קורס טכנאי מחשבים

תוכן עניינים

קורס טכנאי מחשביםקורס טכנאי מחשבים

קורס טכנאי מחשבים הוא תכנית תעודה שנועדה ללמד את התלמידים כיצד לתקן, לשדרג ולתחזק מחשבים. התלמידים לומדים לאבחן בעיות חומרה נפוצות ולומדים את היסודות של הצד הטכני של התחום. 

קורס טכנאי מחשבים מקנה ללומדים בו ידע מעמיק בנושא של טכנולוגיית המחשב ומעניק להם כלים בתחום על מנת שיוכלו להפוך להיות טכנאים בעלי ידע רב בתחום תחזוקת המחשבים, ההתקנה של רכיבי חומרה, התקנות ויישום של מערכות תוכנה, איתור תקלות וידע איך לתקן תקלות אלו.

ישנן סיבות שונות לכך שמישהו ירצה להירשם לקורס טכנאי מחשבים. יש אנשים שבוחרים לקחת את זה כהקדמה לתחום הטכנולוגיה,אחרים היו רוצים ללמוד עוד על אופן הפעולה של מכשירים אלקטרוניים, אחרים עדיין רוצים להפוך לטכנאים במטרה להקים עסק משלהם או לעבוד במסגרת עסק קטן בתחום זה.

יש הרבה אפשרויות עבודה זמינות עבור טכנאים מוסמכים בכלכלה של היום, כי בימינו הטכנולגיה מתקדמת וזקוקים למחשב תקין בכל מקום. מה שהופך את ההזדמנות הזו לשקולה ומשתלמת כלכלית.

מה מקנה לך קורס טכנאי מחשבים

קורס מחשבים מיועד לאנשים שרוצים לעבוד בתחום זה. הוא מורכב משני חלקים: תיאוריה ומעשי. חלק התיאוריה מספק היכרות עם חומרת מחשב, תוכנה, רשתות, טכניקות שחזור נתונים ואבטחה. הקורס המעשי מציע התנסות מעשית בהגדרת מערכות הפעלה, התקנת אפליקציות, עבודה עם רשתות ופתרון בעיות.

קורס טכנאי מחשבים מקנה לך את היסודות של שליטה במיומנויות שלך בפתרון בעיות חומרה ותוכנה, רשת ואבטחה. אינך צריך להיות מומחה באף אחד מהתחומים הללו, אך צפוי שיהיה לך ידע בסיסי על מחשבים והרשתות שלהם לפני ההרשמה לקורס זה. זה יעזור לך להתחיל במסע טכנאי המחשבים שלך. 

קורס מחשבים מקנה הבנה כללית כיצד פועלים מחשבים ורשתות תקשורת ומה יכול להשתבש איתם. הקורס מלמד גם את הכישורים הבסיסיים הדרושים לביצוע פתרון תקלות, כולל אבחון חומרה ותוכנה כאחד.

הצורך בשוק בטכנאי מחשבים

עם כניסת הטכנולוגיות גדל גם הצורך בטכנאי מחשבים. זה זמן טוב להיכנס למקצוע הזה. ולהירשם לקורס מסוג זה.

אחת המשרות המבוקשות ביותר בעולם היא של טכנאי מחשבים. כאשר אתה מחפש קריירה המתמקדת בתיקון מחשבים, אז המשרה הזו עשויה להיות מושלמת עבורך.

מטרות קורס טכנאי מחשבים

קורס מחשבים תוכנן לצייד את הלומדים במיומנויות וידע על חומרת מחשב בסיסית, מערכות הפעלה, רשתות, איתור תקלות, אבטחה ואופטימיזציה. בנוסף תלמדו מה עושה טכנאי מחשבים וכיצד הוא מבצע את עבודתו. תוכלו גם לגלות את מסלולי הקריירה השונים הזמינים לטכנאי מחשבים, כמו גם כיצד להפוך לכזה. קורס מחשבים מתמקד במיומנויות ובטכניקות העדכניות ביותר הדרושות לעבודה כטכנאי מחשבים ורשתות מצליח. 

קורס מחשבים מיועד למי שרוצה להתקבל לעבודה בתחום זה ולהתמחות בתשתית רשתות מחשבים חומרה, תחזוקה ,ותיקון מחשבים. 

לומדים בו כיצד לאבחן, לתחזק, לשדרג, לפתור בעיות ולתקן מחשבים שולחנים, מחשבים ניידים, מדפסות, מקרנים, טבלטים, שרתים, התקני אחסון כגון כוננים קשיחים כרטיסי זיכרון או די וי די.

איפה ללמוד קורס טכנאי pc

הדרך הטובה ביותר להתכונן לקריירה כטכנאי מחשבים היא ללמוד בבית הספר ולאחר מכן לנקוט בצעדים אחרים כדי להבטיח יכולת.

סוג בית הספר שבו אתה רוצה ללמוד צריך להתאים למטרות הקריירה שלך. לדוגמה, אם אתה רוצה להיות טכנאי מוסמך, עליך ללכת לבית ספר מקצועי או טכני מוסמך.

ישנן מספר דרכים עבור אנשים שאינם רוצים או לא יכולים ללמוד בבית הספר להשיג את הכישורים הדרושים לתחום העבודה הזה. אפשרות אחת היא לקחת קורסים מקוונים, המוצעים על ידי ארגונים בעלי מוניטין רב.

למה עוד משמש קורס טכנאי מחשבים?

קורס זה נועד להכין את התלמידים לעולם המאתגר והמתגמל של טכנולוגיית המחשב. התלמידים יקבלו בסיס רב וחזק בחומרה, רשתות, מערכות הפעלה, תוכנות ואבטחה. הדרך להצלחה בתחום זה היא מגוונת ואינה מוגבלת לתחום לימודי טכנאי מחשבים מסוים. קורס טכנאי מחשבים יספק מערכת מאוזנת של מיומנויות שיוכלו להתאים למגוון רחב של מסלולי קריירה.

סטודנטים הנרשמים לקורס עשויים לקחת אותו כחלק מדרישות ההשכלה הכללית שלהם או כקורס בחירה למגמה שלהם. שיעור זה מתאים לסטודנטים ממגמות שונות לרבות מנהל עסקים, משפט פלילי, לימודי אכיפת חוק, עבודה סוציאלית וניהול שיווק ופסיכולוגיה.

חלק מהמעסיקים דורשים מהמועמדים להיות בעלי הכשרה רשמית בתמיכת מחשבים או ניסיון מקביל בתיקון מחשבים לפני קבלתם לעבודה, אך אחרים יאמנו עובדים חדשים בעבודה או יספקו קורסי הכשרה משלימים שמלמדים את הכישורים הדרושים.

אדם המעוניין להמשיך בקריירה כטכנאי מחשבים אישיים יכול ללמוד במכללה או באוניברסיטה של ארבע שנים ולקבל תואר עמית בטכנולוגיית הנדסת חשמל.

מה הידע שתקבל

קורס טכנאי מחשבים יקנה לך את הכישורים לעבוד כטכנאי מחשבים. מה שאומר תיקון ותמיכה בסיסיים של מחשבים, התקנת מערכות הפעלה, התקנת תוכנה, רשתות, הרכבה ותצורה של חומרה. נושאים נוספים:

  • תיקון מחשב בסיסי
  • תמיכת מחשב
  • התקנת מערכת הפעלה
  • הורדת תוכנה
  • יסודות רשת
  • הרכבה ותצורה של חומרה

אם יש לכם חוש טכני, אתם אוהבים את עולם המחשבים והטכנולוגיה ובטוחים שאתם יכולים להתגבר על כל תקלה ויחד עם זאת מחפשים עבודה לטווח הרחוק, עבודה מתגמת שגם אפשר לפתח ולהתפתח איתה לכל מיני כיוונים, יכול מאוד להיות שקורס טכנאי מחשבים הוא בדיוק בשבילכם. לפני שבוחרים מסלול טכנאי מחשבים לימודים חשוב לבדוק שהקורס אכן מתאים לכם מבחינה מקצועית וכי אתם מגיעים למקום הנכון. בשורות הבאות נציג בפניכם את כל מה שצריך וכדאי לדעת על לימודי טכנאי מחשבים. טכנאי מחשבים הם מומחי תמיכת מחשבים שמספקים שירותים ותמיכה למשתמשי מחשבים. התמיכה ניתנת באופן אלקטרוני, בטלפון או עם נוכחות פיזית של הטכנאי במקום, על מנת לפתור בעיות בחומרה, בתוכנה, במערכות הפעלה ובמדפסות, לאחר שסיימו בהצלחה מסלול מקיף של הכשרת טכנאי מחשבים לימודים.

חלק מהטכנאים יכולים לעבוד מהבית, בעוד שאחרים מתבקשים להגיע לבתים או למקומות עבודה של לקוחות. חלק מאנשי המקצוע האלו עובדים במשמרות ליליות עבור חברות שמציעות שירותים מסביב לשעון.

שלבים שנדרשים כדי להיות טכנאי מחשבים לימודים

קיימות מספר שיטות להתחלת קריירה של טכנאי מחשבים לימודים שהסתיימו בהצלחה:

לימוד התעשייה

טכנאי מחשבים לימודים רבים מתחילים עם לימודי מחשבים, שעשויים לכלול פירוק והרכבה מחדש של המחשבים על מנת להבין איך כל החלקים עובדים.

הלימודים עשויים גם להתבצע באמצעות ספרות מקצועית, על ידי קריאת כתבי עת בתעשייה או השתתפות בשיעורים מסוימים.

לימודים רשמיים

טכנאי מחשבים לימודים להתמחות בשירותי תמיכה כרוכים ברמות השכלה שונות שמבוססות על עמדות פוטנציאליות של המשתתפים. תוכניות הסמכה בתחום הן בדרך כלל ניטרליות ומתמקדות בתחומים כגון ניהול רשת מסדי נתונים, אבטחת רשת ופיתוח יישומים. חלק מהקורסים בתוכנית תעודה עשויים להתמקד בתוכנה ספציפית או בשפת תכנות.

תוכניות תואר טכנאי מחשבים לימודים מרחיבים את ההשכלה בתחום טכנולוגיית המחשבים, וברוב המקרים, התלמידים לומדים על יישומי תוכנה ספציפיים ולוקחים שיעורים בתכנות, מערכות, מושגים ויישומים. בתוכנית שקשורות לתואר ראשון, כגון מדעי המחשב, סטודנטים לומדים בדרך כלל תחומים כמו:

  • שירות מחשבים
  • ניהול שרתים
  • עיצוב רשת
  • מבנים לוגיים
  • ניהול אבטחה
  • קורסים מתקדמים במתמטיקה
  • והשכלה כללית בתחום.

הסמכה מקצועית

הסמכת טכנאי מחשבים לימודים כוללת הכשרה לעיסוק במוצרים פרטניים או עבודה עם שפת תכנות פרטנית. כמה מומחי מחשבים ממשיכים את הלימודים לקבלת הסמכה גבוהה יותר, שהיא הסמכה ניטראלית של ספק, שמעריכה את כשירותו של מומחה בהתקנה, תחזוקה מונעת, יצירת רשתות ופתרון בעיות.

חלק מהמעסיקים דורשים מטכנאי מחשבים חדשים הסמכה גבוהה שמציעה גם הסמכה ברשתות, אבטחה, LINUX ותחומים אחרים. טכנאי מחשבים שמקבלים הסמכה גבוהה מוכיחים למעסיקים שיש להם מערך מיומנויות ספציפי.

הצלחת טכנאי מחשבים לימודים

מומלץ לחקור שיטות מגוונות של הסמכת טכנאי מחשבים לימודים, כמו למשל מפתחי וספקי תוכנה, מערכות וחומרה שמציעים אישורי הסמכות עבור המוצרים שלהם.

ספקים פופולריים בתחום מציעים אישורי הסמכות מרובים שמכינים מומחי טכנולוגיה לעבוד עם חומרה או תוכנה ספציפיות.

מציאת עבודה

הזדמנויות תעסוקה לטכנאי מחשבים משתנות בהתאם לרמת ההשכלה של טכנאי מחשבים לימודים וסוגי ההכשרות שהושגו. טכנאי מחשבים עובדים במגוון חברות בתעשיות כמו טלקומוניקציה, בריאות, פיננסים וחינוך. טכנאים שיש להם ניסיון של שנתיים עד ארבע שנים בתחום, יכולים להתקדם לתפקידי פיקוח כמו מנהלי שירותי IT.

מומלץ לנצל את ההכשרה שמוצעת על ידי מרכזי הכשרה רבים שמציעים שיעורי הדרכה למתחילים שמתעניינים בתחום טכנאי מחשבים לימודים, רשתות מחשבים ומערכות. ההכשרה מקיפה ונמשכת בדרך כלל שלושה חודשים או יותר, תלוי בתפקיד המבוקש. כל ההכשרה או השיעורים המוצעים על ידי מרכזי הלמידה מועילים לטכנאי מחשבים שמבקשים להתקדם בתחום.

עלות לימודי טכנאות מחשבים

מחירי לימודי טכנאות מחשבים מגוונים ומשתנים בין מרכזי הלימוד, עם שכר לימוד שנע בין 4,000 ₪ ל-8,000 ₪, בהתאם למשך הלימודים. טכנאי מחשבים לימודים כוללים יסודות המחשב, מבוא למחשבים, יסודות לוגיקה ואלקטרוניקה, חומרה, מרכיבים מוחשיים ותפקיד כל מרכיב במערך המחשב.

אלו הם מערכי לימודים מקיפים ומעשיים שמספקים למשתתפים את הידע השלם בתחום כך שניתן לעסוק בתחום המבוקש לאחר הלימודים.

איך בוחרים לימודי טכנאי מחשבים?

כדי לבחור את הקורס או מסלול הלימודים המתאים, עליכם לבדוק מה בדיוק לומדים בקורס ועם איזו תעודה תצאו בסיום הקורס, כך תבינו את רמת ההתאמה שלכם למסלול כזה או אחר. בדקו את העלויות, את המיקום של הקורס, האם הוא מועבר באופן פרונטלי או דיגיטלי, אילו משימות ידרשו מכם במהלך הקורס ורק אז החליטו.

רוצים לקבל מידע נוסף על טכנאי מחשבים לימודים ולהשתלב באחד המסלולים בארץ? דרך האתר Limudim index, תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם. נציג בפניכם היכן ניתן ללמוד את הקורסים, כמה זמן נמשך כל קורס, אילו תעודות ניתן לקבל עם סיום הקורס ועוד. כל שעליכם לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונציג מטעמנו יחזור אליכם במהרה.

כל מה שרציתם לדעת על קורס טכנאות מחשבים

מחשב, כמו כל שאר המכשירים החשמליים, מתקלקל או נפגם בסופו של דבר. אנו משלמים מאות ואלפי שקלים לטכנאי מחשבים עבור תיקון המחשב שלנו. טכנאי מחשבים הוא מקצוע מורכב מאוד, בין היתר נדרש ידע טכני רב ומקצועיות רבה, כמו כן, נדרשת אהבה גדולה למקצוע מכיוון שתחום המחשבים הוא תחום המתחדש ללא הרף וכדי להיות מקצועיים בתחום יש צורך להיות מעודכנים בחידושים הבלתי פוסקים. ישנם טכנאי מחשבים בישראל אשר מבצעים עבודות תחזוקה למחשב מבלי לדעת דבר על הרכיבים החדשים שלו או על החומרה החדשה של אותו מחשב. זאת הסיבה שבגללה גם טכנאי מחשבים ותיקים צריכים להישאר מעודכנים כל עת בחידושים בעולם המחשבים. 

 

מידע כללי על טכנאות מחשבים

לימודי מחשבים מעניק לתלמידיו ידע נרחב בנושא טכנולוגיית המחשב, כמו כן, הקורס מעניק להם כלים רבים בתחום הטכנאות וזאת כדי שאותם תלמידים יהפכו להיות טכנאי מחשבים מוצלחים בעלי ידע איכותי ורלוונטי בתחום איתור תקלות ותיקון שלהן, בתחום תחזוקת המחשבים, בתחום התקנת רכיבי חומרה ועוד. 

עקב הביקוש הרב לטכנאי מחשבים פותחו קורסים רבים ומסלולי לימוד רבים העוסקים בתחום המחשבים: טכנאי למחשבים ביתיים, טכנאי רשתות תקשורת, טכנאי PC, טכנאי PC מתקדם, התמחות במערכות הפעלה, התמחות בחומרה ותוכנה ועוד. 

נוסף על כך, ישנן מכללות המקיימות הכשרות לטכנאי מחשבים מטעמן של חברות שונות כמו מיקרוסופט, בסיום ההכשרה מוענקת לתלמיד תעודת הסמכה כטכנאי מחשבים המלווה בתואר בינלאומי מטעם מיקרוסופט. 

בעידן המודרני מחשבים ניידים הפכו להיות מוצר בסיסי שקיים כמעט בכל בית, אנשים רבים מהאוכלוסייה משתמשים במחשבים ניידים – מתלמידי בית ספר דרך סטודנטים במוסדות לימוד שונים ועד אנשי היי טק ומנהלי עסקים. בשל כך קיים גם קורס לאנשים שרוצים להיות טכנאי מחשבים ניידים, קורס זה מכשיר את תלמידיו בתיקון מחשבים ניידים ומספק מענה לדרישה הרבה לאנשי מקצוע בתחום טכנאות המחשבים הניידים. במהלך הקורס התלמידים ילמדו כיצד לאתר תקלות במחשב הנייד ולתקן אותן ויקבלו כלים שונים אשר יעזרו להם בתחום. 

יתרה מכך, במהלך הקורסים השונים תלמידי הקורס יכירו את תחום התוכנה והחומרה – מקצועיות בתחום זה מאפשרת רמת גבוהה של דיוק באיתור של תקלות ותיקון שלהן. לימודי טכנאות מחשבים מעניקים מבחר רחב של אפשרויות תעסוקה ולימודים מתקדמים. 

תחום לימודי טכנאי מחשבים ניידים הוא תחום חדש יחסית וזאת מכיוון שהחל להיעשות שימוש רב במחשבים ניידים רק בעשור האחרון. בדרך כלל התקלות במחשבים ניידים הן בתוכנה או בחומרה של המחשב, בסוללה או במטען שלו. כדי לפתור תקלות מהסוגים הללו נדרשת מיומנות גבוהה ומקצועיות. 

טכנאים של מחשבים ניידים הינם אחראים על התחזוקה השוטפת של המחשב הנייד כאשר במהלך הקורס יתמקדו התלמידים בלמידה של כלים פרקטיים שיעזרו להם בהמשך הדרך. קורס טכנאי מחשבים ניידים ילמד אתכם את כל מה שצריך לדעת כדי לתקן מחשבים ניידים. 

מה הם תנאי הקבלה לקורס טכנאות מחשבים?

מועמדים לקורס טכנאי מחשבים מומלץ צריכים להיות בעלי 12 שנות לימוד לפחות ובעלי ידע בסיסי בשפה האנגלית. היכרות בסיסית עם עולם המחשבים יכולה לעזור בתחילת הדרך. בחלק מן המכללות ידרשו המועמדים לעבור ראיון קבלה אשר יבדוק עד כמה המועמד מתאים לקורס.

למי מתאים קורס טכנאות מחשבים?

קורס טכנאות מחשבים מתאים לאנשים בעלי אהבה לעולם המחשבים והחומרה, כמו כן, הקורס מתאים לכל אדם אשר מעוניין לרכוש ידע מקצועי בתחום ורוצה להתחיל לעסוק בתחום מיד עם סיום הלימודים. לימודי טכנאות מחשבים הם לימודים קצרים ואינם דורשים ידע קודם בתכנות או בנושאים אחרים מעולם המחשבים. הלימודים כוללים הבנה של האופן בו בנוי מחשב, התקנת תוכנות, טיפול במערכות מחשבים ובניית מערכות מחשבים ועוד. 

כמה זמן נמשכים לימודי טכנאות מחשבים?

קורס מחשבים נמשכים בדרך כלל בין 150 שעות לימוד ל 300 שעות לימוד, אורך הקורס נקבע בהתאם לעומק הלימודים ולהיקף החומר שנלמד. מוסדות לימוד רבים מציעים את האופציה ללימודים בערב ובשעות אחר הצהריים, כך שגם אנשים אשר עובדים במשרה מלאה יכולים לשלב את הלימודים בלוח הזמנים שלהם. 

אילו נושאים נלמדים במהלך הקורס?

לימודי טכנאות מחשבים נמשכים כמספר חודשים ונערכים במתכונת של קורסים מקצועיים. הקורס מתמקד בעבודה על מערכת ההפעלה ווינדוס. במהלך הקורס תלמידי הקורס לומדים כיצד להתקין ולהסיר את מערכת ההפעלה ווינדוס,  כיצד למצוא שגיאות במערכת ההפעלה ולתקן אותן, כמו כן התלמידים בקורס לומדים כיצד להתקין ולהסיר דרייברים – תחום זה הוא תחום חיוני במיוחד ונחשב לנפוץ מאוד בתיקון של מחשבים. יתרה מכך, במהלך הקורסים הסטודנטים ילמדו על המבנה של מחשבים אישיים תוך התמקדות במספר מרכיבים ספציפיים הדורשים תיקון לעיתים קרובות.  

בחלק גדול מהמקרים נדרש טכנאי המחשבים לערוך אתחול למחשב ולמחוק את כלל החומרים שבו, במהלך לימודי הקורס יוכשרו התלמידים לביצוע פעולה זו, זו היא פעולה הדורשת מיומנות טכנית ומקצועיות. 

כמובן שקיימים עוד נושאים רבים אשר נלמדים במהלך הקורסים השונים לטכנאות מחשבים. 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים