לימודים אינדקס

קורס מקצועי או תואר

קורס מקצועיקורס מקצועי

קיימים מסלולי לימוד רבים. אתם יכולים לבחור בין לימודי תעודה ללימודים אקדמאיים במגוון תחומים שונים ומגוונים. האם עדיף קורס מקצועי או תואר? ואיך בוחרים קורס מקצועי? לפניכם מאמר שיעזור לכם לענות על שתי השאלות הללו. 

 

קורס מקצועי או תואר?

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב סטודנטים לעתיד היא מה עדיף- קורס מקצועי או תואר? האם קורס מקצועי מספיק להשגת עבודות נחשקות ולמימוש הפוטנציאל העסקי או שלשם כך יהיה עלינו ללמוד תואר? 

קורס מקצועי בדרך כלל יהיה יוקרתי פחות מתואר ראשון, אך בעולם של היום הכל תלוי בתחום אותו אתם לומדים. אם אתם מכוונים לעולם ההייטק, קורס מקצועי בהכרח יהיה מספיק ואפילו עדיף על פני תואר. הסיבה לכך היא שקורסים מקצועיים הם בדרך כלל ממוקדים הרבה יותר מלימודי תואר והם מכשירים את הסטודנטים לעבודה בתחום. כמו כן, בדרך כלל בקורסים מקצועיים הסטודנטים רוכשים גם ניסיון מעשי שלא תמיד נרכש בלימודי תואר. 

אז איך בוחרים?

אין לכך תשובה חד משמעית. יש לקחת בחשבון כי יש מקצועות מסוימים שהעבודה בהם דורשת תואר ויש כאלה שלא. תואר אקדמאי יהיה יוקרתי יותר מקורס מקצועי אך קורס מקצועי בדרך כלל יהיה ממוקד יותר מתואר. בקורס מקצועי הסטודנטים מוכשרים למקצוע והלימודים פחות אמורפיים. 

כמו כן, יש לקחת בחשבון שיקולים כמו משך זמן הלימודים, שכן תואר אורך מינימום שלוש שנים בעוד שקורס מקצועי אורך בדרך כלל מספר חודשים. 

 

קורס מקצועי או תואר- אורך הלימודים

קורס מקצועי בדרך כלל אורך זמן קצר יחסית ולאחריו ניתן להתחיל לעבוד באופן מידי. קורסים מקצועיים יהיו ממוקדים מאוד ובדרך כלל יעסקו רק בתחום הלימודים בו נוגע הקורס. 

כמה זה עולה?

 

תנאי קבלה

השיקול האחרון שעליכם לקחת בחשבון הוא תנאי הקבלה. תואר אקדמאי יהיה יוקרתי יותר מקורס מקצועי ולכן תנאי הקבלה יהיו קשים יותר מאשר של קורס מקצועי. בקורס מקצועי בדרך כלל אין צורך בציוני בגרות גבוהים או בפסיכומטרי גבוה, ואילו בתואר אקדמאי בדרך כלל יהיה צורך בשני אלה. 

איך בוחרים קורס מקצועי?

יש תחומי לימוד רבים ומגוונים מאוד, ביניהם תחומי לימוד הנוגעים לאומנות, אחרים הנוגעים לטיפול, אחרים הנוגעים למחשבים ולמתמטיקה, תוכלו לבחור ללמוד הנדסה, רפואה, עריכת דין ועוד כל כך הרבה אפשרויות. אז איך בוחרים קורס מקצועי? 

 

Exit mobile version