האקלים שעלולים להרוס את כדור הארץ, אולי אבחר בלימודי סביבה?

 

– איזו מגמת לימוד תתאים לתחומי העניין שלי?

התבססות על תחומי העניין שלכם היא דרך טובה לקבוע את המסלול שלכם לתואר ראשון במכללה. כלומר, אם אתם אוהבים לעשות משהו, למה שלא ישלמו לכם בשביל זה, נכון?

זכרו שכמו הערכים שהזכרנו קודם, כך גם תחומי העניין שלכם עשויים להשתנות עם הזמן. שנות הלימוד עשויות להפוך על פיהם את האינטרסים הנוכחיים שלכם, יותר מכפי שחוויתם עד כה או שתחוו בעתיד.

דוגמה לתחומי עניין: אני מתעניינת באדריכלות, אולי אבחר בלימודי שימור המתמקדים במבנים ובאתרים היסטוריים?

 

– איזו מגמת לימוד תתאים לתשוקות שלי?

ברגע הראשון, יתכן שתשוקות נראות לכם כמו תחומי עניין, רק שהן עוצמתיות יותר, בלשון המעטה. תשוקות הן תחומי עניין עמוקים המשלבים גם ערכים ויכולות ויוצרים משהו שהופך לתשוקה בוערת לאורך החיים.

בחירה בלימודים שהולמים את התשוקות שלכם היא אחת הדרכים הטובות שתוביל אתכם למגמה הנכונה לכם. עם זאת, כמו בבחירה הנשענת על תחומי העניין, התשוקות עשויות להיות מוגדרות רק לאחר סיום הלימודים במכללה.

דוגמה לתשוקות: יש לי תשוקה עזה לחולל שינוי בחייהם של לילדים המתמודדים עם קשיי למידה, כדאי לי להתמחות בחינוך מיוחד?

 

האם עדיין תיהנו מהתחום שבחרתם בעוד שנים מהיום?

יש לכם תחומי עניין ותשוקות וכל מיני רעיונות שאתם מעריכים. אבל מה יעצור אתכם מלשנות את העמדות או את הדעות שלכם עם חלוף הזמן? מי יודע איך תרגישו בעוד 10 שנים מהיום, שלא לדבר על עוד 20 או 30 שנים מהיום?

אם אתם לא כל כך בטוחים איך לענות על שאלה זו, כדאי לשקול בחירה במגמה שתהיה בהיקף כללי יותר, כמו למשל, תואר ראשון בלימודי ניהול, במקום לימודי כלכלה או לימודי לוגיסטיקה.

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי

תואר

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים