קורס טכנאי מזגנים

תוכן עניינים

קורס טכנאי מזגניםקורס טכנאי מזגנים הינו קורס מקיף שילמד אתכם את היסודות של טיפול ותחזוקה של מערכת מיזוג אוויר.

הקורס מתחיל בסקירה קצרה של ההיסטוריה של מיזוג האוויר, ולאחר מכן עובר למבט מפורט על סוגי המזגנים השונים. זה אפילו כולל קטע על איך להתאים את גודל המערכת שלך. לאחר מכן, הקורס נכנס לדוגמאות ספציפיות לבעיות נפוצות שאתה עלול להיתקל בהן בעבודה היומיומית שלך. לבסוף, זה מסתיים בסעיף פתרון בעיות כדי שתוכל להשתמש במה שלמדת במצבים אמיתיים.

קורס זה ילמד אותך כיצד לתקן, להתקין ולתת שירות למזגנים.

למה קורס טכנאי מזגנים?

הביקוש לטכנאי מזגנים צפוי לגדול ב-14% בשנה עד שנת 2024. הביקוש הגדול הזה נובע מהאקלים המשתנה. טמפרטורות גבוהות יותר מגבירות את הצורך במערכות קירור בבתים ובעסקים. בין אם המטרה שלך היא לשרת את הציבור או רק את המשפחה האישית שלך, קורס זה יספק לך יתרון תחרותי בתעשייה משתנה.

קורס טכנאי מזגנים מלמד את הסטודנטים את היסודות כיצד להפעיל ולתחזק מערכת מיזוג אוויר. התלמידים לומדים על סוגים שונים של ACs, פעולתם, מחזור הקירור, פתרון בעיות וכיצד לתקן אותם.

למי מתאים הקורס?

קורס זה מתאים לסטודנטים המעוניינים ללמוד על תעשיית ה-AC באופן כללי או העוסקים בקריירה בתעשיית ה-AC. קורס טכנאי מזגנים תוכנן במיוחד כדי להתאים למי ששואף לעבוד כטכנאי AC. הקורס יסייע לסטודנטים להתכונן לבחינות הנדרשות וללמוד את המיומנויות החיוניות הנדרשות להמשך קריירה בתחום זה.

הקורס כולל:

  1. איך להיות טכנאי מזגנים
  2. מהו טכנאי מזגנים
  3. מהו מהנדס מכונות?
  4. מה הדמיון בין מהנדסי מכונות לטכנאי מיזוג אוויר?

קורס זה ילמד אותך את כל מה שאתה צריך לדעת על מיזוג אוויר, כולל הרכיבים השונים של מערכת AC, כיצד הם פועלים ומדוע הם חשובים. כמו כן, תלמדו על כל אמצעי הזהירות הנחוצים בתחום ה-AC techs. זה כולל את האחריות שלהם לוודא שאף אחד לא ייפגע באתר במהלך שעות העבודה שלו, כמו גם מה לעשות אם מישהו באתר יחלה או יש מצב חירום במקום.

מה מלמד הקורס?

קורס זה נועד ללמד אנשים המעוניינים להיות טכנאי מיזוג אוויר. זה מכסה נושאים על מכניקה, מדעי הבניין, תורת החשמל, קירור, משאבות חום ומערכת HVAC. קורס טכנאי מזגנים הוא דרך מצוינת לסטודנטים להבין טוב יותר את התפקיד. הקורס מחולק ל-4 פרקים המעבירים את התלמיד להכשרה מקיפה. הקורס כולל למידה על תורת פעולת המזגן, עקרונות מערכות מיזוג, בקרות ורכיבים ופתרון תקלות.

התלמיד ילמד כיצד היבטים אלה מיושמים על ידי לקיחת מטלות מעשיות עם הוראות שלב אחר שלב, סרטונים וחידונים שיעזרו להם לשלוט בכישוריהם. קורס טכנאי מזגנים הוא קורס בן 5 שבועות שילמד אותך את היסודות להפוך לטכנאי מזגנים מקצועי. קורס זה נועד לסייע לסטודנטים לרכוש ידע ומיומנויות מעשיים בתחום מיזוג אוויר, מערכות קירור וקירור.

קו ראשון במשבר האקלים

מה לומדים בקורס טכנאי מזגנים טכנאי מזגנים נחשבים לעמוד השדרה של כל תעשייה. הם פועלים כקו ההגנה הראשון כאשר משהו משתבש במערכת HVAC (חימום, אוורור ומיזוג אוויר) של התעשייה.

הם מתחזקים ומתקנים את כל מערכות HVAC כולל אוויר מרכזי, יחידות חלונות, משאבות חום ומנועים קשורים אחרים. המשרה מבוקשת מאוד ברחבי הארץ בתעשיות שונות הזקוקות לשירותיהם לרבות חברות ייצור, בנייני משרדים גדולים, בתי מלון ובתי חולים.

קורס טכנאי מזגנים מסייע ליחידים ללמוד ולהתעדכן בטכנולוגיה העדכנית והיעילה ביותר בענף. הקורס מציע הכשרה מעשית והזדמנויות למידה לסטודנטים המחפשים להיכנס לתחום מיזוג האוויר.

טכנאי מזגנים זאת משרה נהדרת עם השכר גבוה , והיא זמינה עכשיו! העסקת טכנאי מזגנים עשויה להיות גוזלת זמן וקשה.

הביקוש הגובר לטכנאי מזגנים הוביל למחסור במועמדים מתאימים. המעסיקים המובילים מציעים עד 100 ש”ח לשעה כדי למשוך מועמדים מתאימים. זוהי העבודה המושלמת אם אתה רוצה לעבוד בחוץ, ליהנות מסיפוק מהעבודה שלך ולהרוויח הרבה כסף.

הקורס מיועד לכל הרמות של טכנאי מזגנים.

זהו קורס בן 4 שעות המכסה את רוב תחומי הטכנולוגיה הבסיסית של מיזוג אוויר ותחזוקה באופן קצר. זה כולל חידון בסוף כל שיעור כדי שתוכל לבדוק את הידע שלך.

בקורס זה תלמדו על

  • כיצד לאבחן ולתקן בעיות במזגן
  • כיצד לשמור על מערכת הקירור מעבודה יתרה
  • נוהלי בטיחות בסיסיים בעבודה עם מזגן

קורס טכנאי מזגנים, הרשמה מיידית

הירשם לקורס טכנאי מזגנים

עם הזינוק האחרון של תחזוקה ותיקון מערכות מיזוג וקירור, יש צורך בטכנאים נוספים שייכנסו לתחום.
השכר החציוני הנוכחי לטכנאי מזגנים בארה”ב הוא 39,000 דולר.

קורס זה מקנה לך את כל הכישורים הנדרשים כדי להיות טכנאי מזגנים מאלף עד תו. תלמדו על סוגים שונים של מערכות מיזוג אוויר, כמו גם כיצד הן פועלות, נהלי פתרון תקלות וכיצד לתחזק אותן.

קורס זה יכול לעזור לך להפוך לטכנאי מזגנים מצליח בכך שהוא יספק לך את כל הכישורים הדרושים להשלמת המסע שלך.

 

קורס טכנאי מזגנים

קורס טכנאות מיזוג אוויר הוא קורס המכשיר את תלמידיו לקראת מקצוע בעל ביקוש גדול בשוק התעסוקה בישראל. במהלך הקורס הסטודנטים ירכשו את כלל הכלים הרלוונטים כדי להפוך לאנשי מקצוע איכותיים בעלי ידע איכותי ומקצועי המתבטא בתיקון של בעיות או בתיקון של תקלות במערכות קירור שונות. 

מיזוג אוויר הוא נושא שניתן לומר עליו כי תמיד יהיה בו ביקוש. לפני זמן לא רב כל כך, לא היו מזגנים בכל דירה, ברכבים החלון היה משמש כמיזוג האוויר שלנו. כיום, אם יקרה מצב בו המזגן בבית מתקלקל במהלך חודשי יולי אוגוסט, רוב האנשים יעזבו את הבית עד שיגיע טכנאי שיטפל בבעיה. זה נשמע מוזר אבל עד לפני שנים לא רבות מיזוג האוויר היה נחלתם של בעלי הממון בלבד. 

מדינת ישראל ידועה במזג אוויר חם שהולך ומקצין כתוצאה מהשפעת ההתחממות הגלובלית. מערכות האקלים הופכות קיצוניות יותר, ניתן להרגיש זאת בעיקר בקיץ שנהיה ארוך יותר ויותר וכבר מגיע למצב שאנשים סובלים בו. אם אתם מחפשי תחום עיסוק בעל ביקוש יציב לאורך זמן, טכנאות מזג אוויר היא בחירה מצויינת. יתרה מכך, חימום הבית באמצעות המזגן הוא אפשרות טובה וזולה יחסית, רבים מהבתים בישראל משתמשים באפשרות זו לאורך כל השנה כך שגם במהלך חודשי החורף הסתיו והאביב מובטחת לכם עבודה ופרנסה. 

 

למי מתאים קורס טכנאי מזגניםלמי מתאים קורס טכנאי מזגנים?

קורס טכנאי מזגנים מתאים לאנשים אשר רוצים לעבוד בתור עצמאיים, אנשים בעלי יכולות טכניות טובות שאינם מפחדים מעבודת כפיים, קורס טכנאי מזגנים יכול להפוך את הכישרון הטכני שלכם למקצוע מכובד, קורס טכנאי מזגנים נחשב לקורס קצר יחסית, בעת סיום הקורס אפשר כבר להתחיל לעסוק בתחום ולהשתלב בשוק העבודה במגוון רחב של מסגרות עבודה. 

נוסף על כך, קורס טכנאי מזגנים מתאים לחיילים משוחררים הנמצאים בתחילת דרכם המקצועית, הקורס מתאים לאנשים שרוצים לעשות הסבה מקצועית. כמו כן, הקורס מתאים גם  לאנשים בעלי רקע בתחום האלקטרוניקה והחשמל המעוניינים להרחיב את השירותים שהם מציעים ללקוחות שלהם ומעוניינים להתחיל את דרכם בתחום מבוקש ולבנות לעצמם ביטחון כלכלי בתנאי תעסוקה נהדרים. 

יתרה מכך,  קורס טכנאי מזגנים מתאים גם לאנשים שרוצים לעבוד בתור שכירים בחברות שירותי מיזוג שונות, כמו כן הקורס מתאים לאנשים שמעוניינים בהשלמת הכנסה אחרי שעות העבודה. 

המיומנויות שנרכשות בקורס הן מיומנויות שימושיות שכל בית זקוק להן, המזגן הוא מכשיר חשמלי שמחייב התעסקות של בעל מקצוע, הוא דורש תחזוקה ברמה מסוימת כמו למשל מילוי הגז במזגן, כאשר המזגן בבית מתקלקל, בניגוד למכשירים חשמליים שונים, מרבית האנשים יזמינו טכנאי שיתקן את התקלה ולא יקנו מזגן חדש בכל פעם שהוא מתקלקל. 

 

מה לומדים במהלך הקורס?

קורס טכנאי מזגנים דואג להכשיר את הסטודנטים ולהקנות להם את מירב הידע, הכלים והמיומנויות הנדרשות לטכנאי מזגנים מקצועי ואיכותי, הסטודנטים בקורס יעברו לימודים עיוניים מקיפים בתחום לצד תרגילים מעשיים רבים מאוד, כמו כן הסטודנטים יתנסו במגוון רחב של התקנות מעשיות, איתור תקלות ותיקון של שלל בעיות במערכות מיזוג אוויר שונות. 

ברוב המקרים קורס טכנאי מזגנים כולל בתוכו את הנושאים הבאים: תרמודינמיקה, יסודות האלקטרוניקה והחשמל, מזגנים, מקררים, בניית יחידות קירור, ויסות ובקרה של מערכות שונות , התקנת מזגנים, מדחסים ומעבים, בניית מערכות פיקוד אלקטרוניות ליחידות מסחריות, בקרה אלקטרונית למזגנים ועוד מגוון רחב של נושאים רלוונטיים לתחום. 

במוסדות לימוד מסוימים הסטודנטים בקורס לומדים גם תכני מכירות, שיווק, קמת עסק עצמאי וניהולו וניהול קשרים עם לקוחות. 

 

מהלכו של קורס מזגניםמהלכו של קורס מזגנים

ישנו מגוון רחב של קורסים לטכנאות מזגנים, כל קורס מתקיים במוסד לימודי שונה והוא בעל דרגה מקצועית שונה. קיימים קורסים קצרים שאורכם לא עולה על 150 שעות אקדמיות, קיימים קורסים מעמיקים ומקיפים שאורכם יכול לעלות על 400 שעות אקדמיות. מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע) הוא הגוף הממשלתי שמפקח על תחום הטכנאים במדינת ישראל, גוף זה כפוף למשרד הכלכלה. 

מה"ט הוא הגוף אשר מסמיך את הסטודנטים בתעודה מקצועית של טכנאי קירור ומיזוג אוויר. אנשים המעוניינים בקריירה ארוכה או בניהול של עסק עצמאי, מומלץ להם לבחור בקורס טכנאות מזגנים שבסופו מקבלים הסמכה רשמית ומוכרת. אנשים שברצונם לעבוד כמתקיני מזגנים שכירים  בחברות שונות יכולים להסתפק באחד מן הקורסים המקוצרים, בסיומם של הקורסים המקוצרים מוענקת תעודה פנימית מטעם המוסד הלימודי בו נערך הקורס. חלק מן המסלולים המעמיקים מקנים לסטודנטים כבונוס הסמכת יסוד בתור חשמלאים. 

לימודי קורס טכנאות מזגנים מתאפיינים בעיקר בתרגול מרובה של עבודה מעשית בסדנאות ובמעבדות שירות שונות. 

 

כמה זמן נמשך קורס מזגנים?

קורס טכנאי מזגנים שמיועד לאנשים ללא ניסיון קודם בתחום נמשך בדרך כלל בין חצי שנה לשנה והוא כולל בין 260 שעות לימוד אקדמיות ל- 380 שעות לימוד אקדמיות ( אורך הקורס נקבע בהתאם לעומק והיקף ההכשרה), קורס טכנאי מזגנים לחשמלאים מוסמכים הוא קצר יותר, קורס מסוג זה נמשך בדרך כלל בין חודשיים לחמישה חודשים בלבד.

קורס מיזוג אוויר הוא קורס אשר מכשיר את תלמידיו בכל הנוגע להתקנת מזגן וטיפול שוטף בתקלות. מדובר על תוכנית מסודרת אשר הנוגעת לכל מקצועות הקירור ומיזוג אוויר. ההכשרה אותה אתם מקבלים משתנה בהתאם לידע הקודם שלכם. קורס מיזוג אוויר יכול לשלב אתכם בעבודות שונות הקשורות לטכנאות מזגנים ועוד. כאשר מדובר על עבודה באופן פרטי ניתן יהיה להרוויח לא מעט כסף. הקורס אינו נוגע רק למזגנים אלא לכל מתקני קירור ומיזוג אוויר ובנוסף טיפול בחומרי קירור דליקים ונפיצים.

מה קורה בקורס מיזוג אוויר?

קורס מיזוג אוויר מכשיר את התלמידים באמצעות תוכנית עבודה מסודרת המחולקת לשלושה דרגים. הדרג הראשונהמה המיומנויות שרוכשים בקורס מיזוג אוויר נוגע ללימודים עד תפוקת קירור של 18 קילו וואט. הדרג השני נוגע ללימודים עד תפוקת קירור של 70 קילו וואט. הדרג השלישי הוא ללא הגבלה בעוצמת הקילו וואט. כדי לבחור בדרג המתאים לכם עליכם להיות בעלי הכשרה כלשהי או להתחיל מהדרג הראשון. בתום הקורס תקבלו רישיון לעבוד במקצוע ובפרט בשירותי קירור ומיזוג אוויר. הקורסים מתחלקים לאלו שיש להם הכשרה כלשהי בקירור ומיזוג, בין אם מדובר על תעודת חשמלאי או רקע כלשהו ובין אם מדובר על דרג קודם. והחלק השני של הקורס נוגע לאלו שאין להם ניסיון בכלל. המטרה בסוף היא שכל תלמיד שמסיים את ההכשרה עושה מבחן המפוקח על ידי הרשויות. מי שעובר את המבחן יקבל את הרישיון המיוחל. כחלק מהמבחן יהיה גם חלקים הקשורים במקצועות החשמל ולא ניתן לקבל פטור על כך. יש לא מעט בעלי מקצוע שהם חשמלאים במקורם אך רוצים להרחיב את הידע שלהם ואת אפשרויות התעסוקה ולכן הם מקבלים גם הכשרה של קורס מיזוג אוויר.

ההכשרה אינה נוגעת רק ליסודות המקצוע אלא גם למתן שירות איכותי ללקוח, הבנה שיש לא מעט תקלות שלמעשה הן קריאות שווא. המטרה היא לאתר את קריאות השווא ולהעניק שירות מקצועי ללקוח כבר בשיחת הקריאה. יש הרבה דברים שניסיון מעניק לנו, אנחנו רוצים לתת לכם טיפים רבים שאנשי המקצוע חוו על בשרם ויכולים לחסוך לא מעט כסף וזמן.

בירוקרטיה

מה הביורוקרטיה שיש לעבור על מנת להתקבל לקורס מיזוג אווירכדי שתוכלו להשתתף בקורס עליכם לעבור את ועדת הקבלה ולהיות בעלי 10 שנות לימוד. כחלק מהקורס אתם תעברו מבחן עיוני ומעשי. בשביל לקבל את התעודה עליכם לקבל ציון עובר 60 בבחינה העיונית דרג 1. במבחן המעשי עליכם גם לקבל ציון 60 לפחות. בכדי להכין אתכם לקורס תעברו גם בחינות פנימיות לפני הבחינות החיצוניות בנושאים שונים ובין היתר גם בנושאים שיכולים להיות מאוד חשובים כמו עבודה בגובה, עזרה ראשונה ובטיחות באש. אם עברתם את המבחן תקבלו תעודת גמר של קורס מיזוג אוויר דרג 1. משך זמן הלימודים הוא כ-290 שעות, כ-120 שעות מעשיות. בקורס תלמדו את תורת החשמל, מכונות חשמל, מתמטיקה, אלקטרוניקה, מתקני חשמל ורשת, קירור ומיזוג אוויר, חשמל עבודה מעשית, קירור ומיזוג אוויר באופן מעשי.

כמה עולה קורס טכנאי מזגנים והאם כדי ללמוד?

המחיר אותו תשלמו עבור קורס מיזוג אוויר משתנה בהתאם למוסד הלימודים ובהתאם לדרג אותו אתם צריכים לעבור. כאשר מדובר על חיילים משוחררים חשוב לדעת שאתם יכולים לשלם על הקורס בעזרת הפיקדון הצבאי שלכם. כדי לוודא את המחיר הסופי עליכם ליצור קשר עם מוסד הלימודים בו בחרתם לעבור את ההכשרה. בדרך כלל המחירים עבור קורס מיזוג אוויר נעים בין 8,000 ש"ח ועד 12,500 ש"ח. הקורסים נפתחים מספר פעמים בשנה, צרו קשר עם מוסד הלימודים כדי לדעת מהו התאריך הקרוב ביותר לפתיחה והאם ההרשמה עדיין פתוחה.

המחיר הוא בעל פער גדול מכיוון שזה נוגע לכל האפשרויות שיש ללקוח. המחיר הנמוך ביותר יהיה עבור לימודי ערב אשר משתנים בהתאם לאילוצים של התלמידים. המחיר הממוצע יהיה עבור לימוד מספר פעמים בשבוע בבוקר. מקומות רבים מציעים לכם ללמוד מספר ימים בשבוע ובחלק מן הימים לעבוד במקצוע בעבודות מטעם מוסד הלימודים. יש לכם אפשרות גם ללימודים פרטניים במחיר הגבוה ביותר.

אם אתם עדיין מתלבטים אם להירשם לקורס או לא חשוב שתדעו כמה יתרונות הקורס הזה מעניק לכם.
קורס מיזוג אוויר פותח לכל דלתות רבות לחברות גדולות שמה תוכלו לשמש כטכנאים ולקבל משכורת קבועה, פנסיה וכל ההטבות השונות. התגמול עבור העבודה הזאת הינו גבוה מכיוון שמדובר על עבודה פיזית שלא תמיד פשוטה. נציין גם שהמקצוע מאוד מבוקש ולכן התחרות גדלה בכל שנה. אם אתם מרגישים שיש לכם את הידע המתאים, את הכישרון ואת האפשרות לפתח את המקצוע הזה אתם יכולים להרוויח לא מעט כסף. מקצועות מיזוג אוויר נוגעים להרבה רבדים בבית ובמשרד, ברגע שאתם עובדים באופן פרטי אתם יכולים לבנות לעצמכם מוניטין טוב ובכך לקבל הרבה עבודות. מוטב לציין, על מנת שתוכלו לעבוד באופן פרטי עליכם להיות בעלי ניסיון של לפחות שנתיים בעבודה מסודרת.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים