אז מה ללמוד לתואר שני? מטיפים שיסייעו לכם לקבל החלטה נבונה

תוכן עניינים

יותר ויותר סטודנטים בוחרים לפנות ללימודי תואר שני, מיד עם סיום התואר הראשון – מבחינתם, הם נמצאים כבר ב"שוונג" של הלימודים ולכן, הם כבר מעדיפים להבטיח שיוכלו ליהנות מהיתרונות של לאחוז ב-2 תארים.
עכשיו, ההחלטה על לימודי תואר שני היא רק ההחלטה הראשונה מכיוון שבשלב הבא, חשוב גם להבין מה בדיוק אתם רוצים ללמוד לתואר שני – ובחירת תחום הלימודים יכולה להוות כמשימה לא פשוטה.
אז אם גם אתם מתלבטים לגבי תחום הלימודים לתואר שני להלן מספר טיפים שאולי יוכלו לעזור לכם לקבל החלטה:

הבינו את המטרה


מהי המטרה בגינה אתם מעוניינים ללמוד תואר שני? האם אתם מעוניינים ללמוד בכדי להתקדם מקצועית? האם אתם מעוניינים בלימודי תואר שני לצורך העשרה? או האם אתם מעוניינים לעסוק במקצוע אשר מחייב גם לימודי תואר שני? (כמו במקרה של פסיכולוגיה או פסיכולוגיה חינוכית).
הבנת המטרה בגינה אתם מעוניינים ללמוד לתואר שני, תסייע לכם במידה רבה בקבלת ההחלטה לגבי תחום הלימודים אשר יוכל לסייע לכם להשיג אותה.
כמובן, שאחרי שהבנתם את המטרה, תוכלו להעמיק יותר על מנת להבין איזה תחום לימודים יכול לסייע לכם להשיג אותה – כמו לדוגמא, לדבר עם אנשים אשר מימשו את אותה המטרה ולשמוע מהו תחום הלימודים אותו הם בחרו על מנת להשיג אותה.

 

הכירו את האפשרויות של לימודים לצורך העשרה


יש אנשים אשר מעוניינים ללמוד תואר שני לצורך העשרה. כן, לא מעט אנשים נהנים מחוויית הלימודים, נהנים ללמוד דברים חדשים ולא בהכרח בוער להם העניין הקרייריסטי – או שכבר יש להם קריירה שהם אוהבים והם לא מרגישים שהם צריכים עוד כלים או מידע באותו התחום.
החדשות הטובות הן שיש לא מעט תחומים אשר נחשבים כמיועדים יותר עבור הנפש ופחות עבור הפרקטיקה כמו: ספרות, תולדות האמנות ועוד..

 

מה הקשר בין תואר שני להצלחה בעבודה?


אין כל ספק כי תואר שני נראה טוב בקורות החיים ולכן, אם עדיין לא השתלבתם במקום עבודה או במשרה "לחיים", לתואר שני יש פוטנציאל לסייע לכם בקבלה לעבודה שכזאת. מעבר לזה, גם אם כבר השתלבתם במקום עבודה ואתם כמובן, מעוניינים להתקדם בעבודה וליהנות מתנאים טובים יותר וממשכורת יותר גבוהה, אין כל ספק כי לימודי תואר שנים יכולים לפתוח לכם צוהר לעבר השגת המטרה. מעבר לכך, תואר שני יאפשר לכם ליהנות מיציבות גבוהה יותר במקום העבודה.
כמובן, שאם זאת המטרה בגינה אתם מעוניינים בלימודי תואר שני, חשוב שתנסו לבחור בתחום הלימודים הרלוונטי ביותר לתחום העיסוק שלכם או למקום העבודה שלכם  – תוכלו להיוועץ עם אנשים מטעם מקום העבודה  על מנת שאלו ינסו לסייע לכם בקבלת ההחלטה הטובה ביותר.

 

לאסוף מידע לגבי האפשרויות


כל מי שמתעניין בלימודי תואר שני, עתיד לגלות מגוון רחב של מסלולים אופציונאליים – כאשר מאוד יכול להיות שעל חלק מאותם המסלולים או כלל לא שמע עד לאותה העת.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא פשוט לאסוף מידע על כמה שיותר מהאפשרויות – ולהבין מה כל אפשרות שכזאת יכולה לתרום לכם, כמו גם, לאן היא יכולה לקדם אתכם. יש לשים דגש גם על תנאי הקבלה ללימודים – בין היתר, ממוצע הציונים בתואר הראשון, הצורך במבחנים או במבדקים נוספים ובכלל, השאלה האם אותו מסלול מתאים לכל בוגרי לימודי תואר ראשון או רק עבור בוגרים ממסלולי לימודים ספציפיים – המידע הזה יסייע לכם לסנן רק את האפשרויות הרלוונטיות בעבורכם.

 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים