איך לבחור קורס משחק?

תוכן עניינים

אם אתם מרגישים שאתם חיות של במה, נושמים, חיים ואוהבים כל כך את תחום המשחק, אם אתם רואים את עצמכם משתלבים בתעשייה כאן או בחו“ל, בסרטים, מחזות זמר או תיאטרון, יכול מאוד להיות שקורס משחק למתחילים הוא בדיוק בשבילכם. בשונה מלימודי תואר במשחק, מוזיקה או תיאטרון, כאן מדובר בקורס יחסית בסיסי אבל הוא מספיק מעשיר כדי שניתן יהיה לדעת ואפשר יהיה להבין אם אתם אכן מתחברים לתחום הזה מבחינה מקצועית. אנשים חדשים בתעשייה או שחקנים ותיקים, נדרשים לשכלל את כישורי המשחק שלהם. הלימודים בתחום כוללים קורס משחק למתחילים וממשיכים עם הדרכה מיוחדת יותר שכוללת לימודי קול ותנועה.

יש כמות מדהימה של שיעורי משחק לבחירה, לכן חשוב לבחור את הקורס המתאים באמצעות הפרדה בין כיתות המשחק שבאמת יחזקו את הקריירה שלכם, לבין הקורסים שפשוט יבזבזו את הכסף ואת הזמן שלכם. חשוב להבין את הטכניקה הדרושה ולבחור את המדריך והפורמט המתאים. מאמר זה מציג את הידע לבחירת קורס משחק למתחילים שיתאים לדרישותיכם.

האם יש צורך בלימודי קורס משחק למתחילים כדי לעסוק בתחום?

קורס משחק למתחילים אינו דרישה כדי לעסוק בתחום. העובדה הבטוחה במאת האחוזים בתעשייה הזו היא שאיןקורס משחק למתחילים מלמד המון גם באמצעות צפייה בתלמידים אחרים, לכן ההתמקדות אינה בהתבלטות כשחקנים הכי טובים בכיתה שיטה אחת לביסוס קריירת משחק, אבל רוב האנשים מסכימים שהשיעורים מסייעים למשתתפים להפוך לשחקנים טובים, ולא רק למתחילים.

אין תחליף ללימודים עם המדריך הנכון, ואפילו שחקנים מנוסים משכללים את הידע שלהם בכיתה כי הם יודעים שזו השיטה הטובה ביותר להתמקדות בתחום. קורס משחק למתחילים מלמד המון גם באמצעות צפייה בתלמידים אחרים, לכן ההתמקדות אינה בהתבלטות כשחקנים הכי טובים בכיתה שלכם. הגיוני יותר להקיף את עצמכם במומחים שמאתגרים אתכם ומעוררים בכם השראה.

חיבור לשחקנים אחרים

לשחקנים שמיוצגים על ידי סוכנים, מומלץ לבקש הצעות ללימודי קורס משחק למתחיליםקורס משחק למתחילים מגיע עם יתרון חשוב של החיבור הקל לשחקנים אחרים. חוץ מזה, אם אתם לומדים עם שחקן ידוע, הוספת שמו בקורות החיים שלכם משפרת את הפרופיל המקצועי שלכם. אם במאי או מלהק מזהים את המדריך שלכם, סביר להניח שהם יודעים שקיבלתם סוג של הכשרה גבוהה, והאמון במדריך מתורגם לביטחון ביכולות המקצועיות שלכם.

לשחקנים שמיוצגים על ידי סוכנים, מומלץ לבקש הצעות ללימודי תיאטרון. לפעמים סוכנים מעריכים מיוצגים שלמדו במרכזי הכשרה מתקדמים בהדרכת שחקנים ידועים, והם מדריכים את המיוצגים שלהם לגבי מרכזי למידה שמספקים חוויות הכשרה טובות ממדריכים מוסמכים.

מהם הסוגים השונים של לימודי משחק?

לאנשים שמתחילים מאפס, מומלץ למצוא קורס משחק למתחילים במרכז הכשרה שיש לו מוניטין מעולה בתחום, וללמוד שיעורי משחק מול מצלמה, תיאטרון מוזיקלי, קומדיה או דרמה. יש המון סוגים של קורסים וכמובן שכל קורס מתעמק בכלים וידע קצת שונה, כך ששווה קודם כל להשוות בין 2-4 קורסים, להבין מה בדיוק אתם מחפשים ומה מעניין אתכם ורק אז לקבל החלטה.

כן. יש שיעורי משחק כלליים, אבל אם יש לכם מושג לגבי התחום שבו אתם מעוניינים להתמקד, כדאי שתבחרו אתלאנשים שמתחילים מאפס, מומלץ למצוא קורס משחק למתחילים במרכז הכשרה שיש לו מוניטין מעולה בתחום מרכז הלימודים שמציע את ההכשרה שאתם מחפשים על מנת שתוכלו לפתח את מער המיומנויות המסוים הזה. חלק מהסוגים הנפוצים ביותר של קורס משחק למתחילים כוללים:

מחקר סצנה

מחקר סצנה כרוך בעיקר בסצנות בודדות או מונולוגים ממחזה או סרט, שמוקצים לתלמידים במהלך קורס משחק למתחילים.

המדריך מכוון ומלמד את גישתו תוך שימוש בחומר ככלי העיקרי. הוא מציע כמה תרגילי חימום, אבל המוקד העיקרי של ההוראה שלו הוא עבודת הסצנה.

שיעורי טכניקה

קיימות מספר טכניקות משחק מפורסמות שנלמדות במהלך קורס משחק למתחילים. סוגי שיעורים אלו מסייעים במיוחד לשחקנים מתחילים שמעוניינים ללמוד על הטכניקות המפורסמות.

שחקנים רבים מסתמכים על טכניקה אחת לקריירה לכל החיים, בעוד שאחרים עשויים לחקור טכניקות רבות ואף לבנות אחת משלהם.

שיטת אודישן

שחקנים מעולים שאינם עוברים אודישן טוב, לא יזכו להכרה בכישוריהם. כדי לסייע לתלמידים במהלך קורס משחק למתחילים לסיים את האודישנים שלהם בהצלחה, השיעורים מלמדים ניתוח תסריט, התנהגות אודישן נכונה, הכנה למונולוג, ואת האופן בו יש לגשת לפאנל ליהוק.

עלות קורס משחק למתחילים

מסלול הכשרה של קורס משחק למתחילים שכולל כישורי עמידה מול קהל, משחק מול מצלמה, תנועה בתיאטרון, אימפרוביזציה ומחזות זמר, אצל שחקן מקצועי, עולה 1,870 ₪, ולכל תחום בקורס יש סדנה נפרדת.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורס משחק למתחילים? לא בטוחים איזה קורס מתאים לכם ולמטרות שלכם? דרך האתר Limudim index תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם כדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם. נשמח לענות לכם על שאלות כמו איפה ברחבי הארץ יש קורסים מהסוג הזה, מה לומדים בכל קורס, מה העלויות של הקורסים השונים, עם איזו תעודה יוצאים בסיום הקורס ומידע רלוונטי נוסף. כל שעליכם לשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונציג שלנו יחזור אליכם במהרה.

קורס משחקקורס משחק לכל מי שצריך

בשנים האחרונות מקצוע התאטרון והמשחק נהפך לנגיש יותר לכמות גדולה של אנשים. כך אם פעם היה נראה לנו שעל מנת לקבל את הבמה המרכזית בטלוויזיה, בקולנוע ובהצגות השונות הרי שאנחנו צריכים להתפלל למזל הרי שכיום המצב הוא שונה לגמרי. השוק עדיין מצומצם אבל כעת יש לכם אפשרות ללמוד בעצמכם משחק בשלל דרכים מגוונות ולהגיע למצב בו אתם מקבלים שליטה גדולה יותר. ישנן אפשרויות גם לשחקנים מתחילים, לכאלו שנמצאים באמצע החיים וגם לכאלו שרק סיימו צבא ומחכים לכבוש את העולם. מאמר זה נועד לגלות בפניכם את ההזדמנויות השונות הקיימות בעולם זה . 

האם אתם מכירים את המקצוע?

אחד היתרונות היותר גדולים באפשרות לחיות בעידן הנוכחי היא העובדה שאנחנו יודעים כי ניתן להגיע אל הטלוויזיה והקולנוע במגוון דרכים. רשתות חברתיות, תכניות ריאליטי ועוד ועוד. עליכם לברר מה תקבלו בדיוק מקורס משחק ואיך דבר זה יכול לעזור לכם בהמשך הקריירה שאתם עומדים לפתח לעצמכם. הרבה לפני שאתם בוחרים קורס כזה או אחר, נסו להבין פחות או יותר מה אתם רוצים לעשות ואיפה נמצא המקום שלכם. כך כאשר תבחרו מסלול מסוים תוכלו לבחור כזה אשר יהיה ייעודי בשבילכם ויהיה משתלם. כיום ישנן אפשרויות רבות, אל תגבילו את עצמכם.

קורס משחק מומלציםכמה מילים על התחום

אז כאמור, תעשיית הלימודים באופן כללי הבינה שהקהל שלה זה לא רק מסיימי צבא צעירים חסרי שגרה ותעסוקה. כיום אנשים בשלבים שונים של החיים מגלים את עצמם ומבקשים להתחיל וללמוד כישרון כזה או אחר. כך תוכלו למצוא מקום בו תלמדו פעם או פעמיים בשבוע ובשעות הערב. בנוסף, מכיוון שהרי שזה ברור שבימים כאלו ישנו קושי להתחייב לדבר למשך פרק זמן ארוך הרי שאתם יכולים להגיע לקורס אשר נמשך למשך כמה חודשים. לבסוף כאשר תיכנסו לעולם המשחק תגיעו למצב בו תבינו שישנם כמה סגנונות משחק שונים, האחד קשור לתאטרון השני לטלוויזיה והשלישי לקולנוע. כך נסו להבין מהו הכיוון שמתאים לכם אישית והרי שמסלול זה אכן קיים. הוא מחכה לכם שתבחרו בו.

לימודים בשיטות שונות

לאחר שהבנו כי ישנן כמה אפשרויות, כעת יש לדעת כי במהלך השנים נוצרו קורסים על פי שיטות משחק שונות. אנשים המומחים בתחום זה פיתחו אפשרות ייחודית אשר היא שונה מהשאר. שיטה אחת מתבססת על משחק עם רגש, אחרת מתבססת על משחק עם תנועה. בכול מקרה יש לדעת כי שיטות שונות אכן יכולות להתאים לכם אך דעו כי גיוון זה אכן קיים. בכול מקרה, נסו לחקור על קורס וקורס על מנת שתבינו עד הסוף אם הוא מתאים לכם.

בכל מקום, במחירים שונים

דבר נוסף שהגיע אל התחום הוא האפשרות להפוך אותו לנגיש יותר לאנשים שונים מרחבי הארץ. כך, לא רק שקמו להם קורסים רבים באזורים שונים אלא שגם המחירים הם מגוונים לגמרי ואתם תוכלו בהחלט להשקיע זמן במחקר עד אשר תמצאו את האפשרות שמתאימה לכם. ישנם קורסים אשר נעשים במסגרת אישית וקטנה יותר וישנם כאלו שנעשים כחלק מחברה או בית ספר שלם. בכל מקרה, הקורסים בהחלט נמצאים להם לכול אורכה ורוחבה של ישראל, רק צריך לחפש. ישנה נטייה לחשוב שתעשיית הבידור נמצאת ברובה בתל אביב אך אין זה מדויק. ירושלים, חיפה, צפון ודרום, כיום קמו להם תיאטראות ותעשיות במקומות שונים. זוהי הגישה שלכם לעולם זה.

קורס משחק בהרכבים שוניםקורס משחק בהרכבים שונים

כיוון שתחום המשחק נהפך לכה מגוון בשנים האחרונות הרי שנוצרו להם הרכבים שונים של קורסים למשחק. דבר זה אומר בעצם שישנן קבוצות קטנות יותר שמאפשרות לדבר להיות אינטימי ואישי. ישנן קבוצות גדולות יותר אשר גם לעיתים יש בהן יותר מורים מאחר שההכנסות הן יותר גדולות. ישנה אפשרות ללמוד עם מורה יחיד וישנה אפשרות ללמוד עם מספר מורים מוכרים למדי. בכלל, היום גם השחקנים המפורסמים נכנסו להם אל התעשייה מתוך צורך להרוויח הכנסה נוספת. מצד שני אל תמהרו להגיע אחר השמות הגדולים, נסו להבין מה עומד מאחורי הפרסומת הזוהרת והמילים המפוצצות. אל דאגה, אתם תמצאו את ההרכב המתאים לכם.

לסיכום, טוב לדעת כי תחום קורס המשחק הפך למגוון למדי בשנים האחרונות, מדובר באזור דינאמי אשר משתנה לו בכול יום ויום. המטרה היא בסופו של דבר שהלקוח, כלומר אתם, יקבל את האפשרות שהכי מתאימה לו. כעת אתם יודעים כי האפשרות נמצאת שם בשבילכם וכול מה שאתם צריכים לעשות הוא להגיע לשם ולקחת אותה על מנת שתוכלו ליהנות בהמשך מקריירת משחק מהנה בשבילכם. דעו לכם שהדרך בעולם המשחק עצמו היא לא פשוטה וגם על דבר זה יש עוד מה ללמוד. אך כעת כאשר אתם מבקשים ללמוד ולצבור ניסיון, הרי שאין זה משנה היכן אתם נמצאים, תוכלו למצוא קורס משחק בשבילכם.
מחירים של קורסים למשחק:
לימודים בבית ספר גבוה למשחק – 15,000-10,000 ש"ח לשנה
לימודים בקורסים פרטיים- 3,000-1,000 ש"ח לקורס
*נציין כי המחירים עלולים להשתנות על פי המוניטין הקיים לכול מקום לימוד באשר הוא. 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים