קורס ניהול עסקים

תוכן עניינים

קורס ניהול עסקים הוא קורס מקצועי אשר מדריך אתכם ומכשיר אתכם לקבלת כל הכלים הניהוליים. הקורס מתאים למי שיש שאיפות מנהלתיות, למי שנמצא כרגע בתפקיד ניהולי ורוצה לקבל עוד כלים ולהתקדם בחברה ועוד. המטרה של הקורס היא להבטיח לכם פן ניהולי מושלם, בין אם יש לכם עסק ובין אם אתם נכנסים לנהל חברה חיצונית.

למה לא תואר?

יש תואר ראשון של מנהל עסקים, אבל מדובר על פן אחר לגמרי של לימודים. לימודי תואר הם לימודים הרבה יותרמה המיומנויות הנרכשות בלימודי קורס ניהול עסקים מקיפים, לפעמים מקיפים מדי. המטרה של קורס ניהול עסקים הוא לתת כלים לאלו שכבר נמצאים בשוק בעיקר. אם יש לכם עסק או אתם חושבים לפתוח עסק, אתם חייבים ללמוד איך עובד ניהול ארגוני, תהליכים בירוקרטיים מול הרשויות, מס הכנסה, ביטוח לאומי ועוד…

במסגרת לימודי תואר אתם לומדים מידע מקיף יותר, שבסופו של דבר לא רלוונטי לעסק שלכם. אתם צריכים לקבל את המידע המדויק לגבי ניהול עסקי, בין אם העסק הוא שלכם ובין אם אתם מעניקים ייעוץ למישהו אחר. הדבר הטוב ביותר עבור הלמידה שלכם הוא הניסיון שלכם בתחום, ככל שאתם תתחילו להתמקצע בשטח ככה תהיו יותר מבוקשים לעבודות שונות. במסגרת הקורס אתם מקבלים כלים שימושיים ומעשיים שילמדו אתכם איך להתמודד מול עבודות ניהוליות, ללא צורך בחומר תיאורטי אקדמי שפועל לא תורם לנו מלבד העשרת הידע.

כחלק מהקורס יהיה עליכם בסוף התוכנית להציג עבודת גמר אשר בעצם תסכם את כל מה שלמדתם בקורס. רק מי שיעבור את המבחן הזה יהיה זכאי לקבל את התעודה המיוחלת. התעודה שלכם תקפה לכל מקומות העבודה, אבל הרמה שלה תלויה במוסד הלימודים בו בחרתם. יש מוסדות לימודים יותר נחשבים בארץ, ויש פחות. למעשה, כל עוד יש לכם ניסיון לאף מקום עבודה זה לא יפריע אם יש לכם קורס או תואר, קורס ניהול עסקים הוא פשוט הרבה יותר מזורז ויותר זול.

למי זה מתאים?

למה ללמוד ניהול עסקים בקורס ולא בתואר הקורס אמנם יותר קצר מתואר, אך הוא בהחלט קורס מקיף אשר מתאים לכל מי שטרם התנסה בניהול וגם למי שעוסק בניהול ברמה העכשווית. הקורס נוגע לעקרונות הבסיסיים של המקצוע, הקורס נוגע להקמת עסקים, הקורס נוגע לשיפור ניהולי והדרכה ניהולית. כל מי שמעוניין להתקדם בתפקידים ניהוליים או לנהל בעצמו עסק פרטי חייב לעבור את ההכשרה הזאת.

בקורס עצמו ניגע בפרקטיקה של המקצוע. ההבדל בין קורס ניהול עסקים ובין תואר הוא בעיקר בלימודים תיאורטיים בעולם הכלכלה עליהם נדלג, במקום זה תקבלו הדרכה מעשית בתחומים האלה. כמו כן, ניגע בתחומים חשובים לכל עסק כמו ניהול, שיווק, מימון, הנעת עובדים, דיני עבודה, ניהול מערכות מידע, משאבי אנוש, יזמות עסקית ועוד. המטרה שלנו היא לתת לכם את כל הכלים כדי להתמודד על הקמת ואחזקת עסק בארץ, וזה לא דבר פשוט. כמובן שהכלים שאתם מקבלים הם גם כלים בינלאומיים, אך ההכשרה עצמה בעיקר נוגעת לאופן הפעולה והתמודדות מול הרשויות בארץ. כחלק מהקורס גם ניגע באסטרטגיות ניהול, פסיכולוגיה, משא ומתן, וכל הענפים אשר בעצם מרכיבים ניהול חברה.

ניהול לפני הכל

רוב העסקים הקטנים והבינוניים שיש בארץ ימצאו את עצמם סוגרים את שעריהם לאחר פחות משנתיים. סטטיסטיקהמה תנאי הקבלה לקורס ניהול עסקים עגומה בהחלט, אבל אמיתית. לא פשוט להיות עצמאי בעולם ובארץ בפרט. הבעיה העיקרית שלרוב האנשים זה נראה כמו משהו פשוט. עם זאת, כדי שבאמת תוכלו להתמודד עם כל ההשלכות שיש לעסק, ללא ידע וניסיון אתם יכולים למצוא את עצמם חופרים לעצמכם בור עמוק יותר ויותר. מדובר על עניין מאוד פסיכולוגי וגם מאוד קשה בתור התחלה. אבל, בעזרת כלים ניהוליים אשר תרכשו בקורס אתם תוכלו לדעת איך לתכנן נכון פתיחת עסק ואיך לעמוד מול בעיות כאלה ואחרות.

תנאי קבלה

כדי שתוכלו להתקבל ללימודי תואר ראשון בניהול עסקים יהיה עליכם לעמוד בדרישות של מוסד הלימודים. חלק ממוסדות הלימודים ידרשו ממכם ידע קודם או ניסיון בתחום הניהולי. חלק ידרשו מכם בגרות מלאה, וחלק ידרשו תואר ראשון. היתרון הוא שיש לכם מגוון רחב של מוסדות לימוד לבחור מתוכם. שימו לב, יש גם מסלולים שונים, חלק מהמסלולים יכולים להגיע לשנתיים של לימודים אשר כוללות שעות אקדמיות. יש קורסים של מספר חודשים בודדים גם כן, בחרו את המסלול שנוח לכם.

המחיר אותו תשלמו משתנה בהתאם למסלול בו בחרתם. המחיר יכול להתחיל מכ-4,600 ש"ח ויכול להגיע גם לכ-20,000 ש"ח. הכל תלוי במסלול בו אתם בוחרים ובמוסד הלימודים. אנחנו ממליצים לא לבחור מוסד לימודים לפי מחיר אלא לפי מוניטין בחוץ. פשוט מאוד לבדוק איפה עובדים בוגרי הקורס של אותו מוסד לימודים, האם מוסד הלימודים נחשב למוסד לימודים מוכר ומהן חוות הדעת אודות אותו מוסד לימודים. כמו כן, בחרו מוסד לימודים שאתם יכולים לעמוד בדרישות שלו ושיש לו מסלולי קורס ניהולי עסקים אשר מתאים לאורח החיים שלכם.

 

קורס ניהול עסק הוא מקצוע שכל אחד שיש לו עסק חייב לעבור. מלבד לכך, אם אתם רוצים להיות יועצים עסקיים אתם גם חייבים לעבור את ההכשרה הזאת. ניהול הוא לא דבר פשוט, במיוחד בארץ. כדי להיות מנהל טוב אתה צריך להתנהל באופן חכם ויעיל. רבים חושבים שניהול הוא לעשות את כל העבודות ובעצם לתפקד כעובד מן המניין, אבל מדובר על הנהלה והאצלת סמכויות באופן חכם. המטרה שלכם היא להיות בידיעה על כל מה שמתרחש בעסק, לדעת לצפות את סוף החודש, לדעת איך לנהל עובדים בצורה נכונה ולחשב בדיוק את הרווח של העסק. ניהול אינו תקף רק למנכ"לים, אלא גם למי שיש לו צוות שהוא מנהל אותו בתוך חברה, גם אם מדובר על שני אנשי צוות. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על קורס ניהול עסק.

למה אתם צריכים את זה?

היום כדי לקבל תפקיד ניהולי כזה או אחר אתם צריכים ידע בניהול. יש לכם אפשרות לפנות לתואר, אבל למעשה קורס ניהול עסק יעשה את אותה העבודה רק באופן ממוקד יותר. יש 3 סיבות לכך שאתם צריכים לעבור את ההכשרה הזאת.

הסיבה הראשונה היא שיש לכם עסק או שאתם מתכוונים לפתוח עסק. עולם העסקים הוא אחד העולמות הקשים ביותר שיש. לא קל להיות עצמאי בארץ היום, נוכחנו לראות את זה באופן מובהק בתקופת הקורונה. עם זאת, מי שרוצה לבנות עסק, כנראה שיש לו דחף פנימי שהוא לא יכול למנוע. עסק יכול להתפרש לשני כיוונים, יכול להיות שתצליחו הצלחה כבירה, ויכול להיות שתקרסו לתוך עצמכם. על מנת שנוכל למזער סיכונים יש לנו היום קורס ניהול עסק אשר מכין אתכם להתמודדות עם העולם בחוץ. בקורס אתם תקבלו את כל הכלים להתמודד מול הרשויות, מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ, שכר עובדים, ספקים, תוכנית עסקית וכן הלאה. ברגע שיש לכם את כל הכלים האלו יהיה לכם הרבה יותר קל לפתוח את העסק.

הסיבה השנייה היא כאשר אתם שכירים שנמצאים בתפקיד ניהולי. אם אתם נמצאים בחברה ורוצים להתקדם, הדרך היחידה שלכם להתקדם היא להגיע לתפקיד ניהולי. מעבר לכך שאתם עובדים מעולים, יש לכם כריזמה וכולם אוהבים לעבוד איתכם, ברגע שזה מגיע לתפקיד ניהולי ויש שינוי בהיררכיה יש צורך ללמוד איך לעשות את זה נכון. רבים מאנשים שפגשנו בחיים עברו לתפקיד ניהולי ולא צלחו את הדרך הזאת. ברגע בו יש לכם את המידע לגבי התנהלותקורס ניהול עסק אשר מכין אתכם להתמודדות עם העולם בחוץ. בקורס אתם תקבלו את כל הכלים להתמודד מול הרשויות מעובד מן המניין למנהל יהיה לכם הרבה יותר פשוט. המטרה היא להרחיב את האופקים שלכם מבלי ללמוד חומרים אקדמיים.

הסיבה השלישית היא במקרה בו אתם רוצים להיות יועצים לעסקים ושכירים בתפקידים ניהוליים. יש היום הרבה אנשים אשר מתפרנסים מעצם היותם יועצים עסקיים. מדובר על עבודה מאוד מספקת ומאוד דינמית. עם זאת, כדי לייעץ לאחרים אתם חייבים להכיר את כל המונחים. הדבר הראשון שילמד יועץ עסקי הוא תוכנית עסקית. היום עסק לא יכול לתפקד ללא תוכנית עסקית וחזון עסקי. בשביל להיות יועצים עסקיים אתם צריכים להבין שאתם לא רק יודעים את החומר התיאורטי של קורס ניהול עסק, אתם גם צריכים לדעת הרבה פסיכולוגיה.

מה לומדים בקורס?

קורס ניהול עסק מקנה לנו חומרי למידה רבים, הנה אופן התנהלות הקורס כדי להגשים את המטרה לשמה הגענו:

אנו נתחיל בתוכנית לימודים מקיפה במסגרת הקורס אשר משתנה מקורס לקורס בהתאם למה שיש אליו יותר צורךקורס ניהול עסק מקנה לנו חומרי למידה רבים, הנה אופן התנהלות הקורס כדי להגשים את המטרה לשמה הגענו בשוק בהווה. אנחנו נדאג לשלב אנשי מקצוע בתחום, מרצים ופרופסורים אשר ילמדו אותנו איך נראה ניהול עסק מבפנים בזמן אמת. אנו נדאג לבחור את המסלולים הנוחים ביותר עבור התלמידים שלנו, וכמו כן, קבוצות לימוד קטנות איתן נוכל להתקדם באופן שווה. בתום הקורס כדי לקבל את ההסמכה שלכם יהיה עליכם לבנות תוכנית עסקית שיכולה גם לשמש אתכם בתור ניסיון תעסוקתי בחוץ. קהל היעד שלנו כפי שהבנתם הוא מאוד מגוון, החל מאנשים שרוצים לפתוח עסק ועד מנכ"לים שרוצים חידוד בניהול עסקי.

פרטים טכניים

תנאי הקבלה משתנים ממוסד לימודים כזה לאחר, יש מקומות שבכלל לא ידרשו ממכם אף תנאי קבלה. חלק מהמקומות ידרשו 12 או 10 שנות לימודים והתניה לקבלה במבחן כניסה. בדרך כלל בכל המקומות תדרשו להגיע לראיון אישי אשר יבדוק את ההתאמה שלכם למוסד הלימודים ולקורס עצמו. משך זמן קורס ניהול עסק ינוע בין 40 שעות ועד 200 שעות ומעלה. יש קורסים מזורזים, יש קורס ספציפיים לגבי תפקיד ניהולי כזה או אחר ויש קורסים מקיפים. הבחירה שלכם תהיה בהתאם לשאיפות שלכם מהקורס. התעודה אותה תקבלו תהיה בוגר קורס ניהול עסק או מנהל עסקים, זאת רק לאחר שעברתם את כל המבחנים ויש לכם את סך השעות המינימלי לנוכחות חובה. יש לא מעט מקומות עבודה בהם תוכלו להשתלב בתום הלימודים או לעבוד באופן עצמאי.

בעולם שבו אנחנו חיים, אחד הדברים הכי חשובים הוא לדעת איך לנהל עסק. אם אתם חושבים להגשים חלום, להפוך עצמאיים, להיות בעלי עסק משלכם ורק רוצים וחולמים לגדול ולהרוויח כמה שיותר, אולי אפילו לפרוץ לחו“ל, לימוד ניהול עסקים הוא משהו שאתם חייבים ללמוד אותו.

 

מה זה אומר לנהל עסק?

לנהל עסק זה אומר לדעת הרבה מאוד דברים. זה אומר שאתם צריכים לדעת איך לגייס לקוחות ולא פחות חשובלהקים עסק מצליח שלא נופל בטעיות הנפוצות לימוד ניהול עסקים הוא הכרחי עבורכם מזה, איך לגייס עובדים איכותיים. ניהול עסקים זה אומר שאתם צריכים לדעת להגיש הצעת מחיר בצורה יסודית, מקצועית ויעילה, לדעת איך לשווק את עצמכם כמו שצריך, אתם צריכים לדעת להגיד חשבוניות וקבלות, לדעת קצת ואפילו הרבה על הנהלת חשבונות, אתם צריכים לדעת הרבה מאוד דברים וזה משהו שבהחלט כדאי להבין וללמוד אותו. לאנשים שלומדים ניהול עסקים, יש יתרון על כאלה שלא למדו את התחום לעומק ורואים את התוצאות באיך שהעסק מתפקד.

מדוע זה חשוב ללמוד ניהול עסקים?

אם יש בבעלותכם עסק או אתם מתכננים להקים עסק בעתיד אתם בטוח תהיו מעוניינים שיחווה הצלחה גדולה.  כולם יודעים שעסק עצמאי הוא לא משחק ילדים וצריך לדאוג להרבה מאוד פרמטרים שלא קשורים באופן ישיר עם התחום בו אתם רוצים להקים עסק. ידע תיאורטי, מיומנויות וארגז כלים עשיר בתחומי הניהול של העסק הוא מצרך חובה לכל עסק ויכול לעשות את ההבדל בין עסק שכושל ונסגר במהרה, לבין עסק מצליח ומשגשג ללא קשר למקצועיות שלכם בתחום בו אתם עוסקים.  אם יש לכם רצון להיות אדונים לעצמכם ונחושים להקים עסק מצליח שלא נופל בטעיות הנפוצות לימוד ניהול עסקים הוא הכרחי עבורכם.

קהל היעד ללימוד ניהול עסקים

לימוד עסקים מתאים לכל מי ששוקל להקים עסק ומעוניין לרכוש כלים שימקסמו את הרווחים שלכם וייצבו את העסקבנוסף לימוד ניהול עסקים יכול להתאים לכל מי שחפץ לעבוד בתחום הניהול העסקים השונים ומתאים לכל ענף. שלכם שנים רבות קדימה.  בנוסף לימוד ניהול עסקים יכול להתאים לכל מי שחפץ לעבוד בתחום הניהול העסקים השונים ומתאים לכל ענף.

תנאי קבלה ללימוד ניהול עסקים

לרוב לקורסי ניהול עסקים אין צורך בידע מקדים, הקורסים פתוחים לקהל הרחב. ישנתם מכללות שכן דורשות 12 שנות לימוד ולעיתים גם ראיון קבלה אישי.

משך הלימודים

קיימים קורסים בהיקפים שונים בתחום, ישנם קורסים בסיסים הכוללים בין 40  עד 120 שעות ומספקים כלים שיעזרו לסטודנט בהקמת עסק וישנם קורסים מקצועיים יותר שנמשכים בין 120  עד 250  שעות.  קורסים אלו יתנו לסטודנט כלים ומיומנויות הדרושים בהקמה, ניהול והצלחתו של העסק.  הלימודים מוצעים במגוון רחב של אפשרויות כמו לימודי בוקר או ערב, מפגשים פרונטליים ומקוונים כך שגם אם העסק שואב מכם את רוב שעות היום ניתן יהיה למצוא את זמן המתאים ולרכוש הידע ההכרחי.

מה לומדים בלימוד ניהול עסקים?

הלימודים כוללים מגוון רחב של נושאים- בקורסים הבסיסים הסטודנטים ילמדו בניית תוכנית עסקית, הצבת יעדים ראליים, תוכנית שיווקית, ניהול זמן נכון ויעילות, שירות וניהול לקוחות וסגנונות ניהול ומכירה. בקורסים המקצועיים יותר בנוסף לנושאים אלו, הסטודנטים ירכשו גם מיומנויות בניתוח שוק, ניהול דוחות כספיים, מימון עסקי, מדדי ביצוע ועוד.

אפשרויות תעסוקה

בוגרי לימוד ניהול עסקים יוכלו לנהל את עסקיהם האישיים באופן מקצועי יותר וגם יוכלו להשתלב בעסקים השונים בתפקידי ניהול. לימוד ניהול עסקים יקנה לכם כלים הנחוצים בכל מיזם אותו תרצו להקים ובכל תפקיד ניהולי ותוכלו לעזור לנהל עסק עבור כל ארגון לרבות אנשי מקצוע עצמאיים כגון מאמנים, פסיכולוגים, מקצועות הטיפול ברפואה משלימה ועוד.

האם לימוד ניהול עסקים מתאים לעסקים מנוסים וותיקים?

ניהול עסקים הוא תחום מאוד דינאמי, מה שהתאים אתמול לא בטוח שיתאים למחר, לכן חשוב שגם אם ישבוגרי לימוד ניהול עסקים יוכלו לנהל את עסקיהם האישיים באופן מקצועי יותר וגם יוכלו להשתלב בעסקים השונים בבעלותכם עסקים מצליחים ומשגשגים תישארו מעודכנים לשינויים הקורים כל הזמן.  לרכוש ידע נוסף בניהול עסקים היא הדרך הבטוחה לדאוג לביטחונו של העסק.

עלות של לימוד ניהול עסקים?

מחיר הקורסים מאוד משתנה בהתאם להיקף השעות, קורס בהיקף מצומצם יכול לעלות בסביבות ה3000 ₪ לקורסים הבסיסים ובסביבות ה8000 ₪ לקורסים המקצועיים יותר בעלי היקף שעות גדול יותר, בנוסף חשוב לבדוק את איכות המרצים ומעבר ליכולת שלהם ללמד את ניסיונם כבעלי מקצוע בשטח ותחום ההתמחות הרלוונטי שבו הם מתמחים.

מה צריך לדעת לפני שבוחרים מסלול ניהול עסקים?

קודם כל צריך להבין שהקורס או המסלול באמת מתאים לכם ולמטרות שלכם. כדאי להבין מה בדיוק לומדים בקורס, שלב אחר שלב. בנוסף, שווה לברר עם איזו תעודה יוצאים, איזה ערך מוסף תקבלו בסיום הלימודים ואיך זה יתרום לכם מבחינה מקצועית וגם מבחינה עסקית.

רוצים לקבל מידע נוסף על מסלול לימודים מקצועי ל-ניהול עסקים?דרך האתר Limudim-index תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם ללא יוצא מן הכלל. נשמח לענות לכם על כל השאלות ולכוון אתכם בדרך להצלחה.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים